Nyheter MDTV Forum Om Doner

Hvor er folkebevegelsen?

Noen spurte et relevant spørsmål. Hva er en revolusjon?
Revolusjon er når folket reiser seg mot makta. Selv om en revolusjon kan innebære bruk av vold betyr det ikke at det må gjøre det. La oss derfor heller fokusere på en fredelig revolusjon, en folkebevegelse. At folket reiser seg i protest mot makta.
De gule vestene gjorde det bra. Til tross for Macrons ufyselige bruk av makt mot egen befolkning ga de seg ikke. Ikke før Corona kom og den kom meget beleilig da de gule vestene begynte å ta til gatene i Brussel. Er ikke tilfeldighet en merkelig ting.
Jeg tok del i folkebevegelsen under EU avstemning. Kalde kvelder, lange timer mens jeg bestemt holdt på min plakat som sa tydelig: Nei til EU! Diskusjonene var mange og ordbruken kunne til tider være ganske barsk.
Under Solberg sin regjering, som jeg personlig anser for ikke mer enn en forlengelse av Brundtlands regjering, har Norge blitt krympet. Stadig mer av landet faller i storkapitalens hender mens Norge også tilpasser seg i økende grad til EU reglene som om vi hadde stemt ja. Skattepenger blir gitt til globale institusjoner for noe så utrolig som hennes personlige jobbsøknad så hun kan ta inn et sete i FN samt til Bill & Melissa Gates Foundation mens hun strammer inn, slik også Stoltenberg og Brundtland gjorde, for alt som gagner den Norske befolkningen. Forklaringen at statskassa ikke er for det Norske folk er mildt sagt en fornærmelse overfor den norske befolkningen.
Så er det faktumet som har meg fullstendig forbløffet. Amerikanse baser i Norge og på Stortinget minnes ingen at det går direkte mot den norske grunnloven!
Er ikke det på tide med en ny folkebevegelse?
Hva med å kle på seg en hvit skjorte med påskrift: Nei til EU, Nei til Bill Gates, Nei til globalisme?
Eller hva med å organisere et tog hvor folk bærer et norgesflagg med sørgebånd?
Eller plakater med bilde av Solberg bak gitter?
Det er ikke for sent å la regjeringen få høre høyt og klart hva vi ønsker men det krever at vi faktisk sier fra på en måte som ikke er til å misforstå. Et fredelig men bestemt: NOK ER NOK.
Eller er ikke det nok enda? Hvis ikke, når vil det være det?

4 Likes

De gule vestene lærte akkurat samme lærepenge som “occupy wall street” bevegelsen lærte mange år før dem. Det nytter ikke å demonstrere mot fienden, fienden må knuses.
Ikkevoldsbevegelsen har vært en katastrofe for befolkningen i de vestlige land, den perfekte oppskrift på å gjøre folk til slaver.

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.