Nyheter MDTV Forum Om Doner

Kina gir Italia praktisk støtte mot koronaepidemien

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/03/kina-gir-italia-praktisk-stotte-mot-koronaepidemien/

Italia er det landet i verden som har flest smittede av koronaviruset Covid-19. Kina står nå klart til å gi landet praktisk hjelp til å takle krisa. Det kom fram i en samtale mellom Italias utenriksminister Luigi Di Maio og hans kinesiske kollega Wang Yi 10. mars 2020. I telefonsamtalen sa Wang at Kina vil…

4 Likes

Den vestlige verden, med all propaganda-makten sin, ser ut til å glemt at propaganda ikke utvikler smittevern, legemiddelindustri og bedre helse.

Mens Kina og Iran er i verdenstoppen på beredskap, mannskap, medisinske doktriner og teknologi, er de fleste vestlige land langt etter men nekter å innrømme det. Det de derimot ikke nekter, er år etter år kutte ned på statlige budsjett for helsemyndigheter og alt som hører med dette. Det er svært populær politikk å legge ned statlige virksomheter, også kalt effektivisering og rasjonalisering. Det er lov å håpe at dette snur.

4 Likes
2 Likes

Legen føler seg lurt fordi den infeksjonsmedisinske bakvakten avviste at en test var nødvendig, forteller legen selv i et intervju med Aftenposten.

Medisinsk fagdirektør Hilde Myhren har i ettertid beklaget dette, og sagt at det “er trist at ansatte eller pasienter må insistere på å bli testet”.

Medisinsk direktør Hilde Myhren ved Ullevål sykehus sier at de ikke oppfatter at det var svikt i smitteregime.

– Den første smittede hadde ikke oppholdt seg i område med spredning av coronaviruset, kun transport via flyplass i Verona. I tillegg var symptomene svake. I sum var konklusjonen at personen ikke fylte kriteriene for testing. Det oppfatter vi at var i henhold til råd om testing av mistenkte.

Vi skjønner Norge ikke har kapasitet til å teste folk. Så sier de at folk er for frisk - derfor ingen test

Hvorfor har vi ikke kapasitet til å teste folk?
Antagelig vil vi bli fortalt at når ingen positiv test på corona foreligger, så har folk ikke corona.

1 Like

Så du har funnet ut hvordan du kan skrive store bokstaver. Nå kan Kjell skrike sitt alarmistiske budskap døgnet rundt. Det må jo være en skuffelse at Kina melder om kun 24 nye smittetilfeller det siste døgnet

1 Like

Dødsraten globalt for corona har nå nådd 6%, hvilken forteller oss hvor langt bak mål NRK og steigan.no har vært
Halve lederskapet i steigan.no kan bli coronasmittet selv, mens de fokuserer på krigen i Syria.

Det må jo være en skuffelse at Kina melder om kun 24 nye smittetilfeller det siste døgnet

Folk klassifiseres som hva som helst, også “ukjent lungebetennelse” istedenfor corona. Hva folk dør av er et politisk spørsmål der borte som her hjemme.
Sult blir til “demens” hos oss.

Da får man nok mange “tett på” reportasjer

2 Likes

Akkurat. -En dag i corona-land.

Bare å gratuleres Kina med en bra kamp mot dette viruset. Stadig færre nye smittede, og nå nede på omlag 100 nye smitta dagen siste uken. Det er veldig bra Kina nå bruker kompetanse og frigjort kapasitet til å hjelpe Italia og andre land.

I resten av verden er trenden dessverre flere tusen nye smittede hver dag, og fler nye smittede enn dagen før. Det er en dårlig kurve.

Norge ser fortsatt ikke ut til å ta dette viruset særlig på alvor synes jeg.

En periode for noen uker siden ble det sluppet en rekke falske videoer, ment for å sverte Kina og deres kamp mot viruset. Ser litt ut som luften er litt ute av den anti-Kina-kampanjen nå, og strømmen av videoer har sluttet. Vi bør jammen finne ut av hva det der var og hvem som står bak, mener nå jeg.

Video-snuttene var svært ekle og treffer folk i hjertet. Type at Kina brenner folk levende, eller sperrer syke barn inne til de dør av sult. Videoene har fått mange reposts og er også kommentert i større kanaler. Gjerne med at «videoen kan ikke verifiseres», eller «kvinnen kan ikke verifiseres». Det er forresten noe større propagandakanaler ofte gjør for å gå fri når de driver sverte-arbeid. De bruker samme teknikk mot Nord Korea da de serverer drøye påstander de ikke har dekning for. F eks nylig der Fox News påstår at at Nord Korea henretter syke, basert på «uverifiserte rapporter».

Video-snuttene er korte og billige, og kunne antakelig relativt raskt lages. De duger altså ikke helt som bevis for at disse aktørene visste om viruset på forhånd. Likevel er denne info-kampanjen påfallende og styrker teorien om at viruset kan ha vært biologisk angrep. Kanskje forsøk på destabilisering og regime-endring.

Noen av kanalene med anti-kinesisk formål ble vel også gjengitt her på steigan-forumet kan jeg huske akkurat i den tiden de snuttene gikk som verst.

En slik video postet på Youtube var visstnok vannmerket med G News. G News er eid av eksil-kineseren, milliardæren, anti-kina-aktivisten Guo Wengui. I selskap der Steve Bannon er involvert, interessant nok. Disse jobber også med opptøyer i Hong Kong. Falun Gong tilknytta kontoer ser også ut til å være involvert for å spre sverte-videoene på diverse plattformer, som Twitter, Youtube og Facebook.

Jeg håper fler vil grave i dette her.

ettersom de nå sitter i fengsel for “fake news”.
Av statistikk for corona kan vi regne kinesisk og amerikansk statistikk for søppel. USA = ca. 10.000 smittede

Direktør for WHO
He then went on to become Minister of Health from 2005 to 2012 under Prime Minister Meles Zenawi. There he met former President Bill Clinton and began a close collaboration with Clinton and the Clinton Foundation and its Clinton HIV/AIDS Initiative (CHAI). He also developed a close relation with the Bill and Melinda Gates Foundation. As health minister, Tedros would also chair the Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria that was co-founded by the Gates Foundation. The Global Fund has been riddled with fraud and corruption scandals.

Jeg mater forresten aldri troll. Trollene jeg finner, gir jeg gjerne et par sjanser, før de settes fra “normal” til “ignored”. Da slipper jeg å lese trollingen deres og er energi spart. Anbefales!

1 Like

Jeg er enig her, men Steigan selv bør beklage.

Iran er ikke noe mønster til etterfølgelse her.

1 Like

Kina / WHO / CDC -> FHI er alle sammen scumbags.
Norge er på god vei til å bli coronastat nr 1 i smittede, sammen med Sverige og Frankrike. Per idag på 5. plass.
Myten om “corona stammer fra dyreriket” gjentas stadig.

norway_2

Tabellen viser antall smittede per million

Sosiale medier har gjort det omtrent kostnadsfritt å juge

1 Like

Det var ikke poenget heller, men heller at de er mye bedre forberedt enn f eks vi er her. Og det har ikke vært enkelt for de. Spesielt er problemet at de første dagene tok ikke folk det alvorlig og anbefalinger fra helsemyndigheter ble ikke tatt alvorlig. Så de reiste rundt og gjorde vanlige ting. Altfor mange brukte nyhetsformidelere som er kjent for å drive falske nyheter om Iran og deres forhold, istedenfor å lytte til helsemyndighetene. Og dette straffet seg. Det bør være en vekker for de som tror Saudi Arabiske, Amerikanske, Britiske og Israelske persisktalende nyhetsmedier er den beste kilden for info. 95% fake news eller dreid info.

Samme gjorde vi her, altså reagerte ikke særlig, men vi fikk ikke noe særlig info fra myndighetene heller. Men de siste dagene har det skjedd ting ser jeg.

2 mill smittede i Norge er et FHI-scenario
3.4% dødelig (best case anslag fra WHO) -> 68.000 døde
Globalt idag er dødelighet 6% (tallene kommer stadig nærmere mitt eget 10%)

høie

Dødeligheten ser ut til å være voldsom, spesielt i Italia og Irak av en eller annen grunn. Jeg venter også at statistikken vil endre seg veldig lenge etter disse hendelsene, enn hva vi ser akkurat nå. Det dreier seg om politiske og andre forhold også.

Den enkle måten å beregne dødelighet på
Spania
(135 = total recovered)
(35) / (35 + 135) -> 20%

Det er en biologisk krig. Italia har gjort den krigsforbrytelse å utarbeide over femti ultraviktige avtaler med Kina som var ment å bli undertegnet av statsleder XI i Italia 21-24 mars.
Siden USA og Nato planlegger gigantkrig mot Kina,havnet Italia i fiendeblokken.
Det samme for Iran som også er hardt rammet. Med blokade og sanksjoner kunne ikke Iran ha overlevd uten oppgradert samhandel med Kina. Ekstremt viktig for begge stater.
Vi må ha mot til å frigjøre oss fra historien om farlige pestbefengte dyr i Wuhan. Det er en biologisk krig.

Sveits er deep state, Sverige er deep state, og Italia er også deep state. Deep state vil ikke angripe seg selv formodentlig. Det er Trump som er fienden. Det er Trump de vil ha vekk.
Nå har deep state endelig fått det verktøyet de trenger for å bli kvitt Trump.