Nyheter MDTV Forum Om Doner

Israels rolle i drapene i Bagdad

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/01/israels-rolle-i-drapene-i-bagdad/

Donald Trump vant valget i 2016 blant annet fordi han lovte å trekke USA ut av de meningsløse krigene i Midtøsten. Han hånte forgjengeren Barack Obama for hans ønske om å gå til krig mot Iran. Og så har han altså sjøl gått til krig mot Iran gjennom å drepe en av landets fremste og…

6 Likes

Nei - de bruker jo å ta livet av sine egne når de finner det for godt. De har jo hele NATO å ta av.

3 Likes

The report says Israel was “on the verge” of assassinating Soleimani three years ago, near Damascus, but the United States warned the Iranian leadership of the plan, revealing that Israel was closely tracking the Iranian general.

Som vi skjønner, Israel kan ikke be USA gjøre the dirty work

Generelt vil Israelske kilder framstille amerikanske presidentvalg noe som som de styrer, amerikanske media noe som de styrer, og Tel Aviv som senter i verden. Israelske velgere må da tro at det er de som styrer verden.

1 Like

Irak er et delt land, etnisk og religiøst. At 1 million demonstrerte i den hellige byen Kerbala er ikke så overraskende. Mange av shiaene i Irak, innbefattet i Kerbala, er av iransk herkomst. De som ikke liker den iranske dominansen i Irak er sunniene som er arabere. Etter Saddam Husseins fall har de mistet sin dominerende stilling i landet. Men Iran har ikke råd til å miste Irak som alliert og oppmarsjområde vestover mot jødene, så de kommer til å gjøre hva som helst for at Irak fortsatt skal være et iransk protektorat. Med tapet av bøddelen Soleimani har man mistet en dyktig strateg og planlegger, men det vil ikke være noen hindring i lengden.

Soleimani reiste som diplomat i Irak. Da kan man ikke arresteres osv. De har diplomatisk immunitet.
Man må lure på hvor teit Trump og Israel er.

Kan Iran eller Russland assassinere Trump på en flyplass … og etterpå fortelle at det var “selvforsvar” ?
Jeg tviler på det
Det vil bli terrorism.
Spørsmålet er da om ikke du også støtter terrorisme, KjetilTangen?

1 Like

Ligger det noen moralske implikasjoner i mitt innlegg? Prøv å svare på sak Kjell og ikke bland inn alt mulig annet.

Du framstiller Soleimani som en halshugger - “bøddelen Soleimani”

1 Like

Selvfølgelig var han en bøddel, som så mange andre på begge sider. Om det var galt å drepe ham fordi han hadde diplomatpass, mao. at det ikke var etter “spillereglene” kan godt være.

Når ble Soleimani en bøddel?
Alt snakk om at Iran er “terrorister” er nazipropaganda. Noe er fra Israel, og noe er fra USA.

Slik nazi-propaganda gjentas uhemmet av folk som Stoltenberg og Solberg, nå også på steigan.no.

2 Likes

Jeg hadde ikke grått om det ble Stoltenberg Iran tok hevn på, men jeg tipper det blir Irakere som samarbeider med USA, da det virker å være tradisjon for slikt der nede.

1 Like

Det skyldes flere tiår med hjernevask, mange har fått hatet mot Iran inn med morsmelken og de klarer ikke å befri seg selv fra det.

Ekstra morsomt blir det når SIAN støtter et angrep mot Iran, noe som vil føre til at 100 millioner muslimer flykter til Europa, tar over og innfører et sharia kalifat.

Man kan jo lure på om SIAN er en avdeling under IS og AL Qaeda, ulv i fåreklær.

Soleimani er så klart ingen bøddel, med mindre du mener at forsvar mot IS og Al Qaeda gjør han til bøddel.

De 169 terroristene på Tinget derimot er bøddler som utslettet Libya med F16 bomber og forvandlet verdens beste land å bo i til verdens verste land å bo i.

3 Likes

Tallet for døde i Syria kan være det dobbelte av SOHRs tall: 260.000 -> 520.000
Norge deltar i den krigen

1 Like

Anti-jihadister er først og fremst opptatt av Israel.

get%20in%20the%20box

4 Likes

Det ser ut som at Iran nå mener drap på politiske ledere med droner er spillereglene, og da blir jeg langt mer pro-krig enn når vanlige folk blir drept.

iran%20pol%20leaders%20targets

Ikke like flott som at krig hadde vært drap på fiendens journalister, men en stor forbedring alikevel.

2 Likes

Merkelig hvordan selv de mest ekstreme muslimer som Soleimani blir rene og hvite som lam bare de står på den “riktige” siden, dvs. mot USA og Israel :slight_smile:

“I krig og kjærlighet er alt tillatt” sier ordtaket. Jeg synes det blir feil å kalle Soleimani en politisk leder, han var i høyeste grad militær selv om man kan si at han også fylte en politisk rolle. Det religiøse, politiske og militære flyter mye mer sammen i et land som Iran.

Men vi får se mot hvem og hvor iranerne slår til. De skjønner nok at de må ta “harde mål”, ikke tilfeldige sivilister i gata, men det blir ikke lett for dem. Vil jeg tro da.

Ikke si at du ikke hadde trukket på smilebåndet om Smørberget eller Clinton hadde blit analvoldtatt til døde med en trekjepp, slik som Vesten gjorde med Gadaffi?

1 Like

“Smørberget”, hehe, snakker du om vår kjære statsminister?

Ja. Jeg er lei av at vi dreper folk i andre land, og at de som beordrer det ikke opplever konsekvenser.
bush

5 Likes

Libya var et stort feilgrep, det er jeg enig i. Men Gaddafi ble ikke voldtatt av Vesten, det var det betalte apekatter som stod bak. Man kan dressere en apekatt eller løve, men når instinktene tar over kan den likevel være farlig.