Nyheter MDTV Forum Om Doner

Julian Assange er arrestert

Her er link til Henry Makows vurdering av Assanges rolle som agent og hans tilknytning til Rothschild dynastiet.
En påskehilsen fra Debattforumets «Gjøkunge» som håper den vil være av interesse,:sunglasses:

God Påske!

image https://media1.tenor.com/images/f0b64c15fc628f86000940bc2a518856/tenor.gif?itemid=12224005

For en liten perle av en video!

Glad påsk!:hatching_chick:

Edit:
PS:

Og kanskje en liten bjelle rundt halsen (slik som katten for fuglenes skyld)? :bell:

Jeg har parpirer som viser fravær av psykisk sykdom, men ingen som viser at jeg er psykisk frisk.

Nei, jeg tror bare på Jesus. Men for nærsyn på USAs fall, er de førsteklasses.

Tror ikke steiganpublikummet er klar for sannheten om Sandyhook og 22/7. Man holder seg i all hovedsak innafor the postage stamp consensus og det er et stykke tel kænten :wink:

Å reise nedover i “kanin hullet” er en lang kronglete og ikke minst smertefull reise. Jeg har stor forståelse for dem som heller velger å bli stående på toppen som moralister. De som kan føle seg til hva som er rett.

Bra kommentar !
Kroppen vår , i immunforsvaret, lærer oss et og annet, og der er spesialisering, samarbeid, og kommunikasjon mellom cellene, en viktig del av forsvar og angrep.

“…En annen måte antistoffene virker på, er ved å binde seg til overflaten av bakterier.
De oppsøker dem. Bakteriene blir da mer effektivt tatt opp i spesielle hvite blodceller og uskadeliggjordt.
The macrophages attach themselves to the bacterium.

[quote=“AnneBrit, post:85, topic:3165, full:true”]

Når jeg diskuterer religion deler jeg mennesker inn i fire grupper, men de fleste er selvfølgelig en blanding av disse.

1. De som må ha vitenskapelige bevis for å bli overbevist. Her finner du vitenskapsfolk og skeptikere.

2. De som er overbevist fordi de har sett noe “religiøst eller overnaturlig” med egne øyne.

3. De som tror fordi de har hatt en “religiøs eller overnaturlig” opplevelse.

4. De som tror fordi de er på et barnlig nivå, dvs mennesker som aldri blir helt voksne, intellektuelt befinner de seg på 12-13 års stadiet hele sitt voksne liv. Dette er de naive, de som blindt tror på det som står skrevet. Mange innvandrere befinner seg i denne gruppen, tror det har noe med den religiøse oppdragelsen de fikk under barndommen.

Hva slags gruppe tilhører du? :slight_smile:

Og hva slags gruppe tror du jeg tilhører? :slight_smile:

Du kan putte meg inn i hvilken kategori som helst, det like sant alt sammen. :grin:

I nevnte rekkefølge.

Jeg er skamløst barnslig når jeg snakker om far min.
Når det gjelder deg, har jeg ikke den minste anelse.

Jeg vokste opp med en mor som hevdet at Jesus var sosialist om han var noe.
Med far som mente det var greit å bryte lover, bare du ikke ble tatt for det.
Jeg gikk på søndagskole med et par av stifterne av Hells Angels- Norge, og jeg valgte make på grunn av hans ateistiske og vitenskapelige livssyn. Jeg døpte ikke barna mine, men jeg nektet dem heller ikke innsikt i bibelhistorien - ut i fra den holdning at det er en vesentlig del av vår kulturarv, og at ikke en gang Dylan gir mening uten.
Jeg elsket historiene fra Bibelen da jeg var barn, men jeg elsket også greske og norrøne myter.

Jeg var nærmere femti år, og med fersk bakgrunn fra det som i min ungdom ble kalt realfag, da jeg erkjente at det ble for mange konstanter til at det var tilfeldig. For ikke å snakke om huller i fortellingen.
Så det festningsverket falt forholdsvis tidlig.
At jeg tok i mot Jesus, var nok fordi han foretok et bakholdsangrep, og brukte min egen udøpte sønn til å sette meg på sporet, og da lå faktisk Det nye testamentet -som en av barna hadde fått på skolen - rett foran meg, uten at jeg aner hvordan.
Jeg hadde akkurat erkjent at det ikke var en snøballs sjanse i helvete, for at menneskeheten kunne løfte seg selv, og jeg følte meg fullstendig fortapt, så da boka lå der, stoppet jeg opp.
Da kjente jeg akkurat som en hånd på min høyre skulder og en kjent stemme som sa , vil du høre etter nå?
Jeg svarte at det måtte jeg vel og begynte å lese.

Jeg tror at jeg leste til ut i Lukas, før jeg ga meg over til fortvilesen igjen. For jeg fattet læren, men jeg så fortsatt ikke Gud - altså han som skal fikse alt dette. Så jeg klappet boka sammen, og følte meg langt fra trøstet.

Da jeg åpnet boka igjen var svaret der. Johannes 1 - den satt. Sånn har det stort sett fortsatt.

Så var det å ta inn over seg konsekvensene- nemlig at jeg ikke måtte sette mitt lys under en skjeppe. Jeg vil nok beskjmmet si at jeg var en liten C.S.Lewis, som hevdet at han “came kicking and screaming into belief”.

Når det gjelder overnaturlige manifestasjoner, så har jeg aldri søkt slike ting, og den “stemmen” jeg hadde, tolket jeg stort sett til å være min egen - bortsett fra noen få ganger. Som da jeg avga ekteskapsløftet.

Det har tatt meg ti år å bli et lite barn, men det var vel verdt det. Særlig fordi jeg samtidig har klart å dykke ned i de svarteste sidene ved menneskeheten, uten å bli selvmordskandidat.

Jeg har hanekonsert under vinduet mitt hele sommeren igjennom, så jeg hadde mer ønsket meg noe slikt:

Fantatisk bra AnneBrit !

Hvis jeg får driste meg til å gjette, vil jeg si at det er nr 1 Det er også en plass til deg, siden det var plass til tvileren Tomas i disippelflokken.Han ba om bevis, og fikk det.

Vakkert og intuitivt. Takk!

Takk skal du ha. Du har selvfølgelig helt rett.
Tar det som mobbe-trening, i håp om at noen “smugleser”.:grinning:

“den moderne sikkerhetsstaten”

Jeg har brukt mye penger fra det jeg tjener, på litteratur, og det var gjennom å lese, og lytte til andre som hadde oppdaget ting i amerikansk historie, og gjennom å studere hardt og lenge i ca 7 år og gå kildehenvisninger og slikt etter i sømmene, samle avisartikler, pluss gå historikken bak CFR og Round table groups som jeg begynte å se det nye bildet som da kom fram.

Jeg har ikke tidligere vært politisk interessert.Jeg har hatt visse samfunnsfag på skolen, som statistikk, sosiologi, statsvitenskap, og sosialøkonomi. Mine interesser har tidligere vært friluftsliv, musikk, fotografering, botanikk,dyrking av grønnsaker, og nyttevekster i overlevelsesøyemed, trening / stuping og det å studere ulike mennesketyper. Jeg kjenner ikke til det du beskriver som sikkerhetsstaten, har likevel lest noe om negative erfaringer enkelte har hatt i demonstrasjoner, men antar du mener du oppdaget at nasjonalismen ble undertrykt, noe som jeg også begynte å legge merke til etterhvert som jeg leste og gravde.
Hvilke ting har du lagt merke til i hovedtrekk med den norske sikkerhetsstaten som du tenker på her, og som gjorde at du begynte å få opp øynene ?

Jeg vet ikke om du syns disse er noe interessante, men det finns ihvertfall enkelte interessante ting i dem, syns nå jeg.

Nyere interessant Alex jones intervju, men han snakker så fort at jeg tror det lønner seg å stille tempoet ned på filmen for å få med poengene.

Døgnville haner? (veldig søt liten humle forresten :honeybee: )

Apropos saken, så forstår jeg det som at Chelsea Manning er satt i fengsel (isolasjon?) igjen i et forsøk på å presse henne til å vitne mot Assange:
https://news.yahoo.com/leaker-chelsea-manning-stuck-jail-assange-arrest-175343278.html

Så vidt jeg forstår så forsøkte de - gjennom å sette henne i isolasjon i svært lange perioder, noe som regnes som en form for psykisk tortur - å presse henne til å hevde at Assange hjalp henne med å få ut dokumenter ulovlig, men det lot hun seg aldri presse til.

Jeg er egentlig ikke veldig opptatt av sikkerhetsstaten, jeg bare vet at den er der og at den har noe makt til å lage problemer for folk som er et problem, når de mener rikets sikkerhet trues. Kort sagt er det de som har i oppgave å beskytte staten fra fientlig undergraving, terror, spionasje, krig etc. Boka Assange hadde i hånda undet arrestasjonen, handler også om sikkerhetsstaten.

Spørsmålet om hvorfor det ikke hadde vært noen suksessfull nasjonal bevegelse i noe vestlig land etter 2vk, førte til konklusjonen om at årsaken var at veslige myndigheter jukset, og da kommer spørsmålet hvordan de jukset. Bak jernteppet så var det staten selv som stod for den politiske undertrykkelsen, men de vestlige landene har outsourcet den, slik at det er media som gir deg dårlig dekning, NGOer som gjør at du mister jobben, antifa som bruker vold, mens politiets jobb er å arrestere deg hvis du forsvarer deg selv.

Vestlige myndigheter kunne fått slutt på denne undertrykkingen om de hadde ønsket, da antifa er infiltrert som alt annet, men i steden ser vi dem gå fri gang på gang, og vestlige myndigheter hadde heller ikke behøvd å gitt antifa eller undertrykkelses NGOene penger.

Jeg leste på et annet nettsted om en nasjonalist som var i livsfare i en demonstrasjon, fordi de ikke fikk politiets hjelp når de trengte det, slik at det virket som vedkommende opplevde at de ikke ble prioritert som de skulle pga politisk syn.

Det er ikke det største problemet. Det største problemet er at antifa skaper vold, at MSM skriver at vi startet det, og at politiet arrester deg hvis du forsvarer deg selv. Ikke at man blir dømt til fengsel med en gang, men et par betingede dommer, og man må i praksis slutte som aktivist.

Om det bare hadde vært i et vestlig land, så kunne det ha vært en tilfeldighet, men det er likt i Tyskland, Sverige, UK, USA, Australia, etc.