Nyheter MDTV Forum Om Doner

Krigsforberedelser i Norden

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/05/krigsforberedelser-i-norden/

Av Terje Alnes. Myndighetene hevder vi er truet av et aggressivt Russland. Derfor skal 40.000 NATO-soldater invadere Midt-Norge til høsten. Nå gjelder det å forberede befolkningen på krig. For det store flertall av innbyggere i Norden virker krig helt usannsynlig. Av den grunn finner myndighetene det nå nødvendig å starte en psykologisk bearbeiding av egen…

4 Likes

Nei til Norge som atomslagmark.
Det kan se ut som denne øvelsen primært går ut på å forsvare amerikanske flyplasser i Norge. USA har atomubåter stående/patruljerende i havet utenfor Norge på permanent basis, disse ubåter kan brukes til å fyre av atomraketter mot Russland. Kanskje de amerikanske flyplassene i Norge bla skal brukes til beskyttelse av disse atomubåter? Neste skritt kan være at det bygges opp rakettskjold på flyplasser i Norge, rakettskjold som bla kan beskytte USA mot interkontinentale atomraketter skutt opp fra Russland, eller for å beskytte de nevnte ubåter.

Russland har en stor atomstyrke på lik linje med USA, men har derimot en bergrenset konvensjonell krigsmakt. En storkrig mellom USA og Russland kan derfor lett utarte til å bli en atomkrig mellom USA og Russland. Russland ønsker ingen gjentakelse av det som skjedde under Napoleon og Hitler med rasering av eget land, da kan Russland isteden bruke atomvåpen i sitt forsvar. Norge med sine amerikanske militære intstallasjoner og amerikanske ubåter i havet utenfor landet risikerer å bli en atomslagmark ved en storkrig mellom USA og Russland.

En slik krig vil ikke ha som utgangspunkt at det eksisterer konflikter mellom Russland og Norge om bla slikt som uklare grenser, om beskyttelse av russiske folkegrupper i Norge eller at Russland lider av olje/gass mangel og planlegger å overta norske olje/gass felt. Det Russland driver med er primært defensiv krigføring. Hvis Russland feks hadde hatt som mål å okkupere Urkraina så hadde de gjort det for lengst for flere år siden.

4 Likes

Jeg er så lei av USA. Og propagandaen deres virker. Jeg kjenner intelligente folk, bl.a. en godt betalt lege, som sier de er urolige for russisk invasjon og barnas framtid. Problemet er at medier som NRK er høyt respektert blant folk, de tenker på dem som seriøse folk.
Skal det være en demonstrasjon noe sted mot denne øvelsen? En demonstrasjon har begrenset virkning, men om man er mange nok kan det få oppmerksomhet.

4 Likes

Med situasjonen slik den er i dag, med Trumps administrasjon fyllt opp med Neokonservative, er USA, i følge The Saker, å betrakte som en Israelsk Koloni.

Vanskelig å si han imot.

En krig i Norden, Baltikum og Ukraina passer godt inn, mens NATO går Israels ærend i en krig mot Syria, Hezbollah, Iran i Midt Østen.

Noen demonstrasjon eller reaksjon i Norge med våre Israelvennlige Politikere og Presse, kan vi nok dessverre glemme.

2 Likes

Jeg snakket om oss vanlige folk. Dessverre virker mange å ha gitt totalt opp at noe kan gjøres.

1 Like

Blir det norske demonstrasjoner mot det som skal skje til høsten, er jeg med.

Men det er noe som skurrer; hvis Russland føler seg truet av vesten, hvorfor ruster de NED? Noen andre som har tenkt det samme?

En plausibel forklaring på at Russland reduserer militærutgiftene er kanskje at de vet at de er trygge? Igjen må jeg si - ja jeg har sagt det før - at man like lite skal stole på den russiske retorikken som usa/natos. Den voldsomme ordbruken fra Moskva, om demonisering av Russland på nær slags alle områder, alt fra doping i idrett til politikk, må tas med en klype salt. Det enkelte ikke tar med i regnestykket er den voldsomme kraften denne retorikken har på Putins egen hjemmebane.

En storkrig mellom vesten og Russland er ganske usannsynelig. Det tror jeg Putin vet.

Dessverre er nok majoriteten av den ‘norske underbevisstheten’ – altfor sterkt preget av det kyniske spillet som har pågått mellom politikere og massemedia - til at noen bør gå rundt med særlig store forhåpninger om noe ‘folkelig engasjement’ j.f.r det å protestere mot fascismens sanne ansikt, til det har vi som folk latt den norske stat bli altfor korrumpert!

“Brød & Sirkus” har så langt virket etter sin hensikt . . . . . . . .

Norsk%20Flying%20Turkey

Ja brød og sirkus er en smasher. Hvis jeg ikke husker feil var det neandertalerne som introduserte dette. Men jeg kan ta feil :slight_smile:

Vestens hykleri ligger i ryggmargen min. Så ikke misforstå meg når jeg også er kritisk til Russland. Det er ikke fordi jeg elsker Nato. Nei,nei nei.

Det som bekymrer meg, eller irriterer meg litt, er dette; At dere som «hater» vesten/nato/usa etc, har en tendens til å være svært ukritiske til, i dette tilfellet, Russland. Det er liksom som en enten-eller- greie. Og sånn er jo ikke livet. Russland er en makt med imperiale ambisjoner. Og ER imperialister. Hvor mange folkeslag og språk de har i folden vet bare spesialister. Vi kjenner Tjetsjenia, fordi det er en konflikt som ble bredt omtalt i MSM. Men det er flere konflikter i Russland og deres nærområder.

Russlands involvering i Ukraina. Vi som kjenner Ukraina vet at det er en sterk kraft i dette landet som faktisk ønsker å gå mot Europa og EU. Det er ikke en CIA-oppfinnelse, som man kan få inntrykk av når man leser Steigans meninger om dette spørsmålet. Selvfølgelig var det mye rart som skjedde under «maidan». Det ER fascisme i Ukraina. CIA var der. Men tro meg; Putin var der også. Men det som drukner i alt dette, er at (deler av) det ukrainske folket genuint er Russland-fientlig. Det gjelder 1% som er facsister. Eller 5. Du kan selv velge. Spiller det noen rolle?

Det er helt utrolig at Steigan faller ned på et slikt nivå. Men historien gjentar seg, sier de. Lenge leve Pol Pot.

“Dere som «hater» vesten/nato/usa etc,”??? . . . .

Kan ikke si jeg føler noe slektskap til “de” du referer til der. (Hva angår den Russiske føderasjonen og det styresett de bedriver, fordrer det naturligvis ikke rent lite naivitet å hevde at de er ‘den flinkeste gutten i klassen’.)

Imidlertid er det faktum at USA er administrert av patologisk korrupte sosio-/psykopater - som igjen er infiltrert og styrt av zionister (jøder) - noe som
kontinuerlig undervurderes.

Den dårlige vitsen av en konkursridende zionistisk nikkedukke som fremstår som ‘president’ i politistaten USA, utgjør en direkte fare for verdensfreden (noe som ikke er tilfelle med hans Russiske motpart).

M.h.t. utsagnet om at “Det er helt utrolig at Steigan faller ned på et slikt nivå”, er det bare å henvise til Eric Arthur Blair [G. Orwell], og hans treffende karakteristikk;

The-further-a-society-drifts

1 Like

DS; “Bror nr. 1” (Pol Pot) døde 15. april 1998 . . . . . .

1 Like

Du må ha misforstått. Bloggen her drives ikke av føleri eller hva folk tror. Overholdelse av internasjonale avtaler er fakta som taler for den ene i motsetning til den andre. Den dagen du innser at Norge er en vasall til noen av disse andre der ute er du på vei til å forstå verden rundt deg. Bekreftelser for dette finnes over alt. Lykke til!

1 Like