Nyheter MDTV Forum Om Doner

Irans hevn vil bli servert som kaldrett

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/01/irans-hevn-vil-bli-servert-som-kaldrett/

Men tid og sted vil det være de som velger, og det når USA minst forventer det. Av Scott Ritter. USA s likvidering av Qassem Soleimani, general i den iranske Revolusjonsgarden og leder av  Quds-styrken, en iransk paramilitær styrke som spesialiserer seg på skjulte operasjoner på fremmed jord, har sendt sjokkbølger gjennom Midtøsten og rundt…

3 Likes

Ja, det nytter ikke noget at hoppe rundt og råbe “død over USA”, som de iranske masser også gjorde under Khomeini. Iran kan ikke konkurrere på USA´s præmisser: Miltær styrke, så vil Iran blot få endnu flere tæsk. Som Ritter er inde på, og som også Rusland har forstået, skal USA modgås med et intelligent svar.
Og glem ikke, at Trump trods alt kun har udført nålestiks-angreb mod henholdvis Syrien, og nu, Iran.
Hvad ville krigshøgen,Clinton, som var bagmanden bag drabet på Libyen, alternativt have gjort over for Iran? For slet ikke at sige, mod Syrien, Ukraine og Nordkorea?
DE, der reelt styrer USA og resten af verden, deep state, kræver beslutsomhed og handling for at fremstå troværdig, både i egne og omverdens øjne.
Derfor er Trump og en hvilken som helst amerikansk præsident, som kun har en relativ autonomi, og som historien jo også viser, tvunget til at udvise militær handlingskraft.

Det gir mening. Iran behøver ikke gjøre noe militært.

Jeg tviler på at det var Trump som beordret drapet på generalen. Han har nok ikke så stor innflytelse på det som skjer i midtøsten. Israel sitter i førersetet og Trump hadde vel ikke noe valg annet en å ta på seg ansvaret. Hadde han ikke gjort det ville han sett svak ut. Iran kan meget vel finne på å senke ett amerikansk hangarskip som hevn. Vi kan ihvertfall være sikre på at det vil skje før eller siden. USA opptrer overmodig og det vil straffe seg.

1 Like

DANGER LOOMS AS TRUMP OUTSOURCES MILITARY DECISIONS TO PENTAGON

På steigan.no vil det bli til
“DANGER LOOMS AS TRUMP OUTSOURCES MILITARY DECISIONS TO ISREALI GENERALS”

Nydelig artikkel og flott oversettelse. Tusen takk Kari enda en gang :+1:

Det går til og med rykter om at Suleimani ikke er død, men frivillig har “gått under jorden”.

Da blir han mer som Vietnamkrigens Camouflage.

på den annen side - det spørs om Trump og hans entourage ikke møter seg selv i døra- akkurat da de ikke skulle ha gjort det.

1 Like

Pentagon var ikke helt med på notene, i følge Steven BenNun, som har vist at han vet hva han snakker om - i likhet med Kari her.

Du, derimot er fortsatt ute på jordet.

2 Likes

Og hvem er det som eier Pentagon? Du tror de traff akkurat det rette lille rommet på anlegget ved tilfeldighet under 9/11 falsk flagg angrepet?

1 Like

De blir som å spørre, hvem eier regjeringskvartalet i Oslo? Er det Røkke, Thon … ? Nei. Det er staten. Hvordan jeg vet det?

Steven BenNun sier at Pentagon presenterte en “meny” av opsjoner til Trump, hvor å drepe Soleimani var det mest ekstreme. Pentagon forutså ikke at Trump valgte den opsjonen.
(vi skjønner at Pentagon utredet å drepe Soleimani som en mulighet. Trump ville ikke kunne formulere noe slikt på egen hånd)
Meny av opsjoner -> som valg av jagerfly i Norge.
Formelt var det Stortinget som valgte jagerfly, ikke forsvarsdepartementet

Steven BenNun spekulerer på om vi vil få en ny 9/11 hendelse, på nivå med at “Iran sprenger Kongressen” med 300 døde politikere.
Jeg ville tro at det vil gjøre både Trump og USA rasende, og Bibi ville kjøpe inn champagne

At Trump vil skape en ny 9/11 hendelse virker ikke sannsynlig for meg. Han har allerede eksekvert George H.W. Bush for siste 9/11.

Feil Kjell. Det er ikke staten. Like lite som vår egen PST er lojal til Norge.
http://brutalproof.net/2018/08/zionist-propaganda-by-the-zionist-owned-pentagon-for-zionist-owned-military-industrial-complex/

2 Likes

Det er “ikke staten hva” ??
Siste kilde er [Zero Hedge] … det som tilsvarer SV i Norge. Veldig upålitelig

Verdensledere driver et kaninhull spill med oss. Går du inn i hullet for å finne ut hva som skjer der inne finner du en verden av surrealitet der intet er hva det ser ut til å være.
Det jeg alltid har lurt på og alltid vil lure på er hvem det er som er selve hodet til slangen. Hvem nøyaktig er det holder alle trådene så ting ikke faller fra hverandre siden spillet har foregått så lenge at ingen klarer å avsløre nøyaktig hvem som eier edderkoppnettet vi lever i.

2 Likes

Må det egentlig være bare ett hode på den bedritne ormen? Jeg tror mer på en modell, eller helst et par-tre parallelle modeller, der et relativt lite antall aktører i stor grad har felles interresser, og for oss paranoide outsidere derfor gjerne fremstår som en samlet og konsistent pyramidespiss. Men av og til krysses deres interesser, og vi får palassintriger, maktkamp og kanskje litt mer infolekkasjer enn ellers.

Videre tenker jeg at det er nettopp derfor vi ikke i dag er på et enda mer utviklet og gjennomført nivå av global og helt utilslørt totalitarisme, der denne éne, eventuelle sentrale kjerne av makt ikke lenger ville ha behov for å hviske, kamuflere seg og offentlig fornekte sin allmakt.

At det stadig blåser på toppene, og de verste og mektigste tross alt stadig knives en del seg i mellom om makt og ressurser, er i min forestillingsverden kanskje hvermannsens siste vern og foreløpige forsikring mot at vi går til øverste nivå av et helt gjennomført og “vellykket”, globalt, totalitært system. Når alle vil være kaptein, seiler skuta heldigvis dårligere.

4 Likes

Media har en senter, som følger opplegget til “Operation Mockingbird”
Mockingbird = media gjentar de samme
4 AM amerikansk tid sendes dagens “vinkling” ut til media. Så plutselig handler overskriftene om noe annet enn dagen før

1 Like

Sant nok men det finnes alltid en general som sitter øverst. Finn den personen og avslør nedover for å bli kvitt hele dritten en gang for alle.

1 Like

Bare at det vil bli for mye informasjon å behandle, tilsier at det ikke er en på toppen med kontroll.

Når, om kunstig intelligens kommer, kan vi fa en slags maskin gud, men for mennesker er det ikke mulig for èn å ha kontroll.

2 Likes

Vel … jeg ser ikke helt hvordan det kan sitte en general øverst hvis min antagelse om at det nettopp ikke gjør det faktisk er “sant nok”. Uansett virker akkurat det det nokså usannsynlig, egentlig helt umulig for meg. Jeg mener det går an å forklare verden og maktkonsentrasjoner uten en slik figur på toppen. Videre kan jeg legge til at hadde denne ene på toppen eksistert, ville det betydd A: At vedkommende allerede hadde utmanøvrert eller avlivet alle samtidige konkurrenter og runner-ups, B: At vedkommende, som @runeulv påpeker, måtte ha hatt en hittil ukjent grad av stålkontroll på absurde mengder av informasjon/ data, og det nærmest alene, kan det legges til, da en enevoldsdiktator aldri kan stole på en kjeft, og C (halvt på fleip): At vi hadde svære bronsestatuer av sjefen over alt, og den som ikke knelte ærbødig for hver eneste en av dem ble skutt. Sånn er det dóg ikke her og nå.

2 Likes

Sentralisering er beskrevet her

Glem hva du lærte i Kapitalen. Glem hva du lærte på skolen.