Nyheter MDTV Forum Om Doner

Julian Assange er arrestert

Ja, jeg har fulgt endel saker oppigjennom , og lagt merke til at flere saker samkjøres, rene plankekjøringa.
Har du forresten sett dette diagrammet ? ( nr 3 )
Who is twitter-luring refugees to Germany?
As you see, only 6,4% of all tweets with “#RefugeesWelcome”+Germany came from Germany itself. Almost half of them were originated from UK, USA and Australia!

https://orientalreview.org/2015/09/21/who-is-twitter-luring-refugees-to-germany/

Nei. Jeg er ikke så veldig opptatt av hvordan “de” drifter kunstgress bevegelser og benytter manipulasjon for å styre folkeviljen. Det er f.eks nok å vite at “makten” nå om dagen støtter anti-rasister i mediaomtale og med penger, for å motvirke økningen av nasjonalister, eller hvordan de støttet SJW for lage et alternativ til Occupy Wall Street.

Hvor mye som er ekte gressrot og hvor mye som er kunstgress, er vanskelig å si selv om du investerer all din tid i problemet, så da er det best å fokusere på propaganda som fungerer som motgift, uansett om motstanderen er troende gressrot eller betalt kunstgress.

[quote=“AnneBrit, post:90, topic:3165, full:true”]

Jeg tilhører både gruppe 1 og 2, kan ikke benekte ting jeg har sett med egne øyne. :neutral_face:

Jeg er veldig logisk og vitenskapelig. Når påstandene er utrolige og lite logiske, som f.eks bibelen eller ville konspirasjonsteorier, vil jeg selvfølgelig ha bevis. :male_detective:

Men jeg har også sett ting som vitenskapen ikke kan forklare. Noen ganger var jeg alene, andre ganger var vi heldigvis flere, ellers ville jeg trodd det var noe veldig galt med meg, for disse tingene passet ikke inn med verdensbildet vi mennesker har.

Disse episodene var ikke religiøse, det hele virker nokså tilfeldig, og helt uten mening. Enkelte av hendelsene er veldig godt dokumentert, i forsvaret var jeg og flere hundre soldater vitner til merkelige fenomener, enkelte episoder snakkes det om, andre ikke.

Jeg (og andre) vet at det finnes en virkelighet som er ukjent for oss mennesker, det finnes sikre bevis både på merkelige farkoster og paranormale fenomener, det forskes en del på dette i stillhet, men det er ingen som har en god forklaring på hva vi registrerer. :thinking:

– Vi kan ikke forby alt vi ikke liker

Ja det skal være sikkert.
Jeg oppdaget det spesiellt under finanstilsynsaken, da var det helt bizzart å observere , og jeg skjønte hvor alvorlig saken var, og la merke til det meste som skjedde rundt dette, og hvordan Nei til EU forklarte meg at de ikke fikk til å komme til i media. Laget en nettside og spredte den rundt, og fikk andre til å spre den,spredte info så godt jeg kunne helt til skjermen svartnet og måtte på verksted. La merke til hvem som dekket saken om demonstrasjonen, og det var ikke vanskelig, for det var bare to : Nationen og ABC nyheter. Jeg hadde litt ekstra god tid et par uker, og fikk en innføring i den absurde stillheten , den samme “undertrykk debatt” som også oppsto da migrasjonspakten skulle opp.

Det finnes mange politiske fanger i USA, og svært mange av dem sitter i hemlige fengsler, som drives utenfor vanlig juridiksjon. Jeg er er litt usikker på hvor Manning og Assange passer inn ennå. Det har jeg vært hele tiden, så må jeg nok ta en tur innom James Corbett først. Han bruker å ha oversikten.

Og jeg er helt sikker på at Manning ikke er en hun,- muligens en hen. Det er ikke så viktig, bare hen ikke er høn.

hadde du slengt med preposisjonen i foran bibelen, så kunne jeg ha fulgt deg. Når det gjelder konspirasjonsteorier, så begynner jeg å skjønne at de gale professorene fra tegneseriene ikke var noen overdrivelse.
Har du forresten fått med deg at Notre Dame brenner? For femten år siden ville jeg ha sørget, nå er jeg glad til. Mindre tøv å kaste bort krefter på.

Nå er det ikke stillhet annet om enn de ville blitt tvunget til å fremstille kjetteren i godt lys, da MSM konsekvent lyver når de omtaler pro-hvite, så vi ikke skal fremstå som rasjonelle individer som påpeker viktige problemer.

Slik systematisk behandling er reservert for statens (elitens) fiender, så de gjør det samme med Russland, (eller Assange), dvs Merdia tilbakeholder informasjon som ville forklart hvorfor Russland (Assange) handlet som de gjorde, slik at Russland (Assange) fremstår som irrasjonelle.

Jeg har hørt det sagt at forskjellen mellom folk på hver side av jernteppet, var at øst-europeerne visste at alt de leste var propaganda, folk i vest trodde de leste sannheten.

Sorry, just couldn’t resist . . . . .

Det er en velkjent misforståelse - du kommer over det, til slutt.

De lokale nyhetene som folk kunne skjekke ut selv var som regel sanne i vesten, og da hadde folket tillit til media i utenrikssaker og ting hvor folket ikke se selv hva som var sant.

Media i Vesten i dag “lyver” om hverdagen til folk og forsøker å skremme folket til taushet som i Sovjet, så de vil ende opp uten tillit på samme måte som i Sovjet også.

Den gotiske katedralen er fra 1163 De har nok tegningene i orden.
Den har stått på UNESCOs verdensarvliste i 28 år.
UNESCO vil støtte gjenoppbygging av Notre-Dame

“Youtube kan få din nabo RAR :crazy_face:
når hver morgen du tar
og åpner ditt vindu , med “hanefar.” :chicken:
Da vil “han” vekke opp nabolaget
når de banker på døra for å klage :frowning_face:
står du parat med vafler og svar:
Jeg ingen haner har…?.:innocent:
men… om lidt er kaffen klar.”
:coffee:

Til minne om Notre Dame.

Anbefaler boken (ikke filmen) “The Men who stare at Goats”, som gir et inntrykk av hva som foregår på Guantanamo.

I anledning påsken får du et koselig bilde av nyklekket alpakka.:face_with_hand_over_mouth:
Nyklekket

Humor.

• En veldig liten øy, men duverden for et perspektiv du får fra denne øya . . . . .

[ https://www.youtube.com/watch?v=3AgpuQYlHwk ] :rofl:

Litt filosofi i den stille uke:

Jeg for min del er i stand til å være skeptisk til alle punktene når jeg er på mitt mest skeptiske. I praksis tror jeg naturligvis på en blanding av det som framstår som solid vitenskap (at det følger krav til vitenskapelig metode, kan replikeres etc), egne øyne og erfaring, følelser, tanker, intuisjon, samt hva jeg er blitt fortalt. Men alt kan faktisk betviles, og oppfatninger bygget på hvert av de fire punktene dine, kan vise seg å være feil - selv 1 og 2.

At vitenskapelige paradigmer man mener å ha godt belegg for, kan vise seg å være feil, er vel velkjent. Så det gidder jeg ikke gå mer inn på.

Når det gjelder egne øyne, tror jeg de færreste tenker over hvor mye av det vi tror vi ser, som egentlig er tolkninger laget av hjernen på basis av svært grovkornede sansedata, visse genetisk gitte tendenser, tidligere erfaringer og hva vi forventer å se.

Øyet registrerer egentlig bare lys som reflekteres fra objektene vi ser på og noen av sansecellene i øyet er følsomme for visse bølgelengder, som vi opplever som farger. Refleksjonene av lys danner et slags grovkornet “bilde” som er snudd opp ned i øyets retina, og lyset omdannes til elektriske signaler som sendes til hjernen. Hjernen snur det riktig vei og tolker inn en masse som mangler, slik at vi ser tydlige konturer, hele, “rette” linjer, dybde (ren tolkning - vi ser egentlig slett ikke dybde), klarhet - og hjernen er også flink til å sortere bort grums fra øyet og nettet av blodårer som legger seg over synsinntrykket vårt, pluss at den fyller inn det som mangler i blindsonen i retina. I tillegg er selve opplevelsen av farger (altså tolkningen hjernen lager av signalene den får fra tappene i øyet, som registrerer visse bølgelengder, som tolkes som farger) veldig subjektiv og kan antagelig variere fra person til person (bølgelengdene er “objektive”, men måten vi erfarer dem på, er subjektive, selv om dette også har et biologisk grunnlag i vårt sanseapparat). Det er noe av det samme med hørselen. Øret fanger opp bølger i luften, men måten vi opplever lyd på er en tolkning, En eller annen forsker sa en gang om syn og hørsel noe sånt som at “alt” som eksisterer er bølger i luften, men egentlig er verden der ute i seg selv fargeløs og stille.

[Edit: Digresjon: I tillegg tillegger vi jo verden estetiske kvaliteter og synes naturen er skjønn, men også skjønnheten kommer bokstavelig talt innenfra, altså fra hjernen som tolker det øyet registrerer, og verden der ute er kanskje verken skjønn eller stygg. Men jeg merker at også jeg ønsker at ting som skjønnhet skal være noe objektivt.]

I tillegg viser det seg at vi har en tendens til å “se” det vi forventer å se, særlig hvis synsinntrykket varer relativt kort. Det har vært en del forsøk som viser at folk ofte tar feil i hva de mener de har sett. Et av de mest kjente er vel det der forsøkspersonene får se en litt “skummel fyr” ta noe fram fra under jakken et kort øyeblikk før et tog kjører forbi slik at de ikke ser ham lenger. Dette var før mobiltelefonenes tid, og mange var sikre på at de så ham trekke fra en kniv, men det var i virkeligheten en kam. De fleste har vel også opplevd å se noe som de først tror er én ting, for så å oppleve at de tolket synsinntrykket feil (man tror et øyeblikk man ser en person, men oppdager i neste øyeblikk at det er en busk eller et veggur), da er det vel hjernen som har vært litt for rask med å gjette.

Så mitt poeng her i hele denne harangen er at det at man har sett noe i seg selv ikke er et bevis på at det man har sett er rett.

Har du sett noen av programmene med disse karene og det de forteller ?
Det er en blanding av tro og vitenskap i de programmene, og jeg tenkte kanskje du hadde litt sansen for det. (start 4.45 )

De forteller om ting som de langskallene man finner, og de har med arkeologi og historiedelen.
Grunnen til at de er opptatt av det, er at de tror at historien gjentar seg, bare kanskje i andre former.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig. Paranormale fenomener passer så utrolig godt som underholdning mat for undring, tanke og fantasi i Påsken, at jeg håper du vil dele noen av dem med oss.

@Gatekeeper
Tusen takk for vakkert dikt, flott hanevideo (nå lurer katta veldig her på hva dette er) og knusbedårende alpakka-baby rett fra påskeegget (du store, lille alpakka!)

@Dagfinn_Klausen
Takker for påske-krim-anbefaling.
Det skjer nok mye fælt på Guantanamo, og andre steder, men min mistanke er at det nok ikke er paranormale fenomener eller overdoser med New Age som er problemet for fangene.