Nyheter MDTV Forum Om Doner

Kulturstøtte til Vanguard og BlackRock

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/02/kulturstotte-til-vanguard-og-blackrock/

Solbergregjeringas lockdownpolitikk har langt på vei smadret utelivet og det frie kulturlivet. Men for å sette plaster på åpne sår har regjeringa lovt å gi kompensasjon for å dekke tapene. Men så viser det seg at det jo ikke er de små, de kreative og de lokale kulturstedene som får støtte. Solberg & co skyfler…

6 Likes

Ikke minst Steigan selv. Som går dypstatens ærend ved å nedlegge forumet og opprette et nytt hvor folk oppfordres til å henge seg selv ut til tørk. Du har mistet troverdighet i manges øyne Pål.

1 Like

Du kan jo opprette eget forum for anonymitet, og diskutere det som finnes tilgjengelig av artikler, inkludert Steigan? Det er mer enn nok argumenter for å gå over til signert kommentariat på Steigan, sjøl om det burde vært unødvendig - hvis “kommentatoren” har vært seg sitt ansvar bevisst. Når det ikke er kapasitet nok til å ivareta debattens kjernevirksomhet og moderering blir nødvendig, vil et signert innlegg for mange medføre en større ansvarsholdning for hvordan man velger å formulere seg. Mange bruker alias - med god grunn. Og det blir selvfølgelig et “tap” her om de slutter å kommentere aktuelle artikler hvor de ofte bidrar til å få frem flere fakta, noe som igjen gir et bredere perspektiv for leseren. Når du benytter denne sørgelige “nyheten” om hvor kulturstøtta havner, til å diskreditere redaktøren, ser du sjøl litt av problemet. Off topic blir det, som igjen fører til at andre lar være å engasjere seg ved å kommentere.

Dette er plattitudene som serveres av MSM og de “sosiale” mediene. Jeg har et mer holistisk syn på verden enn deg åpenbart. Finansindustrien styrer nå politikere, medier og kulturlivet. I samme slengen ønsker de å gjøre det svært kostbart å kritisere det. Men det er greit at du kun ønsker å debattere noe annet. Det burde det være rom for. Selv under eget navn

3 Likes

Screenshot_20210223_115840
Les restn å da :wink:

Gjorde det. Derfor plattitud i flertall

1 Like

Det er høyrepolitikk å gjøre de rike rikere og de fattige fattigere. Dette bare føyer seg inn i rekken av et utall saker, for eksempel Solberg-regimet ga 5200 millioner i skattelette til Norges rikeste, og kuttet 15 millioner til tannregulering for barn fra vanskeligstilte familier. Det kan ikke gjentas ofte nok.

Regimet har gitt over 13500 millioner til Gates Foundation, og i hvert fall over 15 000 millioner til USAs krig mot Syria, som gitt til sosial infrastruktur til terroristene USA/NATO bruker for å styrte den lovlig valgte regjeringen. Så kuttet de 121 millioner til briller for svaksynte. Det mangler altså ikke ikke penger, men de vil heller gi dem til de rike enn til fattige.

Jordbrukssubsidiene har for det meste gått til de største og rikeste gårdsbrukene, og lite til småbønder som vil drive økologisk. Høyre og de andre borgerlig vil kutte landbrukssubsidiene for eksempel til reindriftsnæringen, men gir store subsidier til vindkraftbaronene som stort sett er utenlandsk kapital.

Hadde norsk MSM med NRK drevet journalistikk, så hadde nok den stort sett politisk uinteresserte befolkningen reagert, men det er MSMs, som eies og kontrolleres av storkapitalen sin oppgave, å unnlate å omtale det som er viktig for folk og land, og avlede oppmerksomheten ved å fokusere på uvesentligheter.

3 Likes

Ikke sant John ?

Når ikke alle marsjerer i takt så må de tvinges til å marsjere i takt, den frie tanken må drepes med alle midler.

Kommer du fra en kjent Waffen SS eller Gestapo familie ?

1 Like

Hei kjære sannhetssøkere!
Torsdag den 18. februar så gjennomførte en modig kvinne et stunt i Oslo, på Nationaltheatret.

Hun heter Ann Helen Gjermundsen og er den modigste kvinnen jeg vet om, hun er født med et hjerte av gull.

Hun stilte seg opp og ofret seg selv i kampen for frihet og menneskerettigheter, ved å gi bort gratis klemmer til tilfeldig forbipasserende mennesker.

For litt over et år siden ville dette bli sett på som en hyggelig kjærlighetserklæring, men i disse dager sees det nesten på som en kriminell handling. Seriøst!

Nå er det på tide å ta tilbake våre rettigheter og velge å spre kjærlighet og ikke frykt!

Jeg klarer ikke å se på hvordan vi sakte men sikkert mister våre rettigheter, den kritiske debatten til restriksjoner og sosial avstand ifht covid-19 er totalt fraværende i mediene.

I skrivende stund er YouTube videoen sett over 10 000 ganger.

Vær så snill Steigan å skriv en omtale og del dette budskapet i en vanskelig og meget urettferdig tid, hvor vi blir gjort til kjeltringer, fremmede for hverandre og kneblet for å vise medkjærlighet og nærhet. Nå som vi faktisk trenger det mest!

#freehugs
#spreadlovenotfear
#markeringerforfrihet :heart: :green_heart: :yellow_heart: :purple_heart: :blue_heart: :smiling_face_with_three_hearts:

5 Likes

Ja :heart: Fantastisk stunt. Så den og spredte den rundt til flere. Dette er det vi trenger. Ble egentlig litt overrasket av hvor mange som tok i mot - midt i fryktstyrte Oslo :slight_smile:

1 Like

Hvilken takt skulle det være? Når Steigan.no ikke har hatt kapasitet til å ivareta en noenlunde saklighet for å la de tusen tanker få spire, kan jo f.eks noen her introdusere et eget forum (reddit) - som ivaretar nåværende plattform og tematisk innhold. Dette handler ikke om sensur, og fra mitt eget ståsted betyr det ingenting om noen signerer innlegga sine med “Donald Duck”. Jeg bruker navnet mitt, men vet at andre ville fått problemer i sine kretser, hvis de hadde signert. Jeg er enig i at dette fjerner viktige stemmer, og muligens hindrer dette “varslere” som kan være den utløsende faktor for at saker kommer på tapeten. Slik sett bør det komme et eget nettsted for akkurat det her. AF, er du her? Sving øksa og sett igang. (overser siste avsnittet smurf. Der smurfet du feil :see_no_evil:)

Parler: - Ok, det gjør vi!

Anonymitet er alfa og omega for frie ytringar.
Steigan.no med sin gode journalistikk vil tape. Kanskje burde han søke støtte for å hindre uinteressante personlege samtalar mellom få.

Å vise til andre fora er arrogant og hinsides. Mine beste nettstadar har anonyme kommentarar, sjølvsagt, det er det som gjer dei leseverdige og frie. Du framstår som provinsiell.

Jeg takker for tilliten, Paulsen! Men å drifte et slikt nettsted og være forumvert/ moderator for meg sjæl og resten av denne krevende pasientgruppa her, er nok noe som passer bedre for folk som har et liv å fylle. Dessverre er det heldigvis ikke plass nok i mitt til å kunne gjøre det. :blush:

Men du kan få et blodferskt dikt som hører inn under et av dine kompetanseområder:

SOCIAL ECONOMY

Plenty of nothing, or nothing at all?
Two ambiguous facts for the poor:
The bigger they get, the harder they fall
And less is well known to be more

No matter how huge or how seemingly small,
what comes in addition to that is
one fact to remember, that’s still standing tall:
Free is way more than just gratis

Less-is-more I

3 Likes
1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.