Nyheter MDTV Forum Om Doner

Helse- og miljøsrisiko fra 5G? Ikke rom for tvil

Ja, der tenkte vi likt.

“Der alle tenker likt, tenkes det ofte ikke så mye i det hele tatt”, er det jo noe som heter.

Vi får prøve å ikke la dette bli en vane.

Jeg tror vi tenker så det holder. I dette tilfellet har vi satt fokus på et stort samfunnsproblem . Man må være i forkant i dag, så man kan skape debatter osv.
Det ser fra mitt ståsted unektelig skremmende ut.Nå tenkte jeg i tillegg på det jeg har lest på nettet om visse ting som har med med svekket rettsikkerhet fra før.

Fra Tek.no:

“Pass godt på hvilke bilder du åpner på mobilen din i tiden fremover. I Googles siste Android-oppdatering avsløres det en feil som i verste fall kan gi fremmede full kontroll over telefonen. Det skyldes hvordan mobilen håndterer bestemte typer bilder.”

Og på tide å ta inn over oss hvordan media - ikke bare mainstream - sylter oss med løgn og manipulasjon. Vi blir fortsatt imponert av alt. Det er en treghet oppi topplokket vårt; den analyteske delen av hjernen vet, hvis den er tilkobla, at alt kan være fake. Men følelsene er fremdeles på steinaldernivå, som da vi satt og så barne-tv og alt gikk all inn, uten filter.

Man kan se på patentsidene, og der vil du finne at de nye patentene bygger på flere andre gamle, eksempel tilfeldig valgt, og de skal være testet før de blir anerkjent der, og der kan man kanskje finne ut av det, ved å bruke ord og uttrykk om temaer som omhandler dette fra Youtube videoer etc. om disse temaene.
https://www.uspto.gov/patents-application-process/search-patents#heading-1 :
Lyrebird

First, we want to raise public awareness to make people realize that the technology exists by releasing audio samples from the digital voices of Donald Trump and Barack Obama.

5G handler om å utvikle et Global Governance system.

Siden IOT og 5G hører sammen, så har jeg en tanke om at det er jo i elitens interesse å ha kjøpere til produktene i dette “Internet of things” -opplegget, så hva er det logiske i at de kan ha evnt interesse av å skade kundene de lever av ?

Det er vel egentlig ikke noe som indikerer at telekom-bransjen skulle ha noen spesiell interesse av å skade egne kunder/brukere mer enn det tobakksbransjen hadde.

Det er vel mer slik at man ser inntektsmuligheter, nytteverdi, samt strategisk/etterettningsmessig verdi [telekomnæringen har jo for øvrig helt fra starten har vært tett sammenvevd med militærindustrien, blant annet ser man dette i bransjeforeningen IEEE], og blindet av en blanding av grådighet og teknologientusiasme ignorerer alle advarsler om mistenkte skadevirkninger og håper de enten viser seg å ikke stemme eller i det minste ikke blir så ille at det går ut over businessen?

Jeg tenker i hvert fall ofte at mye destruktiv menneskelig atferd bedre kan forklares som et utslag av kombinasjonen uvitenhet, grådighet og manglende ansvarsfølelse snarere enn som ren ondskap. Jeg kan ikke se noe motiv for bevisst å ville skade egen befolkning.

Jepp, og IOT er jo telekomnæringens våte drøm om et enormt marked for produkter.

ITU har også med 5G å gjøre ifølge en IOT side jeg fant,

Sustainability, my llama :foot: !