Nyheter MDTV Forum Om Doner

Hvem er E-tjenesten lojale mot? Delte informasjon om Kursk-ulykken med USA lenge før norske myndigheter fikk vite noe

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/07/hvem-er-e-tjenesten-lojale-mot-delte-informasjon-om-kursk-ulykken-med-usa-lenge-for-norske-myndigheter-fikk-vite-noe/

Norsk etterretning delte informasjon om Kursk-ulykken med USA før sentrale norske myndigheter, skriver NRK. Den norske E-tjenesten var angivelig de første som fikk vite om ulykken med den russiske atomubåten Kursk 12. august 2000. Denne informasjonen delte de øyeblikkelig med USAs etterretningstjeneste NSA. Dette går fram av et dokument i Snowden-arkivet. Ifølge Snowden-arkivet var E-tjenesten…

Implikasjonen i dette er at norsk etterretning heller ikkje delte informasjon med dei russiske styresmaktene, som dermed ikkje fekk tid til å respondere i tide. Våre etterretningsfolk er dermed medansvarlege for alle som døydde ombord på Kursk.

Onde tunger vil ha det til at amerikanerne visste om Kursk-ulykken i det øyeblikket den skjedde, google ordene Kursk hole og les. Men det som er betenkelig er selvfølgelig at NORSKE myndigheter IKKE ble underrettet. Dette er intet mindre enn en skandale som burde føre til oppsigelser, her har noen sabotert sin arbeidstgiver.

Dette er Norge på skyggesiden. Det er særdeles alarmerende. Vi har en etterretningstjeneste som ikke bare er tatt med buksene nede men har ballene sine i Washington.
Hva synes Erna om det?

Fordi det er ikke en forsvarsminister som har bestemt at det skal være slik?

Forsvarsministre har høyere klassifisering enn statsministre i NATO-land om jeg husker riktig, så forsvarsministeren kan ha fått vite uten at noen andre fikk.

Kanskje vi burde sjekke alle bevegelser forsvarministerne våre gjør, slik at de ikke tar turer med “Lolita-expressen” for eksempel. Vi bør i hverfall være glade for at Ludvigsen bare var fiskeri-minister.

For meg er det ikke tvil om at eterettningstjenesten i Norge er ett organ til USA.
Det får jeg stadige tegn på. Det er så opplagt gjennom deres prioriteringer.
Jeg for aldri tegn til lojalitet mot norsk byrokrati eller folk.

Det herskes gjennom alle de kjente hersketeknikkene og noen fler mot folket. Og så så dumme de er, for Washington har ingen gjensidig lojalitet, men det vil nok disse personene merke gjennom dårlig karma.

Jeg tror ikke det. Det er PST som er et politisk verktøy.

Helge Lurås eksisterer ikke?