Nyheter MDTV Forum Om Doner

Kjære koronatiltaks demonstranter

Jeg kjenner jeg blir varm i trøya når jeg går inn på aftenposten og det første jeg ser er en artikkel om hundrevis av mennesker som møtte opp foran stortinget for å demonstrere mot koronatiltakene som er i Norge. Dere ønsker å fjerne lockdown, og gjenåpne hele Norge, hvorfor? Er målet deres at flere skal bli smittet, at dødsraten skal gå opp og at vi aldri skal bli kvitt Covid-19? Jeg vil ikke engang tenke meg hvor mange dere har utsatt ved å ikke holde avstand og ikke bruke masker. Hvor egoistisk går det an å bli? Ikke bare at dere ikke holder avstand, men flere av dere står å gir hverandre klem. Mens her sitter jeg, og sikkert mange andre der ute, som skulle ønske av hele vårt hjerte at vi kunne klemme våre familier og våre venner, men vi velger med sårt hjerte å ikke gjøre det, fordi vi vet bedre, og vi ønsker sterkere å bli ferdig med viruset. Jeg klarer ikke å få det inn i hodet, at dere tar med dere deres familie blant så mange mennesker, det virker nesten som at det er helt greit for dere at deres nærmeste kan havne på sykehuset med ett virus som kan ta liv av ett menneske. Det står at politiet var synlig til stede, men hvordan ble ikke demonstrasjonen stoppet, er det fordi politiet heller bruke sin styrke på å stoppe små hjemmefester på muligens fem-seks mennesker?

Jeg skjønner godt at en bomullspinne opp i nesa og ned i halsen ikke høres så godt ut, men det er snakk om 15 sekunder. Og de 15 sekundene kan vise deg om du har muligheten til å smitte ett annet menneske, og i verste fall, ta livet av noen. Forhåndsreglene er lagd for en grunn, og det kan virkelig ikke være så vanskelig å følge dem? Det er snakk om å holde deg hjemme så mye som mulig, holde avstand fra andre når du faktisk må gå ut, vaske hendene dine godt og dekke til munnen når du skal hoste. Og for all del, er du syk, hold deg hjemme!
Så kjære alle dere som er for gjenåpning av Norge, ønsker dere ikke en fremtid uten Covid-19?

4 Likes

Det sies at dette neppe går over. Men det er jo noen som syntes det er bra.

Det må du nesten spørre deg selv om. Ikke alle er like musikalske som deg og kan marsjere i takt etter, ein shwei drei ich liebe diese partei

1 Like

Problemet er ikke å vaske hendene, dekke til munnen når man hoster eller være hjemme når man er syk eller holde litt avstand ute. Det er gode regler og egentlig en selvfølge når det går en hissig influensaliknende sykdom.

Problemet er når samfunnet stenges ned og reglene blir slik at næringer går konkurs og folk mister jobbene sine - eller når folk ikke får nødvendig behandling for en del sykdommer i helsevesenet. Når lavterskeltilbud stenges eller reduseres kraftig. Når sosial isolasjon i for lang tid skaper dårlig psykisk helse hos unge. Når barn mister skoletilbud for lenge. Når de som lever med vold i hjemmet må holde seg hjemme med voldsutøver. Når land må ta opp lån for å betale for det tiltakene koster, men ikke har råd til å betale dem siden fordi økonomien er lagt i grus. Å ta fra folk forsamlingsfrihet er også et alvorlig inngrep.

I følge FHIs siste ukerapport er medianalderen for Covid-relaterte dødsfall i Norge 84 år, altså over forventet levealder for menn i Norge, godt over halvparten har dødd på en annen institusjon enn sykehus, altså mest sannsynlig sykehjemsbeboere og et flertall har hatt underliggende alvorlige sykdommer.
Kilde: Situasjonsrapport COVID-19 (fhi.no) (s. 24 og 25)

Da må man spørre om nedstengning for folk som ikke er gamle eller syke er nødvendig og om ikke det er bedre å sette inn tiltakene for dem som faktisk er i risikogruppene?

FHI mente for en ukes tid siden siden at ca 100 000 hadde vært smittet i Norge.328 er døde av eller med Covid.
FHI-beregning: Rundt 100.000 nordmenn har hatt covid-19 | ABC Nyheter

Hvis smittetallene stemmer (de har vel økt litt på en uke), gir dette vel en dødelighet på rundt 3 promille.

5 Likes

Kjære Karoline. Det er nok på tide å kaste av seg den blåøyde naiviteten og sette seg litt ordentlig inn i materien. Kunnskap er makt som de sier. Første steg er nok å prøve å forstå den reelle dødeligheten og andre fakta om viruset. Du kan jo begynne med å finne ut hvor mange som dør av influensa-relatert sykdom i dette landet hvert år? Hvordan synes du det står i stil til antall døde av COVID19? Videre er det lurt å finne ut hva som er snittalder på døde av COVID19, og så kan du kanskje stille deg et kritisk spørsmål eller to om tiltakene er målrettede nok. Så kan du jo undersøke opphavet til «lockdown» strategien. Hvorfor tror du vi bruker en så radikal, lite utprøvd strategi uten vitenskapelig basis på et så relativt sett lite farlig virus?

Jeg anbefaler denne siden lenket under,den lenker videre til masse grundige og fagfellevurderte studier.

Lykke til på reisen! :slight_smile:

3 Likes
1 Like

Kort oppsummert; de som dør er døende - med eller uten “kovid”. :wink:

2 Likes

“Likevel tror ikke Schweng at vaksinering må være obligatorisk, og at alle må velge selv om de ønsker dette”.

1 Like

Hadde ikke media og myndigheter bedrevet utelatelseslyving og politisk vinkling av artikler i mange år, så hadde folket fremdeles hatt tillit til dem, men nå er det en gang ikke denne virkelgheten vi lever i.

Vi lever i et samfunn hvor stadig større grupper ikke lengre har tilllit Media og Myndigheter, og er veien kort til at man tror at korona er en svindel på lik linje med de andre svindlene som gjorde at de mistet tilliten til M&M, da de ikke har opplevd COVID døde eller langtidssyke av COVID i sitt nærmiljø.

Du kan godt mene at det er rett å bli sint på de som har mistet tilliten, men i mine øyne så er det de som har utelatelsesløyet og vinklet i hensikt i å få gjennom sine politiske mål som har skylda, da deres kortsiktige politiske gevinst ble prioritert føre befolkningens langsiktige tillit til M&M.

I en av de nylige norske influensasesongene var det mellom syv tusen og åtte tusen innlagte influensapasienter ved norske sykehus. Ca tre tusen var innlagt samtidig. Ca ett tusen åtte hundre døde. En ganske ordinær influensasesong, med andre ord.

Vi stengte ikke samfunnet av den grunn, ingen var hysteriske, og ingen (andre enn den nærmeste familien) gråt over “alle de døde”. Folk tok ikke spesielle forholdsregler heller, og avisene var ikke fulle av skremselspropaganda.

Til sammenligning har ca 300 mennesker angivelig dødd av “covid-relaterte grunner” (herunder også bilulykker, fallende kokosnøtter i hodet, osv), og snittalderen på disse er noe over forventet levealder i Norge (82+). Vi har for tiden nesten ingen innlagte, og når det en sjelden gang dør noen som har testet positivt for covid, er det som regel en veldig gammel og skrøpelig person, med mengder av bakenforliggende alvorlige lidelser.

14 av 15 “positive” covid-tester er egentlig falske positive, ifølge FHI. Testen (PCR) egner seg ikke til å stille diagnoser eller oppdage virus, men brukes likevel, av en eller annen grunn.

Over nitti prosent av de “positive” har forresten ingen symptomer på noe som helst.

Du får selv vurdere hvor bra det er å ødelegge arbeidslivet, ta knekken på vanlige folks økonomi, drive hundretusener ut i depresjon og rusmisbruk, og legge barn og unges fremtid i grus – for å “bekjempe” en “sykdom” som i verste fall er en brøkdel så dødelig som influensa.

Jeg er bare et gjennomsnittlig menneske, så jeg tjener ingenting på koronarestriksjoner. Men jordas rikeste har mangedoblet formuene sine de siste åtte månedene. Og flere av gigantselskapene de har eierandeler i, har mangedoblet omsetningen sin. På bekostning av hvem, tror du?

Moralen er at vi bør starte kronerulling for begravelsesbyråene, som sliter kraftig nå i “pandemien”.

Hvorfor sliter de, tror du? Hvorfor tjener begravelsesbyråene mindre penger enn normalt?

8 Likes

Influensatallenne tror du på, men når det kommer til korona, er alt løgn. Hvorfor?

Og andre har tapt, slik som flyselskaper. Det store tapet blir nok i næringseiendom i de store byene, da arbeid hjemmefra vil senke etterspørselen massivt.

Kanskje ikke absolutt alle. Men hvis man ser bort fra de veldig skrøpelige og syke som pga alder kombinert med andre sykdommer ikke hadde lenge igjen uansett, så vil jeg anta utfra statistikken at man står igjen med relativt lav dødelighet. Og det stemmer vel også med tall fra enkelte studier.

1 Like

Alt er ikke nødvendigvis løgn. Jeg erkjenner naturligvis at litt over 300 mennesker angivelig har dødd MED covid i Norge. (FHI presiserer også at de ikke kjenner disse menneskenes dødsårsak; bare at de har dødd MED sykdommen. (Som påvises med PCR, som mildt sagt er et veldig upålitelig verktøy, ihvertfall om man skal tro skaperen.))

Men ja, dør man f.eks. i en bilulykke X dager/uker etter å ha testet positivt, regnes det som et “covidrelatert dødsfall” i statistikken. Både i UK, USA og angivelig også i Norge, så vidt jeg forstår.

Kokospalmer har vi lite av i Norge, på godt og vondt.

Spørsmålet vi får stille oss nå er hvordan vi har klart å utrydde influensa? (Kun TO (2) influensatilfeller er registrert i hele Norge denne sesongen, og sykdommen ser ut til å være bortimot utryddet fra hele jorda.) Hvordan er det mulig? (Håndvask, antibac og sosial avstand? Hvorfor er det i så fall en “pandemi” av “covid”?)

4 Likes
1 Like

“Absolutt alle” er et relativt begrep - tross ordlyden :slight_smile: Fordi det jukses og pushes. Men siden jeg har fartstid fra begravelsesbransjen er jeg muligens litt mer realitetsorientert enn de som ikke har fartstid fra denne bransjen. Skulle bare mangle. Folk dør i et eneste merrarenn, hver dag, hver uke, hver måned, hvert år. Unge, gamle, syke og tilsynelatende friske. Kjipt kan det selvsagt være for mange av tilfellene. Men intet ekstraordinært utover livet selv. Der viker jeg ikke en tomme. En yrkesskade antagelig :wink: Det er faktisk ikke mulig å avvikle døden, uansett hvor hardt de prøver. Eller later som, får men vel si. Har man kikka bak gardina er man rimelig godt overbevist om at denne orwelliske nye verden ikke har en eneste millimeter med helse eller omsorg å gjøre. Så man diskuterer vel egentlig flere greier med denne kovidiotien. Det får bare være.

4 Likes

image

Du blir fortere “ferdig med viruset” ved å la være å klemme familie og venner? Hvordan har dét seg? Tenker du overhodet over hva du skriver? Tenker du selv, eller gjentar du bare fraser du har hørt fra Bent Høie o.l.?

Så kjære alle dere som er for gjenåpning av Norge, ønsker dere ikke en fremtid uten Covid-19?

Covid-19 bryr jeg meg ikke om, da hele den “sykdommen” er et psykosomatisk problem. (Noceboeffekten.) Men jeg ønsker meg en fremtid uten politikere av det slaget vi har nå. En fremtid hvor vi har lover forankret i Grunnloven og Menneskerettighetene, som pleide å bety noe før, men som våre myndigheter nå ignorerer. En fremtid hvor enkeltmennesket har mulighet til å bestemme over eget seg selv, sitt hjem, sin helse og sin mulighet til å utfolde seg – alene eller sammen med andre – på kino, kjøpesenter, treningsstudio, på hytta, i naturen, osv. En fremtid uten bisarre og menneskefiendtlige restriksjoner, som ødelegger både fysisk, psykisk og åndelig helse.

5 Likes

Jeg tror ikke vi gjør det slik i Norge, men Sverige og Stor Britannia registerer de døde som har en positiv koronatest de siste 30 dagene før dødsfallet, som døde av korona.

Forventet levealder for noen på 85, er mye over 90. Nå er sannsynligheten størst for at noen på 85 dør måneden etter, men antar vi at den er lik for hver måned frem til 90, så er 5*12 mnd = 60.mnd Om noen på 85 da dør med korona, så er sannsynligheten 59/60 for at han dør av korona.

Nå er folk som får blodpropper i lungen av korona, og om de dør av komplikasjonene som følger men etter 30 dager, så registreres det ikke som at de har dødd av korona. Hvor 30 dagers regelen gir for mange som kan ha dødd av noe annet, men som ble registrert som koronadøde, så underestimerer den de som dør av koronarelaterte skadene, så så veldig feil er den nok ikke.

Vi har ikke utryddet influensa. Influensa har en R0 på ca 1.3 gitt den immuiteten vi har som befolkning etter å hatt den mange ganger. Om vi hopper over influensaen i år ved at alle smitteverntiltakene mot korona også senker R for inflluensa under 1, så vil færre bygge opp immunitet, og da vil nok R0 øke for det neste året.

Ikke hvis de bor på sykehjem og/eller har alvorlige sykdommer.

Nei. Kanskje de da bare har en forventet levealder på 2 år, så sannsynligheten blir 23/24 for at de dør av Covid.

Poenget er at “dør MED Covid”- memet kan begraves som ikke veldig relevant.