Nyheter MDTV Forum Om Doner

Hjelp med å formulere et brev til stortingsrepresentant: Trekk Norske soldater ut av Irak!

Jeg har lyst å skrive et brev til stortingsrepresentanten fra fylket jeg bor i. Og med det håper jeg å få hjelp av dere andre for å skrive dette bra. Og kanskje med det oppfordre flere til å gjøre det samme. Da er det bare å lime inn brevet i word eller noe for å undertegne etter utskriving. Å sende dette til noen myndighetspersoner. På denne video-streamingen snakker Pål om at det kan være en bra måte å legge press på Norske myndigheter til å trekke våre soldater ut av Irak. I følge Pål, holder det med noen 20-talls brev til slike myndighetspersoner før det føles som en overbelastning.

2 Likes

Slik aktivisme fungerer ikke i dagens Vesten, selv om du skal ha for forsøket.

Bra tiltak, så mange som mulig bør absolutt gjøre dette. Det er uendelig mye bedre enn å ikke gjøre det.

Nå har jeg akkurat sendt et selv til en representant. Inspirert av deg og Pål og Kari.

Jeg lurte litt på om jeg skulle sende til mange. Jeg valgte å sende til bare en, som jeg håper er litt mottakelig for det jeg skrev.

Jeg tror faktisk du er i stand til å formulere ett selv, og tror ikke du skal være mer kritisk enn at du står for akkurat det du skriver. Jeg tror det er noe med at det er ditt eget til din egen representant(er), som også kan være relasjonsbygging.

Sikt på god og opplyst og menneskelig, tror jeg, heller enn det perfekt og formell.

1 Like