Nyheter MDTV Forum Om Doner

Kampflyskandalen F-35

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/09/kampflyskandalen-f-35/

Av Terje Alnes. Vedtaket om at Norge skal kjøpe 52 kampfly av typen F-35 blir en større og større skandale. Kostnadene er hinsides fatteevne og flyene lever overhode ikke opp til produsentens løfter. Mot stemmene til Fremskrittspartiet (!) ga Stortinget i juni 2009 sin tilslutning til Regjeringen om å innlede forhandlinger om kjøp av nye…

2 Likes

De har nok aldri vært tenkt som forsvars-våpen, bare som håndvåpen for kazarmafiaen.

1 Like

Jeg trodde disse flyene i hovedsak var USA-hjelp. Sist jeg så etter var jagerfly “ute”. Nå er det droner og raketter, for ikke å snakke om supersoniske lavtflygende rakett-droner som flyr i Mach 3.

1 Like

En gang i tiden så forsøkte jeg å finne ut hva som er sant på områder hvor jeg er amatør, men etter å ha lest om F-35, så har jeg gitt opp.

Noen militære jeg har lest, sier flyet er bra, andre sier dårlig, og jeg har gitt opp.

M.A.O siden flyet ikke var afrikansk asyl-søker, visste ikke runeulv hva han skulle tro.

Det er nok mer heller ting som at F-35 er dårlig i luftkamp er bevisst, da det er meningen at de skal skyte ned fiender før det kommer til luftkamp.

At det er så mange som som ønsker å presentere flyet som en kstastrofe pga økonomiske og politiske interesser, er så lett å observere, at de kan ha dannet et ekko-kammersom leser hverandre, og som egentlig ikke er interessert i hvordan flyet flyr.

1 Like

Hva slags utdatert inkompetanse er dette?

Kanskje du kan forklare?

Det amerikanske forsvars (angreps)budsjettet er ikke transparent, og enorme summer kan ikke gjøres rede for hvert år. Den militær-industrielle komplekset (MIC) har stort sett gjort som det ville etter de fant opp atombomben. Eisenhower og JFK forsøkte å advare men til ingen nytte, MIC får det stort sett som de vil med kongressen.