Nyheter MDTV Forum Om Doner

Kinas vägval i Hongkong

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/09/kinas-vagval-i-hongkong/

Jan Myrdal Av Jan Myrdal. När man jämför hur Indien och Kina löst sina problem med kvarvarande koloniala formationer visar det sig att Kina valt den långsammare, fredligare vägen. Politiken att låta Hongkong bestå som en kapitalistisk enklav har i sjuttio år bidragit till Kinas ekonomiska utveckling, skriver Jan Myrdal. För att uttrycka det enkelt.…

Dette er en taaplig sammenligning. India hadde ligget under mogulenes aak I mange hundrede aar. Flertallet I Hydrabad var hinduer uten oenske om aa fortsette bli styrt av en muslimsk despot. Men Myrdal er jo en svenske med en historie. Og det gjennspeiler seg

Og han er egoistisk nok til at han blir forbannet, når svensk presse ikke hyller ham, men selv så har han ikke annet en forakt for hvite svenske arbeidere, og han støtter å gjøre svensker til en minoritet i eget land.

Hva har skjedd med tastaturet ditt ? Kanskje bare jeg som ikke har sett det før.Ser ut som du har amerikansk tastatur. Jeg hadde problem med amerikansk tastatur tidligere,og skrev sånn med aa, pga av at noen stilte det til amerikansk tastatur da PC en var til reparasjon.
Jeg gikk da inn på “Klokke” på kontrollpanelet, og valgte der språk, (legg til språk ) Endre språk innstillingene, og da la jeg til norsk bokmål der, og på " flytt ned " så flyttet jeg ned det amerikanske tastaturet, så det ble liggende nederst, og norsk øverst.

Ok. Bra tips. Jeg har et eksternt norsks tastatur til et nettbrett kjøpt i utlandet. Det var noe feil med det en stund. Men tilbake nå.