Nyheter MDTV Forum Om Doner

Hvorfor "krig mot maskuliniteten"?

Det har du nok rett i. “Freedom is just another word for nothing left to lose”, sang Janis Joplin, og i den andre enden av den aksen finner man de mest trellbundne av oss alle. Toppledere har frihet til å dra på ferie dit de vil, men ikke til å si annet enn hva konformiteten tillater.

3 Likes

Jeg hadde ikke hørt om Bruce Levine før og takk, for videoen. Han er inne på et tema jeg har tenkt endel over selv, og det har slått meg at “krigen mot maskuliniteten” i stor grad handler om å lage et (enda) mer konformt samfunn. “Ensomme ulver” (i realiteten folk, i all hovedsak menn, med evnen til å “look through bs” som Levine sier det) stigmatiseres og mistenkeliggjøres og, slik jeg ser det, er det det (av natur) totalitære matriarkatet som er i ferd med å gripe makten.

Modenhet er evnen å se nyanser og både menn og kvinner kommer i alle valører. Du bruker ord som “no-mind, penetrere, voldtekt, eierskap, bevisstløs, suttre og sladre” og om maskulinitet ser slik ut, i dine øyne, da går du fortsatt i barnesko.

Kloke ord. Jeg var ikke klar over at Paul Watson drev med annet enn miljørelaterte saker, og har du en lenke til hvor du fant sitatet?

2 Likes

Tipper det er Paul Joseph Watson det er snakk om. Han som har vært hos Alex Jones.

2 Likes

Jeg prøvde en gang i internets barndom, å ta kontakt med de jeg - på den tiden - trodde var mine egne - diskusjonsforumet “Kvinner på Tvers”. Jeg presenterte meg som renholder - jeg hørte aldri tilbake.
Det er mulig at de hadde vært mer lydhøre om jeg hadde kalt meg fagforeningsaktivist.

En venninne av meg, som omgikk de mest venstre-radikale her på stedet, opplevde til stadighet at folk så seg om etter annen samtalepartner, når hun fortalte at hun var husmor.

3 Likes

Det overrasker ikke meg I det hele tatt. De er noen veldig arrogante folk som ser ut til å kun søke kvinner med innflytelse. Var de virkelig for kvinners rettigheter ville husmødre og kvinner som jobber i renholdsindustrien og andre ufortjent undervurderte stillinger bli bedre ansett og behandlet i samfunnet. Det de faktisk gjør er forårsake vanlig folk å miste rettigheter og at familier blir ødelagt isteden.
Halvparten av året bor jeg utenlands hvor jeg jobber for å endre systemet for bedre anerkjennelse for familierett og kvinnerett. Et rettferdig lønningssystem for TIMER heller enn ubrukelige titler. Hvorfor skal ansatte ledere ha mer lønn, pluss fallskjerm som belønning om de feiler, mens de jobber mindre enn ansatte som faktisk sliter helsa av seg. Den andre delen og like viktig ønsker jeg i fremtiden å se bedre beskyttelse for familier heller enn beskyttelse for et grusomt og urettferdig system som tillater statlig støttet barnetyveri. Så langt kan jeg ikke hevde at ser ut til å nytte men prøver likevel.
Mitt syn på neo feminisme: We need to find the nest and destroy it :wink:

Vi lever i en merkelig, urettferdig og stivnakket verden er alt jeg kan si.
Marita

2 Likes

Ja, her er den :
https://www.infowars.com/the-war-on-men-10-ways-masculinity-is-under-attack/

1 Like