Nyheter MDTV Forum Om Doner

– Ikkje redd for strid

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/08/ikkje-redd-for-strid/

Å nekte meiningsmotstandarar ei scene tyder på mistillit til medborgarar og eit overdrive syn på eiga dømmekraft, meiner Rune Slagstad i eit intervju i Dag og Tid. Slagstad avviser kategorisk scenenekt som strategi. – Scenenektkrav ber bod om ein grunnleggjande mistillit til medborgarane, og ei hybrisprega oppfatning av eiga dømmekraft: Eg, scenenektaren, gjennomskodar kor farleg…

3 Likes

Sant nok. Jeg nekter å holde debatt med overlagte løgnere for de vil lyge for å vinne en debatt og en debatt handler ikke om å vinne men om å bringe lys og løsninger om emner og problemer.
I motsetning til overlagte løgnere er vanlærte, som vi alle er på et ellet annet tidspunkt, åpen til å akseptere at fakta ikke er fakta, men løgn, eller enda mer vanlig, en misforståelse som har blitt akseptert som faktum.

Folk flest, akkurat som meg, vet at vi kan alle ta feil og er villig å ta imot lærdom mens de som stritter imot lærdom heller angriper oss som latterlige, uvitende og konspirasjonsorienterte. Stakkar Christoffel Columbus. Marie Currie og alle andre som gikk mot strømmen.

Debatt er kun debatt når det er på premiss av ærlighet, åpenhet og gjensidig respekt som menneske. Det er nok de færeste som ønsker å være overlagte løgnere for innerst inne tror jeg nok at de aller fleste av oss ønsker å være gode folk med gode hensikter.
Så hvorfor skal et lite fåtall få bestemme om det er ønskelig med debatt eller ei?

Forresten er det et flott intervju som er interessant å lese.

4 Likes

Tiden for debatt er over.
Folkene på “venstresiden” er religiøse, og de er ikke åpne for noen andre meninger enn de som råder i deres menighet.
Det er på tide å samle oss, og trykke den eneste sanne formen for makt til våre bryst!
Disse menneskene og herskerne deres kommer ikke til å stoppe, vold er eneste medisin mot galskapen!

2 Likes

Og etter Hybris kommer Nemesis.

1 Like

Det er lov å forsøke å le av dem i steden, da det også har god effekt mot godhetsposørene som sier og gjør ting fordi de vil bli beundret for sin høye moral.
bootlickers

1 Like

Så du ser ikke på scene-nekt som et problem?
Poenget til Slagstad er vel at debatten ikke kan skrotes, men er helt nødvendig for at vi skal komme videre. Som mennesker.

“Sannheten” er den versjonen av virkeligheten som flertallet er enig om i øyeblikket.
I øyeblikket er sannheten at både portforbud og genmanipulering av barn er innafor for å hindre at gamle dør av covid-19.
Denne virkeligheten står helt uten offentlig meningsmotstand. Det er sosialt harakiri å innta talerstolen og kalle det løgn.
Gir du uttrykk for en annen sannhet enn det flertallet er enig om, blir du i verste fall ikke bare sosialt, men til og med fysisk avlivet.
Dagens oppfatning av virkeligheten (i alle fall i Norge) sier også at det er rivende galt og et moralsk svik å dø, enten det er av sykdom eller i ærlig strid.
Konsekvensen blir da at kampen om talerstolen også dør og den materielt sterkeste utfordreren vinner på walkover.
Jeg er enig med han som sa at “Den er ei fred og frihet værd som skjælver for at drage sværd”.
For meg er det en sannhet.

Nettopp. Livet er nå kun for å unngå å dø

Den største faren ved at folk dør, er at det blir færre til å sikre økonomisk vekst ved å stifte gjeld.
Går økningen i antall låntakere ned, svekkes den økonomiske veksten.
Så for all del; hold deg i live så de rike ikke får problemer med å øke formuen!

Jeg ser på alle former for sensur som et problem, men et enda større problem er de som står bak sensuren. De kommer ikke til å slutte med det de gjør, selv om et flertall av befolkningen demonstrerer i gatene.
De er overbevist om at de og deres meninger er hevet over alt annet, alle som er motstandere av dem og deres meninger er “høyreekstreme” eller noe annet fælt.
Den eneste medisinen mot slike mennesker er vold, alt annet preller av som vann på gåsa.
Derfor mener jeg at tiden for debatt er over, for jeg har mang en gang prøvd å debattere med religiøse både den ekte sorten og de som anser seg å tilhøre “venstresiden”. Resultatet har vært nedslående hver eneste gang, det er rett og slett som å snakke til veggen.

Humor er essensielt for enhver revolusjon, men det er bare en del av det hele.
Disse menneskene vil kontrollere deg og meg, og de har ressursene som skal til for å gjøre nettopp det.
Det er ikke lurt å undervurdere disse grupperingene og de mektige menneskene som står bak dem.
Dreping er helt naturlig, mennesker er nødt til å drepe for å overleve. Slik har det alltid vært, og slik kommer det alltid til å bli.
Folket har ingen rettssaler eller fengsler, alt folket har fra de er født til de dør er en solid kapasitet for vold og et massivt flertall.

1 Like

2 Likes

Du kan jo skaffe deg evig liv på instagram- slik mange ivrige maskemotstandere har gjort.

Hvordan skal den væpna revolusjonen foregå? Hvor mange må du ha med deg for at den skal kalles legitim?

En revolusjon starter ikke med en enkelt person eller en liten gruppe, den starter med et så stort nivå av misnøye at et solid flertall av befolkningen går til krig mot den etablerte makteliten.

1 Like

Så lenge folket overøses med brød og sirkus sitter eliten trygt

Brød blir det bare dårligere og dårligere med, flere og flere mennesker blir kastet ut i fattigdom.
Eliten selv blir bare mer og mer nervøs for det de vet kommer, flere har tatt til orde for høyere beskatning av dem selv.
Det kommer ikke til å hjelpe, pengene når ikke ut til folket de sirkulerer bare i en liten andel av befolkningen helt på toppen.

Det er fremdeles overproduksjon i landbruket.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.