Nyheter MDTV Forum Om Doner

Hvorfor ville ikke italienske RAI sende sitt eget intervju med Bashar al-Assad?

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/12/hvorfor-ville-ikke-italienske-rai-sende-sitt-eget-intervju-med-bashar-al-assad/

Den italienske TV-journalisten Monica Maggioni, som er en av kanalens fremste profiler, som har vært president i kanalen, og har en høy offentlig status, gjennomførte et avtalt intervju med Syrias president Bashar al-Assad. Så langt er alt greit. Et skup, et godt stykke journalistisk håndverk. Men så var det bom slutt. Det var avtalt mellom…

4 Likes

Skremmende at det har vært en samordnet aksjon mot Twitter, Instagram, YouTube og Facebook. Dette er et uhyrlig angrep mot sivilisasjonen. Samtidig blir jeg ikke særlig forbauset, for jeg vet at NRK ikke vil omtale, intervjue eller vise intervju med Tim Anderson som har skrevet boka “The Dirty War On Syria”.

3 Likes

Jeg sier som jeg pleier å si, at det er fake news å ikke sende dette intervjuet. Her har norske styrker også vært med på operasjon Tymber Sikamore, til tider inne på syrisk jord, mer eller mindre bevisst om hva det dreide seg om, men med risiko for liv og helse på oppdrag for den norske stat. Det er mildt sagt en forbrytelse å holde tilbake informasjon som vil få utslagsgivende effekt på hvorvidt norske soldater vil eller ikke vil delta i denne typen utenlandsoppdrag. Det er også en forbrytelse mot demokratiet og folket forøvrig.

1 Like

Dette skjer ofte mot Iranske myndigheters nyhetsformidlere også.

Det er et systematisk arbeide. Det gjelder ikke bare myndigheters nyhetsformidlere og analyser. Det gjelder mange private personer som legger ut videor også. Det har skjedd mange ganger at jeg ser en video og lagrer den, så er den fjernet av youtube senere med bakgrunn av slike unnskyldninger som “brudd på regler”. Vi veit alle at det ikke stemmer.

En tidligere arbeidsgiver av meg, fikk en høytstående stilling i ledelsen for denne krigsinnsatsen i Irak og Syria. Det skal sies at han gikk med frimurer-ring. Jeg husker jeg advarte han mot det han skulle gjøre under en firmafest hvor vi feiret hans tid i selskapet. Han svarte meg ikke i det hele tatt…

Ja enten hadde han, eller så hadde han ikke kjennskap til operasjon Tymber Sikamore som handlet om å bruke styrkene som var avsatt til kampen mot IS til å styrte Assad i stedet. -Bak ryggen på folk, folkevalgte og deltagende soldater. Spørsmålene er om din tidligere arbeidsgiver visste hva han gjorde eller om han selv også ble bedratt. Informerte han sine overordnede? Informerte forsvaret forsvarsdepartementet? Har Erna Solberg løyet til det norske folk og til soldatene hun sendte til Syria, eller ble hun ført bak lyset? Dette ligger klart for en politisk opposisjon til å gripe tak i, men ingen ser ut til å ville gjøre noe.

1 Like

Stemmer, ingen ser ut til å tørre slik som opposisjon.

Vanskelig å si hvordan de egentlig gjør dette. Mitt inntrykk, basert på grogate og andre bøker jeg har lest om dypstaten, er at de som regel bare veit akkurat det de trenger i slike posisjoner. Det er mye hemmelighold, og hemmeligholdet blir legitimert med ulike propaganda så den er lett å selge.

Personlig tror jeg han ikke visste for mye da han tok jobben, han var nok bare overbevist om at dette var en god jobb som skulle gjøres, og at verden ble bedre etterpå.

Søkte på Timber Sycamore og da fant jeg kun 2 treff: ditt innlegg og denne siden https://en.wikipedia.org/wiki/Timber_Sycamore

Assad under intervjuet, slik som de forrige jeg har sett, virker ydmyk til en “diktator” å være. Hvorfor ikke sende intervjuet? Muligens fordi han svarer så sammenhengende og komplett at de ikke klarer å klippe og stokke om sekvensene for å demonisere ham ordentlig. Også fordi han forteller sannheten. Jamfør intervjuet med en annen “tyrann” som vestens opinion ble manipulert til å hate for påstått folkemord og terror:

Tross engelskspråkvansker fremkommer Qaddafi som den mest veltalte, ærlige og oppegående personen i programmet. Han utrykker sine standpunkter og er stort sett høflig mot programlederne. Når de forsøker å ta ham for å “eksportere terrorisme” påpeker han USAs hykleri og han gjør det på en svært mild måte

1 Like