Nyheter MDTV Forum Om Doner

– Israels nådeløse vold mot Gaza møtt av global taushet

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/israels-nadelose-vold-mot-gaza-mott-av-global-taushet/

En våpenhvile er inngått i Gaza etter at Israel satte i gang en bølge av luftangrep som drepte 34 palestinere, inkludert åtte medlemmer av en familie. Ali Abunimah fra The Electronic Intifada diskuterer Israels siste bombeangrep, som kommer etter mer enn ett år med ukentlige, dødelige israelske angrep på ikke-voldelige palestinske demonstranter. Intervjuer Aaron Maté…

2 Likes

Må aldri glemme, må aldri glemme sier jødene https://no.wikipedia.org/wiki/Brennoffer. De som pga våre grusomheter har blitt forvandlet til Semitter.
Og Gud vet hvilken synd det er å være en anti-semitt.

Nakba https://no.wikipedia.org/wiki/Nakba derimot skjedde aldri i et land som aldri har eksistert.

Jeg ser ikke på meg selv som en anti jøde, men dette missbruket av anti-semetisme begrepet har mistet all troverdighet. Kun et politisk verktøy for å oppnå makt og penger.

Så jeg ser på meg seg som en “anti-semitt” til fingertuppene. Når det er sagt så har jeg ingen enkelt jøde jeg har noe imot. Snarere tvert imot. Her har vi et eksempel på to jøder som jeg har den dypeste respekt for.

Hvis noen skulle føle behov for å rope halleluja, eller Allah er stor så vær da klar over at jeg er ikke en troende. Like lite som jeg tror på tryllestaven til Harry Potter, som også har blitt en multi milliard industri.

2 Likes

Aldri hørt om ham før så tusen takk for linken. Har nå merket siden som favorite :+1:

1 Like

Rettelse :
Beklageligvis har kommentaren havnet feil, under artikkel linja, uten at det er med min medvirkning. Det ligger en link litt lenger nede i hovedinnlegget der, som hører til den opprinnelige artikkelen

Du ta en kopp cyber-te eller cyberkaffe på denne luftkafeen mens du ser på klippene :
Se den bærekraftige restauranten i bildeserien HER :
https://dinnerinthesky.com/photos/#gallery/15463/334

Det skulle vel ikke være et alternativt møtested for representantene for konseptet The Nordic Kitchen , eller
et møtested for neste møte i det politisk korrekte Nordic Food Policy Lab:

Mat skal selvfølgelig være bærekraftig, og under Agenda 2030 parasollen, bevares… og man må uniformeres ,i våre dager ( ops ) informeres

The overall aim of Nordic Food Policy Lab project is to encourage the use of Nordic policy solutions to help address the food issues identified as challenges in the UN Agenda 2030 Sustainable Development Goals. Nordic Food Policy Lab will establish opportunities to advocate for innovative policies encouraging consumers to choose more sustainable food.

Syns vel egentlig at “Agenda 2030- staten” må føre en bedre politikk for sine egne når det gjelder å senke matvareprisene så det monner her i landet i første rekke.

Her er endelig noen punkter å lese om :

ADL has studied the pervasiveness of anti-Semitic content on social media, and we know that a relatively small number of extremists are able to amplify their message quickly and broadly through social media.

1.Har du sett disse :
Den svenske forfatteren av boka “Fra Sverige til absurdistan” , forteller om hva som hendte i Sverige. (Må sees . )
https://www.youtube.com/watch?v=SbmZlEJe4Js ( fra 23.00 )

Siv Jensens snuoperasjon : " Men Siv Jensen avlyste partiets politikk i et møte med jødiske ledere.

The Anti-Defamation League is the leading monitor of far-right extremísm and foremost expert in the United States. Should Iceland ban male circumcision, making it impossible for Jews and Muslims to raise families in your country, we guarantee that Iceland will be celebrated by neo-Nazis, white supremacists, and other extremists. Even though anti-Semitism was surely not the impetus for the proposal, the result of its adoption will be the glorification of Iceland by the most despicable bigots. They will celebrate the ban as the flrst legislation in Europe since World War II towards making a country Judenrein, free of Jews.

Det er ikke tema, men metodene som er fokus.

ADL : " we wíll report on extremist praise for Iceland. "

Given that 28% of Iceland’s tourists came from North America in 2016, Iceland’s standing in the U.S. should be of great concern from an economic perspective, We are confident that the vast majority of American tourists will avoid a country whose reputation is associated with Nazism, even if that association is not justified.

Fra artikkelen :
Brevet er en demonstrasjon av hvilken hensynsløshet som benyttes når slike NGO-er vil ha viljen sin. Misbruk av store medier til å spre løgn om Island er et steg som ADL forklarer at de er villige til å ta.

3.Denne hadde noen interessante klipp. Se gjerne hele.

35.45 Klippet viser Steve Bannon som sier Sheldon Adelsons råd stod bak Trumpvalget. 19.30 er også interessant i forhold til ytringsfrihet.

3 Likes

Så kan vi jo fortsett å ignorere at de fleste som kaller seg jøder, i hvertfall ikke er semitter.

1 Like

Selv er jeg ferdig med å bære korset for jøder.

Memento mori.

1 Like

Ja hvis jeg har forstått Israel og MIFF rett så er alle Israelere ekte jøder. Hvis de er hvite Israelere. Hvis de feks er svarte såkalte jøder fra Afrika så er de ikke ekte Israelere og derfor heller ikke ekte jøder og semitter. Nei en ekte Israelsk semitt har rødt hår og snakker Russisk som sitt andre språk.

Nå kan jeg ikke sverge på at Trotsky hadde rødt hår. jeg har tatt meg kunstnerisk frihet som de sier i Hollywood :slight_smile:

2 Likes

Paradokset her er at anti-semittisk propaganda fremmes av jødiske selv. Når noen maler swastika på en bil, er den skyldige alltid Jødisk, som promoter at den skyldige er Trump velger, det lokale nazipartet eller …
Holocaust i Auschwitz var 1500 som ble skutt av displinære årsaker. Resten kan tilskrives norske, amerikanske og engelske flyvere

1 Like