Nyheter MDTV Forum Om Doner

Hver fjerde unge voksne i USA har vurdert sjølmord under pandemien

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/08/hver-fjerde-unge-voksne-i-usa-har-vurdert-sjolmord-under-pandemien/

Én av fire unge voksne i USA mellom 18 og 24 år sier de har vurdert sjølmord den siste måneden på grunn av pandemien, ifølge nye data fra Centers for Disease Control and Prevention (CDC), som tegner et dystert bilde av landets mentale helse under krisa.Dataene synliggjør også en bølge av angst og rus, med…

3 Likes

I Australia forventes det en økning i selvmord på 25% eller 700 personer. Altså flere enn Covid dødsfallene deres. En kan kan være sikker på at mange av disse er under 40 år og ikke i faresonen for virus i det hele tatt, men altså rammet av tiltakene. En kan forvente en økning verden over.

3 Likes

Det er tragisk, dersom det skal så lite til for å vippe dem av pinnen.
Og enda mer tragisk dersom simple smittevernstiltak skal få skylda.

1 Like

I Nepal har det vært en sterk økning. Å miste inntekt og ikke kunne brødfø sin familie er for noen litt mer enn “så lite for å bli vippet av pinnen pga simple smittevernstiltak”

3 Likes

Totalt useriøst opslag fra steigan… inden for den sidste måned… hvordan skal indsamle og bearbejde materiale fra og på en måned… og påstanden om at 25% fra 18-24 år skulle have overvejet selvmord… grundet… det kunne være hvadsom-helst. Det er simpelhen for langt ude. Stegian kalder sig marxist… os som er materialister og bruger videnskab, som grundlag… skriver sådan en gang “ idealististk pis” Medmindre stegian har drukket eller bare tabt sutten. Så begriber jeg ikke et så underlødigt opslag.

2 Likes

Som om ingen har mistet inntekt før korona? Det er faktisk mye vanskligere å stå alene i det, enn å dele det med alle du kjenner. Det vet jeg av egen erfaring. Folk skydde meg som om jeg HADDE en smittsom sykdom, når den bare gjorde meg ute av stand til å brødfø meg selv.

Da handlet vel ikke dette om deg

1 Like

Nei, og det har jeg da aldri hevdet. Men jeg har personlige erfaringer som er relevant, og som bekrefter ting vi vet fra før. Når det gjelder påstandene i artikkelen, så er det forløpig bare synsing.

Synsing er å komme med påstander grunnet i antakelser, uten reell kunnskapsgrunnlag.
Det er godt dokumentert at felles skjebne, er felles trøst.

Hva spesifikt var synsing her?

1 Like

Psykisk helse har lenge vært et problem i USA, et vanvittig nivå av tung medisinering har dekket over problemet.
Masseskytinger, overdoser, familiedrap, selvmord osv.
En person beskrev en hendelse da han gikk en tur i parken, folk falt sammen rundt ham og et titalls sykebiler var i full sving med å plukke opp overdosetilfeller.
Det er et togkrasj i sakte film, og det har pågått lenge.
Nedstengingen alene kan ikke klandres for disse dystre tallene som kommer fra det kollapsende imperiet.
“Den enes død, er den andres brød.” Verden trenger det som nå skjer i USA, vi er alle avhengig av at dritten kollapser og at folket der dør i hopetall.
Først da kan verden befris fra grepet til det onde imperiet, og folk kan atter en gang leve uten en fremmed makt som utøver kontroll over nasjonalstatene.

1 Like

Opomidpandemien som har rast i vesten de siste 50 årene beskrives av mange som “orkestrert”. Med tanke på hvor involvert eliten har vært i dette stoffet siden Opiumskrigen

via Vietnam

til Afganistan

er nok dette ikke usannsynlig.

Når et samfunn er i full kollaps, blir bruken av rusmidler en dominant faktor.
Det Kinesiske imperiet slet også med utstrakt bruk av rusmidler når de kollapset.
Det er indisier på at alle imperier har lidd av lignende symptomer.
Stor ulikhet, fattigdom og håpløshet har gjerne slike effekter.

1 Like

Det var nok mye likt før pandemien, men det kunne ikke dagens politiske eliter eller Steigan plukke politiske poenger på, så det var ingen interesse av å finne det ut.

Jeg kan ikke huske en eneste artikkel om atomiseringen av samfunnet tidligere, selv om jeg har forsøkt å advare om unges (menns) mentale helse under Globohomo i åresvis.

Det er i hovedsak “priviligerte” hvite menn som dør, og de er det kun rasister som bryr seg om i dagens vidunderlige ny verden.
young white men

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.