Nyheter MDTV Forum Om Doner

Krigshisserne fortviler – i panikkmodus etter Trumps beslutning om å trekke USA ut av Syria

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/12/krigshisserne-fortviler-i-panikkmodus-etter-trumps-beslutning-om-a-trekke-usa-ut-av-syria/

Ordren om å trekke alle USAs soldater ut av Syria og å starte tilbaketrekningen umiddelbart kom som et totalt sjokk på alle som hadde håpet at okkupasjonen og krigen skulle fortsette så lenge som mulig. Både i USA og i Norge bærer de såkalte ekspertene preg av å ha fått granatsjokk. De er ganske enkelt…

Jaja - vi får se, men når krigskåte psykopater og deres lallende lakeier går i svart, er han helt klart inne på noe. Det er ganske fornøyelig det hele - relativt sett.

Hvis USA hadde forsatt okkupasjonen av Øst-Syria, hva kunne ha skjedd i neste omgang?

Ville konflikten mellom USA og Tyrkia ha blitt intensivert? Tyrkia ønsker ikke at det bygges opp en kurdisk stat på syrisk område som på sikt kan få forgreninger (kan ekspandere) videre inn Tyrkia. Resultatet kunne ha blitt at Tyrkia meldte seg ut av NATO etter at tyrkiske soldater feks havnet i direkte kamphandlinger med USA styrker i Syria (altså direkte krig mellom NATO-land).

Krig med Iran? Hva skulle være formålet med at USA bruker store ressurser på å okkupere Øst-Syria? Det finnes lite olje i Øst-Syria (i forhold til i andre land i Midt-Østen som feks Irak). En potensiell gassrørledning fra Qatar kan heller bruke en bedre rute enn gjennom Øst-Syria. Israel ønsker å ekspandere østover fra Golan høydene, men i områder som nå effektivt er kontrollert av Assad og Russland. Det spørs om ikke USAs valg vil bli å enten trekke seg ut av Syria eller ganske raskt gå til krig mot Iran. Men selvfølgelig en tofrontskrig mot Russland i både Syria og Ukraina er vel noe som neo-con kretser i USA kunne ønske seg. Men er neo-con kretser i USA egentlig villig til å starte storkrig i Midt-Østen (og evt i Europa) som raskt kan utvikle seg til å bli en atomkrig?

USA vil nok prøve å normalisere forholdet til Tyrkia igjen, og har også signalisert at de ønsker å utlevere Gulen til Tyrkia ifølge en representant for myndighetene i Tyrkia.

…Og nå gikk Mad dog av i protest. Disse folkene som Trump tok inn fra dypstaten har tjent sin hensikt. Trump har ridd av stormen, og tar tilbake den politikken han gikk til valg på. Jeg tror Trump ønsker å fokusere alt på konkurransen mot kineserne, og jeg tror han ønsker å vinne fair and square. Problemet er at han bare kan glemme å slå kineserne på ærlig vis.

…og det mumles ut av Afghanistan. Spørs om det blir en fredelig jul for juupstaten og deres hylende korister.

Trump businessmann som han er har kanskje kommet til konklusjonen at USA ikke har penger til krig. USA har faktisk hinsides økonomiske problemer og verre blir det… :thinking:

Interessant å sammenligne USA og Russland. Putin er forsiktig med militære utgifter og bygger landet opp samtidig som man svekker USA på alle fronter strategisk. USA kjør på og tar ikke hensyn til at man nå mister fiat ponzi dollaren og dermed økonomiske muskler som verdsvaluta…:tired_face:

Jeg tror det når jeg får se det.

Men har USA penger til krig om dollar går tilbake til sitt ursprunglige verdi. :disappointed_relieved:

“At the end fiat money returns to its inner value—zero."

Norge har hinsides sikkerhetspolitiske problemer framover helt sikkert.

Hei Skogvokter1. Hvar er på ærlig vis under kapitalismen? Jeg skjønner hva du legger i uttrykket. Det er riktig! Kapitalismen har aldri noen gang drevet på ærlig vis. Men Kineserne vil komme til å brennemerket USA ovenfor resten av verden på alle uærlige trekk USA gjør. Kina etablerer seg også som en internasjonal kjempe innen mediasektoren slik at USA ikke kan dominere informasjons flyten. Vi går mot lysere tider, kl 22:23 i dag den 21. Desember, “snur sola”. :wink:

Og som han ‘såvidt nevnte’ på den siste AIPAC-forsamlinga før han ble valgt; ‘‘Israhell har aldri hatt en bedre venn enn ham!’’ - Det er vel synonymt med at gigantoverføringene til ‘vennene’ der borte sikkert vil fortsette som før - på amerikanske skattebetaleres regning, eller?

• Kven kveit . . . . . . .

Vedrørende Israel så trur jeg ikke at Trump eller noen amerikansk president kan si noe annet. :gun: Israel har før mye innflytelse og idag er Israel også truet enn verre da USA er på vei å miste militær makt.

Sannheten er vel den at det ikke er amerikanerne selv, men nettopp zionistene som sitter med hånda på rorkulten til USS ‘‘jerUSAlem’’, noe de har gjort hele veien.
(Og hvilken annen ‘skute’ kunne passe bedre til deres mission impossible montro…?)

• Det hadde nok ikke gått like glatt med ‘‘Olga på Volga’’! . . . . . .

Om ikke Israel har USAs militære beskydd så finnes det en sjanse før at staten Israel blir utplånet er min tanke. Dvs de gjør presis alt før å sikre USAs stød…

Når nå USA mister sitt økonomsike overtak = :dollar: så endres den sikkerhetspolitiske spillplanen. Og før å dra det lengre hvor står Norge da? :thinking: Hvordan skal vi beskytte hinsides verdiful land/territorium i Arktis og sydpoolen eksempelvis eller oljerikdomer. Det er mer grupper enn zionister (kan lite om den) som har litt å uroe seg for er min tanke…

Det er ikke tidsperspektiv på 10 år vi snakker om uten ¬5 år. USA hoter med krig og brics senker dollaren asap er mitt bet igjen (mas men vi kan miste alt…).

Presis!

• Og, som kjent; ‘‘Desperate times calls for desperate measures’’ . . . . . .