Nyheter MDTV Forum Om Doner

I morra blir det borgerkrig i USA?

I morra blir det borgerkrig i USA? Sikkert ikke. Men kanskje det blir det første skrittet på veien til kollaps for USA som supermakt og demokratiets fyrtårn. I hvertfall for CNN. For andre har denne nedturen begynt for lenge siden. Og Frank Zappa hadde ikke mye positivt å si i 1970;

Zappa burde blitt president! Men uheldigvis ikke. Vaclav Havel ville ha Zappa som kulturminister i Tjekkoslovakia etter murens fall, men kunne ikke, fordi han ikke var født der. Zappa var eksplisitt politisk. Det er bare å høre på de uttalige intervjuene. Han var sylskarp og godt orientert, i hvertfall etter det jeg kan bedømme. Og jeg mener det kan høres det i musikken også, men da må du kanskje være så gammel som meg, og forstå konteksten og referansene.

Det er skrevet et tonn av bøker om hvordan kunst, opposisjon, revolt og andre ubehagelige utvekster i samfunnskroppen, blir tygd og fordøyd av det etablerte, det bestående, i det minste i økonomisk oppgangstider slik vi hadde på 50, 60 og 70-tallet. Så Zappa havner i den smørja, i likhet med så forskjellige folk som Pål Steigan og Erik Damman og uttallige andre, ekstremt forskjellige som de ellers er. Det er bare i tider hvor det etablerte av forskjellige grunner er svekket, at omveltninger kan føre til et såkalt paradigmeskifte.

Spørsmålet er om dette er tilfelle i USA nå?

Astrologene mener at datoen 20/1-2021 er ytterst ubehagelig. Det er en greie mellom uranus og mars som er helt sprø, akkurat på denne datoen.

Og jeg vil tilføye; 20012021. Ser du?

3 Likes

Zappa er en av de opposisjonelle som plutselig døde av kreft. Men han var aldri spesielt populær i USA. I motsetning til Norge der ingen forsto hva han sang om. Jeg ble tidlig lei av ironien hans. Men et musikalsk geni var han åpenbart.

3 Likes

Eh … nei?
2001-2021?

Det er jo 10 år!! Noe alle som følger det metriske systemet burde ta i akt. Følger du det babylonske 6 tall systemet kan du slappe av.

1 Like

Da gjør jeg det heretter :grin:

Sikkert!
NASA has yet to find life on Mars, but I guarantee they could find dirt on Uranus

Hm … sorry … (Viser meg seg selv ut av denne tråden.)

2 Likes

2001=3. 2021=5. hva blir det neste? 7? Altså 2023. See? :black_heart:

Men nei. Jeg er ikke helt der jeg heller. Allikevel er det utrolig hva folk kan finne på å tro på. Hvis nok folk i USA tror at verdens undergang skal skje i 2023, eller i morgen for den saks skyld, er det utrolig hvilke krefter det kan mobilisere. Så alternativ som verden har blitt.

2 Likes

Neeeeeeei, jeg skjønner ingenting! :joy:

1 Like

Du er sprø, altså. Du lukker øyenene for det helt åpenbare. 20012021. Neivel, det var vel for mye å be om. Er du buddhist eller?

1 Like

Kanskje litt. Forklarer det alt?

2 Likes

Buddhistene var vel ikke særlig opptatt av tallmagi, snarere tvert imot. De mente vel at det var mer konkrete årsaker til menneskets elendighet, tror du ikke?

Men tall har nok trigget mennesket, og før tallene var det nok helt sikkert andre ting, det er greit å ha noe utenfor oss å skylde på. Nå skal det bli interessant å se hva som skjer i morgen! Ifølge en spansk astrolog, som en venn av meg følger på facebook, er datoen helt «syk». Det blir full krig i USA.

3 Likes

“If we ask, for instance, whether the position of the electron remains the same, we must say ‘no;’ if we ask whether the electron’s position changes with time, we must say ‘no;’ if we ask whether the electron is at rest, we must say ‘no;’ if we ask whether it is in motion, we must say ‘no.’ The Buddha has given such answers when interrogated as to the conditions of man’s self after his death; but they are not familiar answers for the tradition of seventeenth and eighteenth-century science”
Robert Oppenheimer

3 Likes

Ikke helt ennå, men når Biden har fått hatt makten en tid.

Den store deradikaliseren Trump er endelig borte, og Trump-kulten og Q-anons-gjengen vil nå slutte seg til det radikale høyre, da de cuckservative ikke vil ha dem. Den innbyrdes kranglingen over om Trump eller de cuckservative er bra eller dårlig, er derfor over.

På venstresiden, så er den samlende fienden Trump borte, og på sosiale medier er de samlende fiendene sensurert vekk, så hvor høyresiden vil ha en samlet front, så vil venstresiden snart begynne å sloss innbyrdes.

Venstresiden burde forstått at det var veldig dumt å ta vekk de samlende fiendene, når de består av en koallisjon som egentlig ikke har mye felles, men når man ikke kan snakke om slikt uten å bli stemplet som en høyreradikal, så blir det fort slike selvmål.

2020 2021

Trump starter nytt parti. «Vi vil komme tilbake på en eller annen måte», er jo det han sier. Det kan godt hende at demokratene også begynner å sloss innbyrdes, og at partiet vil splittes i en Sauders-fløy og resten. USA vil ha mange utfordringer i åra som kommer. Eliten og media har en falskhet over seg. De vil neppe bidra til å «samle» USA. Falskhet, hykleri og rå maktkamp er innebakt i konseptet «verdens demokratiske fyrtårn». For meg er det rart å høre deg mene, at bare den hvite rase gjenerobrer institusjonene, politikken og samfunnet som helhet, vil problemene løse seg. Dette tror jeg nesten du innerst, innerst inne tviler på sjøl også.

Da vil de cuckservative stemme for impeachment i senatet, og så er han bannet fra noen videre presidentkarriære.

Det har jeg aldri sagt, og det er du gjentar slike løgner, som gjør at jeg har en saftig dose forakt for deg. Om(når) vi redder hvite fra å bli minoriteter i egne land, så vil vi ikke bli til hatede minoriteter i egne land som får skylda for alt som er galt. Multi-etniske land er som regel korrupte diktaturer uten ytringsfrihet, og ettehvert som de mest multietniske hvite landene sakte blir ikke-hvite så er det ganske lett å observere.

Hva jeg ikke forstår er at du mener at verden blir bra, bare hvite blir minoriteter i egne land?

Nei. Men rasespørsmålet er det viktigste for deg, er det ikke? Altså at den viktigste faktoren for samfunnskroppens helse er at hvite ikke skal bli minoriteter i eget land?

Det har jeg aldri sagt!

For hvite land er det slik. Du kan bare flytte til et sted i Oslo hvor hvite er en minoritet, så kan du få prøve selv. De fleste liker det ikke, noe vi kan se av at de hvite med penger til det, stort sett flytter vekk, en trend som er sann i hele vesten.
civic

Da svarer du ja på spørsmålet mitt, Altså om den viktigste faktoren for samfunnskroppens helse er at hvite ikke skal bli minoriteter i eget land, i land som USA og for den saks skyld Norge.

Rasespørsmålet er den viktigste faktoren, og økonomisk politikk, korrupsjon, elitisme og sånn, kommer lengre ned på lista. La oss ta USA; et av verdens mest korrupte land, med lav sosial mobilitet, og ekstrem fattigdom ( både hvite og svarte), for å ta noe. Det er merkelig at du kan mene at dette skyldes at hvite lever under trusselen av å bli minoriteter i eget land.

Jeg lurer på om du er seriøst dum, eller bare uvitende.

USA har blitt som det har blitt, mye fordi det er et multi-etnisk land nå. Hvite er ikke lengre majoriteten hos de yngre årsklasser, og det er allerede slik at hvite får skylda for alt som er galt.
cnn white men

Hvorfor flytter du ikke til et område hvor hvite er i minoritet, om du mener at det er problemløst?

Men det er også andre årsaker, noe du også implisitt sier. Du skal få lov til ha multietnisitet-trumfkortet ditt på hånda for min del, jeg vet hvor viktig det er for deg. Du fører jo en slags misjon her for å spre memene. Og vi er dessuten helt enige i at innvandring ofte skaper problemer, særlig når kulturforskjellene er store. Så det er helt greit for meg.

Vi burde skrive ei bok sammen. Du eksperten på ekstrem-høyre og 4chan, jeg er eksperten på alt det du hater. Dumme er vi begge to i hverandres øyne. Bok er vel forresten passé. La oss gjøre en podkast. Vi tar det på gamlehjemmet mitt, hvis det ikke er for mye å be om. Jeg kan godt betale toget.

1 Like

Hvorfor flytter du ikke til et område hvor hvite er i minoritet, da du mener det er problemløst?

go to work slave