Nyheter MDTV Forum Om Doner

Hvor alvorlig er koronasmitten egentlig?

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/03/hvor-alvorlig-er-koronasmitten-egentlig/

Den tyske legen Dr. Wolfgang Wodarg er kritisk til den informasjonen som blir gitt om koronaepidemien. Han mener at vi kan stå overfor et tilfelle av Keiserens nye klær. I denne videoen forklarer han hvorfor. Wodarg har blant annet hatt et stipendium i epidemologi ved Johns-Hopkins-Universitet i Baltimore. Wodarg er medlem av SPD og har…

5 Likes

Ikke gitt at lockdown virker

Lodi Italia innførte lockdown tidlig 23.02.2020
Bergamo innførte lockdown 08.03.2020

Smittede 13.03.2020
Lodi = 1100
Bergamo = 2500

Antall innbyggere
Lodi = 45.000, tetthet 1.100/km2
Bergamo = 122.000, tetthet 3.000/km2

Lodi vs. Bergamo brukes som eksempel på at lockdown virker

virologer

Alle virologer (og WHO) i verden var enige:
-Dette er en ny epidemi
Siden Kina brukte “corona virus (flu)” som begrunnelse for lockdown

Det hele blir et spørsmål om dette er innenfor eller noe annet enn “flu”

Nydelig forklart av Dr. Wodarg. Det er jo helt logisk det han sier.

2 Likes

Sterke reaksjoner etter at OUS-forsker slo alarm i debatt om Koronaviruset!

Jeg estimerer at Kina har brukt 250 mill kr per coronasmittet. Hvem har råd til det??

Italiensk modell

Et tverrfaglig forskerteam av virologer, systemteoretikere og informatikere ved Universitetet i Genova har da også dristet seg til å estimere at smittetoppen, målt i antall nye positive tester pr. dag, vil innfinne seg innen 23.–25. mars.

Jeg ser kilder som hevder at tallet på “smittede” er feil med faktor 1 : 100-1000 .
Da kommer dødelighet ned i 0,1%

Det er opplagt at vi har en forferdelig underrapportering av hvor mange som er smittet, som om folk ikke er smittet med mindre to tester har bekreftet at de er smittet.

20 trilliarder kr? Hvor har du de tallene fra??

Gitt at Kina taper ett kvartal BNP pga lockdown for 750 mill -> $2 trillion i tap
($1 trillion i livkvide midler er hva FED putter inn markedet på en dag)

Fantasillioner? Er det den norske eller den amerikanske telle-metoden du bruker?

Nøyaktig hvor ille var svineinfluensaen egentlig? Samme hype da som nå. Hva er forskjellen? Dette er galskap.

CORONA VIRUS SAYS:
ENC

På tide å få i hvert fall ett bein ned på bakken og se litt nøkternt på situasjonen snart, eller? Og heller bruke energien på å prøve å finne ut hva det i virkeligheten er vi opplever nå, enn å fortsette å la seg rive med og løpe rundt som skremte kyllinger alle som en, og diskutere materialer, farger, snitt, søm og alle andre karakteristika ved keiserens nye klær? Det eneste virkelig farlige som sprer seg epidemisk her er massepsykose (i hvert fall masseforvirring), medieskapt frykt og folkelig aksept for raske, dyptgripende samfunnsendringer bare de med mest makt fra før burde ønske seg.

Få opp øra og hør etter hva Dr. Wodarg forklarer. Han er den eneste som sier noe som korresponderer med den virkeligheten vi selv observerer, erfarer og henter faktiske tall og data fra. Og virkeligheten er at dette dreier seg om alt annet enn at vi er utsatt for noen epidemisk spredning av et spesielt farlig virus. Covid-19 er farlig for den samme, lille andelen av befolkningen alle andre forkjølelser eller influensaer er farlige for, altså svært gamle og allerede syke og immunsvake individer, med en fra før temmelig kort, estimert gjenværende levetid. Blant disse gir Covid-19 en viss økt dødelighet, men selv ikke for denne gruppen er dødeligheten blant smittede i nærheten av 50%. De fleste i den sk. “risikogruppen” gamle og syke som blir smittet, blir friske igjen - og vil dø av noe annet innen relativt kort tid. Onsdag denne uka ble det rapportert tre nye dødsfall i Norge siste døgn som følge av Covid-19. Gjennomsnittsalderen på de til sammen seks døde i Norge så langt, var da 89 - åttini - år. Åttiniåringer kreperer hele tida uansett, og noen ganger av influensa. Det er usikkert om Covid-19 i det hele tatt er mer å frykte enn tidligere varianter.

Det som derimot er sikkert, er at virusepidemier med en tilsvarende farlighetsgrad ellers aldri fører til spesielle smittevernstiltak, unntakstilstander, flytting av mer formell beslutningsmakt fra storting til regjering eller andre grovt uforholdsmessig dramatiske og omfattende påfunn, som i sin natur alltid kan og bør vurderes som mulige, nye skritt på veien mot et mer totalitært, sentralstyrt og ufritt samfunn.

4 Likes

Det er underlig at de vedtakene som implemteres nå allerede har vært på høring siden 22.august 2019. Les NoU2019/13. Også litt snodig at msm bombet oss med nyheten at vi må venne oss til å se militær i gatene rett før viruset kom på banen

2 Likes

Nei.
Vi skal alle få oppleve hvordan det er å bo i Bergamo, og de unge har blitt prioritert av helsevesent, så mange av de har ikke dødd ennå.

“Underlig” og "snodig ", ja. Men helt sikkert bare et utslag av tilfeldighetenes spill. Ingen ting å tenke nærmere over for folk som sliter med 37.2 i feber og et tørt kremt hver time.

1 Like

Nei. Det er helt å forvente, da myndighetene visste hva det innebærte når de valgte strategien om smitte alle i kontrollerte former.

Skal hasjrøykere med hostekikk nok en gang bli skyldebukk for alt som er trist og leit??

1 Like

Det er ingen ting i videoen du lenker til som forandrer på det bildet av situasjonen Dr. Wodarg tegner, selv om du lar deg skremme og rive med av bilder fra en intensivavdeling der de faktisk syke og døende behandles, og som selvfølgelig opplever en vanskelig topp i belastningen når intensiv- og dødspleiebehovet øker merkbart fordi mange av de sykeste gamlingene med kort forventet levetid i en periode i større grad dør omtrent akkurat samtidig. Det skal ikke så rare toppen til før det merkes godt midt i det smørøyet. Én 23-årig, ensom svale på avdelingen gjør heller ingen corona-vår, og han var nødvendigvis langt fra normalt immunsterk for sin aldersgruppe, uten at vi fikk vite hva som spesifikt feilte ham fra før. Den informasjonen tjener nemlig ikke hverken media, som selv lar seg rive med, og alltid vil ha så dramatiske innslag som mulig, eller dem som måtte ha en enda mer direkte interesse i at panikken opprettholdes. Han overlevde for øvrig.

Men helt generelt er det jo ganske mange av dine fremtidsdrømmer jeg tror du vil måtte vente lenge og forgjeves på å se oppfylt, på godt og vondt.

kekeskl
Keke anno 2120: Still waiting for external sync

1 Like

Jo. Det er helt tydelig at den rikeste delen av Itala har fått sprengt kapasitet, og damen forteller at de som ligger i respirator ikke friskner til. Unntaket var 23åringen. At de tre hundre første som dør er gamliser, er å forvente, spesielt når hvem som skal få behandling baseres på hvem som har flest forventede leveår med god livskvalitet igjen.

Det er en kjempefordel med kinaviruset, og det er at vi får se hvem som lever i en ønskeverden, og hvem som ikke gjør det. Det dumme med å rote seg ned i konspiranoian, er at man ikke utnytter seg av situasjonen, men jeg skal kanskje ikke klage, da det gjør det lettere for oss å utnytte seg av den.
the frogs

Som sagt mange ganger har jeg egentlig ikke andre mål enn stengte grenser, selv om jeg gjerne skulle sett et nytt Nürnbergoppgjør, hvor de ansvarlige for folkemordsforsøket blir straffet.

Min familie er ferdig med koronaviruset Totalt udramatisk, da ingen fikk lungebetennelse.

Hadde jeg jobbet med hva jeg var utdannet til, så hadde jeg muligens vært med på å lage slike optimale smittemodeller som brukes nå for å smitte hele befolkningen i et kontrollert tempo. Det er således ikke uten grunn at jeg var den eneste her som forsto hvorfor myndighetene først slapp inn smittede, og så ventet med å sette inn tiltak, da mange nok må være smittede før tiltakene begynner, om man ønsker å presse toppen ned, og ikke bare frem i tid.

Om ikke noen tiltak hadde blitt gjort i Italia, så ville langt flere dødd, men effekten av tiltakene vil ikke du ta med, da du lider av konspiranoia som nesten alle her på forumet.

Her er det ulver i myra.

2 Likes