Nyheter MDTV Forum Om Doner

Hva med en "moralpille" for å bli mer villig til å godta "reglene"?

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/08/hva-med-en-moralpille-for-a-bli-mer-villig-til-a-godta-reglene/

Moralpiller kan være løsninga for å få folk til å bli mer samarbeidsvillige og godta «sosial distansering» og maskepåbud, skriver en professor i medisinsk etikk. Det er som man må klype seg i armen og spørre seg om hva dette er for slags «fake news» og feildatert aprilsnarr. Men dessverre; det er ingen av delene.…

4 Likes

Endelig noen som ikke bare fisler og lar barna strekke strikken til den ryker, men er villig til å ta effektive grep for å frelse oss fra oss selv og alle våre ubrukelige, frie viljesimpulser.

Tør jeg anbefale skopolamin som hovedvirkestoff i moralmedisinen? Det gjør folk myke som smør og skrur av ens egen vilje med nærmest 100% effektivitet, inntil det punkt at man uten å krangle om saken mer enn gjerne amputerer sin egen fot hvis man blir bedt om det.

Det går ondsinnede rykter om at Prof. Crutchfield selv skal ha vært innblandet i en skopolaminepisode som medførte at han amputerte seg fra halsen og opp, men dette er selvfølgelig rent oppspinn. Fake news herfra til Dystopia. Makan.

3 Likes

En fantastisk ide` - Anbefaler at de spiser seg blå på dette før den slippes på “markedet”. Mulig bivirkningene vil få de på helt andre tanker etterhvert.

3 Likes

Det sies at det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet, men det viser bare at folk spiser for lite skopolamin.

4 Likes

Er ikke dette standard prosedyre allerede??

3 Likes

Jakten på destillasjons apparater blir trappet opp hos de som ikke godtar reglene.

3 Likes

Dette er da ikke noe nytt, under krigen så tilsatte Stalin og Hitler fluor i drikkevannet til krigsfanger og jøder for å gjøre dem lette å kontrollere, ta fra dem opprørstrang og evnen til å se enkle bindinger.
Dette ble en megasuksess og innført i hele vesten straks krigen var over, fluor er giftigere enn cyanid, men i små doser ufarlig sier de akkurat som med heroin, litt er ufarlig.

Det er alle herskeres våte drøm og herske over et folk som ikke kan protestere.

Har de en moralpille så vær sikker på at den er blandet inn i mat og drikkevann allerede.

1 Like

Gjør mot andre, slik du ønsker de skal gjøre mot deg - det er alt du trenger.

Og frykte og elske Gud- som egentlig bare betyr at du skal huske at fremtiden din ikke er i dine hender, men avhenger av et ukjent antall faktorer. Sett pris på det gode, og be om styrke til å gjøre det du kan, og tålmod til å utholde det du ikke kan gjøre noe med.

Her har vi den religiøse varianten av å gjøre befolkningen docil. Problemet er at denne pillen har sluttet å virke. Så nå tar man kjemien til hjelp.
Anbefalt nytt ordkved; “Gjør mot andre før de rekker å gjøre det mot deg selv”.
Indianerne hadde hatt bruk for dette

Gi meg styrke til å gjøre det jeg kan gjøre, tyder ikke på det.
Å utholde det jeg ikke kan gjøre noe med, er milevis bedre enn alternativet.

Kården som reddet Norges historie
https://sagabok.no/no/nyheter/blogitem/84_kaarden_som_reddet_norges_historie

1 Like

" Jeg foretrekker at drepe andre fremfor selv å bli drept…".
Det er vel denne impulsen det ønskes å regulere

Hva med massiv bruk av improviserte sprengladninger? Hva med frenetisk brannstifting? Hva med utenomrettslige henrettelser av de rike?
Disse menneskene leker med ilden, og de kommer til å brenne seg.

1 Like

Det er vi andre som skal pasifiseres. Da blir jobben lettere

Hvem er “vi”? Du og bendelormen? Du kaster bort kreftene, akkurat som The Black Knight kommer du til å tape for fornuften.

“Gjør mot andre, slik du ønsker de skal gjøre mot deg - det er alt du trenger”
Trenger du en bendelorm også?
Det var svært så ofte du skulle endre innlegget ditt. Hva med et nytt et?
Kombinasjonen bibel og Monty Python er genial.

For å sitere MSMs store helt, Creepy Joe Biden; «Come on, man”! Dette blir for dumt. Associate professor kan være alt fra lærerassistent til stipendiat oversatt til norske forhold, og linken sier at fyren har vært det fra 2017. Altså en jypling som har fått en tulle-stilling i et tulle-fag, neppe spesielt troverdig eller nyhetsverdig.

Moralpille er sikkert en forførende tanke for kontrollkåte politikere og folk som Bill Gates, men dessverre for dem virker ikke naturen på deres premisser. Det vil ikke la seg gjøre å lage en moralpille som virker slik de forestiller seg. Per dags dato har farmasiindustrien ikke klart å lage effektive antidepressive eller antipsykotika som virker over tid på flesteparten av pasientene. Vi har f.eks heller ikke beroligende medisiner hvor funksjonsnivå eller dømmekraft holder seg intakt.

1 Like

Med eigne augo har eg sett lastebillass bli tømt i Maridalsvatnet nattestid. Og eg kjenner personleg rørleggaren som la inn filteret under vasskrana på kjøkkenet på Stortingskantinen. Betalinga var kontant i dollar og shekel.
Det er ikkje nok å eige alle verdens bankar, alle media og heile internett. Moralreglane må ikkje berre inn i hovudet, men inn i blodet. Først då kan vi vere lydig tenarskap for Talmud.