Nyheter MDTV Forum Om Doner

Intervjuer i russiske medier

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/05/intervjuer-i-russiske-medier/

Av Pål Steigan. Det vi skriver på steigan.no blir lagt merke til i Russland. 16. mai 2018 ville Sputnik News vite hva undertegnede mente om at den russiske journalisten Kirill Vyshinsky var blitt arrestert i Kiev og tiltalt for forræderi. Denne saka har vi omtalt her: Ukraina angriper pressefriheten Sputnik refererer meg slik: «Pal Steigan,…

3 Likes

Jeg synes det er helt greit å gi intervjuer til russiske aviser, men det vil nok vekke reaksjoner i visse fora.

For en tid tilbake var jeg aktiv i kommentarfeltet på den danske avisa “Information”, ofte i et forsøk på å nyansere den nok så ensidige og uinformerte demonisering av Russland. Det viste seg imidlertid at avisa driver en rimelig omfattende sensur i kommentarfeltet. En sikker vei til å bli slettet var å legge inn en henvisning til Steigan.no. Det er ellers lov å legge inn lenker til alt mulig materiale, som er åpent tilgjengelig på nettet. Jeg har bedt om svar på hvorfor de sletter henvisninger til Steigan.no, men får ingen tilbakemelding. Det hadde vært interessant å se hva de ville gjøre hvis selveste styggedommen selv la inn en kommentar…

2 Likes

Tja hvorfor ikke , Pål? :grinning: