Nyheter MDTV Forum Om Doner

Kari Jaquesson – Facebook 1 – 0

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/01/kari-jaquesson-facebook-1-0/

Vår medarbeider Kari Angelique Jaquesson ble utestengt fra det sosiale mediet Facebook for 30 dager 17. januar 2020. Facebook påstod at hun hadde bedrevet «hatefulle ytringer» og satt inn et innlegg som brøt med deres standarder. Her er kommunikasjonen mellom Kari Jaquesson og Facebook: Vi offentliggjorde utestengelsen på Facebook-sidene til steigan.no, og i løpet av…

6 Likes

Jeg har meldt saken inn til Norsk PEN

4 Likes

En Aftenposten artikkel med hva en representant for eliten sier om facebook :

“Vi må begynne å venne oss til denne slags algoritmisk diktatur.”

2 Likes

Kari Jaquesson skal jo være glad hun lever i et liberalt demokrati, hvor det nytter å klage på forhold som hevdes å være falske. Det kunne hun ha sett langt etter i et diktatur som f. eks. Kina eller Russland. Sågar ville hun i et av disse landene i tillegg blitt ilagt fengselsstraff.
Oppholder meg nå i Hainang-provinsen og opplever f. eks. at både Facebook og Google er sperret - for alle. Så emigrer til Kina, Kari Jaquesson. Da slipper du å bli sperret ute, siden du aldri kommer inn.

Jeg synes ikke det er et nederlag for Facebook, om vi ikke aksepterer at de er der for å sensurere. For meg var det en seier for fornuften, og den er også Facebook avhengig av i lengden.

4 Likes

Facebook gjør som landets myndigheter vil, så det er den norske regjeringen som har gitt retnigslinjene for hvor grensa skal gå.

Som jeg pleier å si til slik argumentasjon:
Når du sammenlikner skitten med lorten,
og finner at skitten er best, da bør du tenke deg om.

4 Likes

En gruppe på FB som kaller seg “Vi som irriterer oss over Kari Jaquesson” er nok mest sannsynlig de som står bak. De er 201 medlemmer. Makan til gjeng. En gjeng av misunnelige og hatske mennesker.

3 Likes

Men det er fremdeles norske myndigheter som har bestemt hvor linja skal gå.

Om norske myndigheter hadde sagt klart i fra om at Facebook vil få milliardbøter for å bedrive politisk sensur, hadde ikke dette skjedd.

Her er noen artikler som du kanskje alt har sett :

2 Likes

Minervanett bør forøvrig mobbes fordi de ikke godtar ytringsfrihet.

1 Like

21.3.2018 eide Equinor (Oljefondet ) 0.71 % av Facebook.

1 Like

Oljefondet er en passiv forvalter, og greit nok er det, da vi ikke behøver ennå mer støy som trekker fokus vekk fra politikk som er viktig her hjemme. Når det gjelder oljefondet, så er jeg forøvrig overbevist om at vanlige nordmenn ikke får se ei krone av de penga, så jeg har sluttet å bry meg.

Facebook følger retningslinjer gitt av de respektive landenes myndigheter når det gjelder politisk sensur, så at KJ ble sensurert, er norske myndigheters skyld.

1 Like

Men hva mener så du?

Denne handler om Trump’s MAGAtards, men det er samme greia.
shit

Kari Jaquesson har klart det kunststykket å nesten få meg skilt, havnet i krig med venner, slektninger og andre samt at jeg kastet ut flere hundre fra vennelisten min.

Har hatt noen FB poster der jeg har bedt alle FB venner som ikke støtter Kari om å komme seg til helvete ut av min venneliste, Is sympatisører og feige regimetroll har ingenting på min venneliste å gjøre!

I ettertid har mange av dem kommer tilbake og bedt om unnskyldning for at de til de grader klarte å la ser lure av regime blekkene, nå er de Steigan lesere og bidrar på nett mm. :slight_smile:

Kjerringa sa at ja men det med at hun gikk ut å sa at feite folk måtte trene var jo ikke bra, noe som fikk med til å bånntenne på alle plugger og si at hva faen har feite folk med IS og blodtørstige NGOere å gjøre ? Hold deg til sak eller hold kjeft.

Bruker mye tid på å rase over netter i alt av kommentarfelt og ser jeg noen som sier noe som helst negativt om Kari så får de så hatten passer og vel så det, noe som fører til mye sensur og utestengninger.

Er mye inne på NGOene sine fora og FB grupper og forteller folk nøyaktig hvor pengene går. Det mangler jo ikke på beviser så mange får jo hakaslepp når de ser at det faktisk er IS og Al Qaeda de har donert penger til for å finansiere massemord på kvinner og barn.

Fikk Care på døra her og tigget etter penger, vel for å si det sånn som tror jeg Care gir beskjed om å aldri sende folk på min dør igjen å tigge penger.

Når jeg ser NGOere i media som sier at : VI støtter sanksjoner, men i enkelte tilfeller så kan det kanskje ramme sivile. WTF ???

Da klikker det for meg. Sanksjoner er nøyaktig det man kalte beleiring i middelalderen der man omringer en by eller slott og lar folket sulte i hel til alle er døde. Det er sånn vannvittig ondskap at det får Holocuast til å se ut som et koselig teeselskap i sammenligning.

Alle disse hat gruppene på nett som: Vi som hater den og vi som irriterer oss over den osv er alle HEF grupper, en flokk psykopater som fungerer på samme måte for Solberg regimet som Rinnen banden var for Hitler, immunitet mot straffeforfølgelse.
Den indre kjerne av HEF psykopater har jeg jaktet ned som andre jakter kaniner i over 20 år med mine metoder, de er kanskje ikke så smarte, men de er smarte nok til at de ikke tørr å tråkke meg på føttene for da vet de nøyaktig hva som skjer.

En venn gikk til injuriesak da han ble hengt ut som nazist av en av dem, det førte til at han ble nektet å legge frem bevis, ble nektet å føre saken sin og fikk beskjed av dommeren at vist han anket så skulle de få han tvangsinnlagt.

Triste var jo at jeg prøvde å advare, sa til han nøyaktig hva som kom til å skje og nøyaktig det skjedde.

Vi har ikke rettsvesen i Norge, vi har et regimestyrt rettsvesen der lov og rettigheter ikke betyr noe som helst.

Helt siden jeg før jeg kunne gå så har alltid ondskap og urettferdighet gjort meg steik forbanna. Når noen ble mobbet på skolen så gikk jeg alltid rett i trynet på dem samme hvor mange de var eller hvor store de var, merkelig nok så har det alltid gått bra for min del.

Jeg kan kanskje virke som en hissigpropp for de som leser her, men det er jeg langt ifra, har en utrolig lang lunte, hyggelig, hjelpsom, smilende og blid, jeg klarer helt fint å takle at mange ikke gidder å engasjere seg for at andre skal få det bedre, men når samme personer som ikke gidder å engasjere seg istedet angriper de som engasjerer seg så har de krysset en grense som er langt over hva jeg kan akseptere, det får meg så satans forbanna.

Nei Kari er bare et så fantastisk herlig mennesker med så mye mot og rettferdighet at det ikke finnes makan i Norge.
Hun minner mest om en blanding av en greske gudinne, en engel og en god dose Jeanne d’Arc.

Forteller barna mine ofte at vil de seg selv selv i speilet på kveldene uten å spy så bli mest mulig lik Kari J. Og jeg er fantastisk stolt av dem alle som en. :slight_smile:

Har vurdert mange ganger når jeg ser den vannvittige ondskapen i Syria å pakke kofferten og hjelpe SAA med å bekjempe terroristene, har enda ikke slått tanken fra meg.

Når noen av de som har verneplikt stikker av for at de er redde for terrorister så får vi som ikke er det hjelpe til.

Må være mye bedre å dø av en grunn i et kort liv, enn å leve et langt liv uten mening som et feit ekkelt hjernevaske regimetroll som ligger på sofaen og raper og fiser, ser på propaganda og spyr ut dritt mot de som faktisk bryr seg. :slight_smile:

7 Likes

Hvorfor har du Facebook, om du bare blir sint av det?

Det er journalistene som lyver, og da skaffer du deg bare en masse problemer når du blir sint på de som ikke forstår at de har svelget propaganda.

I mine øyne er det bedre å rette alt hatet mot journalistene, da de er muliggjørerne, og de er den gruppen som vi må bli kvitt, før det kan bli orden i sakene.

Dette er en av konklusjonene man kan trekke etter nav saken som har gått de siste ukene, at Norge har et politisk styrt rettsvesen.

Må jo nesten være masochist for å fortsatt bruke fb som politisk platform, i hvert fall som opposisjonell, men det fører i det minste til noen stygge eksempler om politsk sensur og undertrykking.

“If you want a vision of the future, imagine a book stamping on a human face - forever.”

4 Likes

Hva mener du ? Er du seriøs ? Har veldig mange FB profiler og profiler andre steder, jeg bruker dem i kampen for å dra folk ut fra eventyrverden eliten har bygd for dem og inn i den virkelige verden.

Journalister, de må da bare gjøre som arbeidsgiveren deres sier, blir litt rart å bli sint på dem ? Mediene dypstaten kontrollerer faller straks folk slutter å bruke dem og går over til den frie pressen som Steigan mm.

Å bli sint av løgner er en sunn egenskap, alle burde hisse seg mer opp over ondskap og løgner så ville verden vært et mye bedre sted for oss alle nå :slight_smile:

3 Likes

Ja. Facebook-aktivisme er ikke det eneste du kan gjøre.

De kunne ha funnet seg en annen jobb, om det er slik at de ikke utelatelseslyver og vinkler av fri vilje. Jeg jobber som snekker, selv om jeg ikke er utdannet til det, fordi jeg ikke ønsker å tilpasse meg et samfunn hvor alt for mange tror på dritten journalistene trøkker ut.

Det er uendelig mye løgner her i verden, så du må velge deg et par ting å bli sint på, om du ikke skal være sint hele tiden. Det er også en fordel om sinne rettes mot de tingene hvor du kan få til en endring, så du får noen seiere.

Jeg har ikke Facebook og leser ikke gammelmedia eller ser på TV. Nyheter henter jeg fra forum, hvor det ikke er fullt opp med folk som gjør meg forbanna.