Nyheter MDTV Forum Om Doner

Greta Thunbergs tale i FN. Så langt, men ikke lenger?

Flere lykkelige par ble viet i leirene.
Baking av kakene ble sannsynligvis satt bort til noen på utsiden.
Slik vi etter hvert er blitt vant til på reservatet, som tidligere gikk under det stolte navnet “Kongeriket Norge”.

Og akkurat dette er det så mange som ikke klarer å få inn i nøtten. Dessverre inkluderer dette også vår alles kjære Kari Jaqueson som jo nettopp retter sitt skyts mot Gretha Thunberg, og dermed også ansvarligjør denne lille jentungen. Gretha Thunberg er en unge. Hun er irrelevant. Hun har ingen ansvar eller skyld. De som står bak henne skal frem i lyset og forsvare hvorfor de dytter en jentunge framfor seg! Og INGEN har noensinne rett til å kommentere utseende til et barn slik Kari Jaquesson gjorde! Det er veldig beklagelig at hun gjorde den generaltabben!

Si igjen? det skulle eksistere en slags indre logikk i ditt bisarre forestillingsunivers? Hva er det du finner på å si? Du lever i en fantasi verden hvor du tror at du har en gudegitt oppgave til å plukke ut hvem som fortjener menneskerettigheter og hvem som ikke gjør det og så greier du å lire av deg dette her? :slight_smile:

Veldig enkelt. Alle har rett på menneskerettighetene. I menneskerettighetene er det skrevet ned retten til å bli beskytta mot rasisme og rasistiske ytringer. Derfor står det i menneskerettighetene at dette skal være forbudt ved lov.

flott!! Endelig er vi enige om noe :slight_smile:

Er hva som er sant eller ikke relevant her, eller er det slik sanne ting i empirisk fortand blir falske om de kan tolkes rasistisk mot ikke-hvite?

Det er jo det. Du kan ta et element av sannhet, for eksempel at det finns muslimer som voldtar, og utlegge det i kampanjeform på en slik måte at det skaper et tvers gjennom løgnaktig bilde av at muslimer i hovedsak voldtar, eller at det i hovedsak er muslimer som voldtar. Den formen for løgn har dere nazister spesialisert dere på, helt siden Julius Streicher i Der Sturmer dreiv på. Han hadde for øvrig også mange “artige” jødekarikaturer i blekka si, som dere nazister sikker glugger og ler av den dag i dag.

Er det flere typer for nazi og kan du spesifisere for meg hvilken type nazi jeg er? Greit å vite liksom.
Kan jeg få lov til å være muslim nazi? Eller jeg trenger jo ikke spørre. Da velger jeg å være sånn muslim nazi som Ahmadinejad er :slight_smile:

Sånn snakker Greta Thunberg når hun ikke har manus eller teleprompter:

Med foreldre og besteforeldre som er profesjonelle skuespillere, er det ikke rart at Greta også er en dyktig skuespiller. Men uten manus eller sufflør er det litt vanskeligere å prestere, som man tydelig ser i videoen over.

Forøvrig er Thunberg et interessant fenomen. Hun rakker ned på evigvarende økonomisk vekst, men er sponset av George Soros og andre ultrarike kapitalister som nettopp baserer seg på at verdensøkonomien fortsetter å vokse til evig tid. Og hun støttes av horder av facebookriddere i skinnende rustninger, som viser hvor moralsk høyverdige og klimavennlige de selv er – ved å spre Thunberg-videoer mens de fortsetter å ta fly til Syden, fortsetter å dra på kjøpesentre og butikker, og fortsetter å få barn, kjøre bil og være en del av årsaken til den biologiske masseødeleggelsen Thunberg snakker om.

6 Likes

4 Likes

Fant en kritisk Greta video av red ice.

.Anders Henriksson är en erfaren branschjournalist som i Dagens Media och Dagens Opinion bevakat PR-branschen. Han är därför helt säker på sin sak: ”Jag känner igen en PR-kampanj när jag ser en”, skriver han på sin Facebooksida.
Ingmar Rentzhog är en PR-expert som grundade kommunikationsbyrån Laika med inriktning på finansiell kommunikation, men tidigare i år sålde han det för att helt satsa på klimathotsbranschen.

Soros-finansierad organisation bakom Klimat-Greta
Luisa-Marie Neubauer, som figurerat på ett stort antal bilder och filmer tillsammans med Greta, tillhör organisationen ”one foundation” där ett flertal namnkunniga personer figurerar som finansiärer, bl a Bono och Bill och Melissa Gates – men också mångmiljardären George Soros, känd för sin valutaspekulation och kanske ännu mer som fader till det globala, radikala och vänsterliberala lobby- och aktivistnätverket “Open Society”.
1 Like

Denne får forhåpentligvis smilet fram. :slightly_smiling_face:

Du skrev :
Da vil jeg trenge en gimmick. Hvorfor skulle noen kjøpe en trefigur av meg? Hva skal jeg bruke til å skremme folk til å kjøpe den?

Du kan bruke denne :

3 Likes

this can work, this can work!! :smiley:

1 Like

Lesetips. Resett skriver i dag at Kari Jaquessons nominasjon til #Jenteprisen trekkes.

1 Like

Det er ihvertfall ikke et bilde av deg dette her :slightly_smiling_face:

Det er mest trist. Hun er jo vår egen Kari Jaquesson, som har stått på for å få frem sannheten om bla. Syria. Har hun egentlig fått noen anledning til å forklare seg om dette? Den jenteprisen der kunne kommet godt med forresten, så det var jo som pokker at dette skulle skje!

Og i hvert fall ikke de som har lok.fører av krenke-toget som sitt ypperste mål…c",)

George%20C

Ja to kjappe søk gir forklaringen : VG skriver :

Sitatet som mange har reagert på at hun har delt, er et sitat av psykiater Anthony Daniels som skriver under navnet Theodore Dalrymple i New English Review, forklarer hun.

– Han har tatt for seg fenomenet Greta Thunberg og fetisjeringen av unge kvinner og piker for å presse gjennom politikk. Dette er jo ikke noe nytt, de bruker aldri gutter, det selger ikke like bra, sier Jaquesson.

– Mange har delt deler av sitatet, hisser seg noe voldsomt opp og innbiller seg at jeg har kalt Thunberg stygg. Sånn går det når folk ikke gidder eller evner å lese, men kaster seg inn i rykter og sladder. Intet nytt med det. Jeg driver ikke i noen popularitetskonkurranse og tar dette med knusende ro

Det var han som hun siterte :
Nå har Dalrymple analysert fenomenet og personen Greta Thunberg i en artikkel i New English Review.

– Stakkars Greta Thunberg. Hun er for selvrettferdighet og selvtilfredshet hva Mozart var for musikken, et fantastisk vidunderbarn. Men i motsetning til Mozart er hun et svært lite attraktivt barn, ikke på grunn av utseende, men på grunn av den humørløse puritanismen som hele hennes vesen tydelig utstråler.

1 Like

Der ser man. Fremstillingen av at Kari skal ha sagt dette selv er jo direkte forfalskning! Da ligger det etter alt å dømme en taktikk bak det å få henne fjernet som kandidat til prisen. Faen for noen uærlige jævla svin!!

Her er f.eks Resets versjon. Fake news!

"Flere er splittet i synet på den svenske 16-åringen. Men da samfunnsdebattant Kari Jaquesson la ut en lenke til et artikkel på Twitter, sammen med en tekst der hun beskriver Thunberg som et «veldig uattraktivt barn».

Dette fikk forfatteren Anne Holt til å se rødt."

La meg gjenta: “Der hun beskriver Thunberg som et «veldig uattraktivt barn».” Løgn og oppspinn av Resett. Men hvorfor? Helge Lurås er jo selv kritisk til bruken av Thunberg.