Nyheter MDTV Forum Om Doner

Hva skjer når Israel skal annektere Vestbredden?

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/06/hva-skjer-nar-israel-skal-annektere-vestbredden/

Det er fortsatt uklart hva som kommer til å skje når Israel skal begynne anneksjonen av Vestbredden 1. juli 2020, slik Benjamin Netanyahus tidsplan tilsier. Den svenske avisa Proletären kommenterer. Den 1 juli är datumet som Israels premiärminister Benjamin Netanyahu satt som deadline för påbörjandet av annektering av Västbanken. Enligt den ”århundradets fredsplan”, som Donald…

2 Likes

Ingenting kommer til å skje - internasjonalt. Jeg er mer usikker på om Israel kommer til å overleve dette.
De fleste settlerne er ortodokse jøder, og de er så ekstreme at Jareds plan virker moderat. De sekulære jødene kan nok ønske palestinerne til helvete, men de er ikke like ivrige etter å underkaste seg teokratiet, som Sanhedrin drømmer om. Jokeren er i dobbeltmoralen, som jødenene har utviklet til en kunstform.
Den først som kjenner seg igjen i døra har tapt, på en måte.

2 Likes
  • Labour governments permitted Jewish settlement in essential security locations;
  • Likud governments actively encouraged settlement throughout the Territories
    https://www.ijs.org.au/the-territories/

Både Arbeiderpartiet (det tidligere kommunistpartiet?) og Likud (fascister?) er for å okkupere palestinske områder.
Israelerne generelt er negative.
IDF er våpenglade ateister.
De ortodokse organisasjonene heller mere til at “Israel” er illegitim

Land of Israel Movement

The settler movement began after the Six-day War in 1967, when an ultra-religious “Land of Israel Movement” was founded by Rabbi Moshe Levinger,

Its founders were a mixture of Labor Zionists, Revisionists, writers and poets, including Nathan Alterman, Aharon Amir, Haim Gouri, Rachel Yanait Ben-Zvi, Yitzhak Tabenkin, Icchak Cukierman, Zivia Lubetkin, Eliezer Livneh, Moshe Shamir, Shmuel Katz, Zev Vilnay, Uri Zvi Greenberg, Shmuel Yosef Agnon, Isser Harel, Israel Eldad, Dan Tolkovsky and Avraham Yoffe.

Land of Israel Movement omtales som “religiøs”, men de er opplagt ateistiske sionister. Sionister har en tendens to å framstille seg selv som “gudfryktige”

1 Like

Det kan nok hende at de kaller seg, men de har ortodokse rabbier i umiddelbar nærhet:

IDF har også en gjeng syngende rabbier, så jeg er temmelig sikker på at de har jugi i deg - nå igjen.

Videoen viser nettopp hva jeg sier.

Ateisten Bibi med kippah

Hvordan ortodokse kler seg.
Ortodokse driver ikke bodybuilding
Penger er “synd” for dem.
De er ikke gull-investorer som vi andre.
1 Like

Jeg tror du trenger hjelp, vi på forumet ikke kan gi deg. Du virker sykere nå, enn da du kom.

Vis oss “den ortodokse settler-bevegelsen”. Jeg har ikke sett noe til den.
Israel 1948 var kommunistisk, ikke ortodoks.
De første settlerne var “kibbutzer”, maoister eller noe sånt.
Det var ortodokse i Palestina før Israel, og det er noen ortodokse over hele ME. De oppfører seg ikke som settlere.

Pensjonerte kibbutz’boere formodentlig. Ikke en kler seg ortodoks.
Min ateistiske familie er like “religiøs” som de der folkene
1 Like

En skummel side ved denne annekteringen er at vestlig mainstream-media vil tie det i hjel og sørge for at færrest mulig faktisk får vite om det.

2 Likes

Mens politikerne vil si noen lamme ord av fordømmelse men så fortsette som intet har skjedd når det i ettertid kommer frem.

Palastinalied

https://m.youtube.com/watch?v=L2UBQArOa5c

Israel og araberne er snart historie :slight_smile:
Det man ser nå er starten på en stor plan.

fshshehr

uytui

1 Like

Da det så som mørkest ut

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.