Nyheter MDTV Forum Om Doner

Kapital, våpen og medieindustri

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/08/kapital-vapen-og-medieindustri/

I USA er det seks store konglomerater som eier nesten alle medier. Disse selskapene er Comcast, Disney, AT&T, (som nylig kjøpte TimeWarner), 21 Century Fox, CBS og Viacom. Disse seks mediegigantene eies stort sett av den samme lille gruppa selskaper, som lesere av steigan.no vil være kjent med. Eierskap i medieindustrien: Mediegruppe Eiere Comcast Vanguard…

Konspirasjonsfakta. Men dumme normenn som føler seg igjennom livet i stedet for å tenke, føler at dette skjer så langt borte at de ikke trenger å bry seg. Da er det bedre å se på katter på youtube

Det verste er at disse selskapene næres av “dumb money” - noe vi gir dem i overflod gjennom oljefond og pensjonsparing og herren vet hva.

Wikipedia om State Street , Fidelity, BlackRock og Vanguard.

Hvor jeg kan kjenne meg igjen i din frustrasjon! Jeg prøver stadig å informere mine venner ved å henvise til alt av solide primærkilder tilgjengelig og stadig rynker de på nesen. Man skulle tro de hadde Dagbladet til religion.

Apropos korporasjonenes krigsrus: Pentagon har, med Googles fulle velsignelse og samarbeid, benyttet seg av Google maps sine funksjoner under droneangrepene mot “terrormistenkte”.

Ikke bare det: Google har gitt støtte til Israels okkupasjon og bosettelsesprosjekt ved å viske ut Palestina på kartet!

Se her:

https://truthout.org/articles/by-making-palestinian-villages-invisible-google-and-apple-maps-facilitate-their-demolition/

Sikkert gammelt nytt men verdt å huske på etter min mening

Absolutt verdt å bli minnet på. Når det gjelder religion, så virker det som folk er godt fornøyd med å tilbe totemer. Dagbladet et menighetsblad for slike, om enn de mest troløse av dem.

Viktig artikkel. Det er ingen tilfeldighet at alle tre våpenprodusenter lager missiler og at det er primært missiler til mange millioner pr stk som er standard respons til alle kriser. Litt synd at Lockheed Martin er feilstavet til Marin.

De 50 største institusjonelle investorene i verden:

Øyvind:
Takker for linken til Dore (man rekker simpelthen ikke følge med på alle kanaler’ lengre, hvilket bekrefter - at: Sammen er vi sterke!

Kunne bare ikke motstå fristelsen etter å ha sett innslaget, så derav min kommentar til ‘showet’;

Jimmy; On the question of “where should we bomb in the United States?” - the obvious first target would have to be Pennsylvania Ave. 1600 - and then the Pentagon, followed by Wall St.!

• THAT’S what should have been anihilated!

What most people fails to get their head around, is the sorry fact that the jerUSAlem has the most thoroughly Jewed down political administration of any nation on the face of the earth [bar “the only democracy” in the Middle East - Israhell]. - Hence, you’ve got the present status quo all over the place !
Take away the American ‘Military Industrial Complex’, the “Banksters” and “Financial System” of bottomless greed, the pathologically corrupt Lamestream Media & the criminal “Federal Reserve” and- Presto !: - the ignorant, exceptionalist Americans would be up shit creek without a paddle! :canoe: - Stone cold FACTS!!!

[BTW; Over here, in Europe, we’ve got the following Quo: The “European Union” = An Oligarcy = Capitalist power v.s. The Democratic power of the European peoples, same goes for the inhabitants of Putin’s Russia!]

– And the fuckin’ kike’s fat fingers is into ALL of these totally corrupt pies!!!. . . . . . . .

Kudos the individuals like Jimmy Dore - for showing the bare-knucled guts to speak out against the feted top-tier [war-] criminals of the planet! :+1: