Nyheter MDTV Forum Om Doner

Greta Thunbergs tale i FN. Så langt, men ikke lenger?

Det synes jeg er en god sammenligning. Men det jeg ønsker å få svar på er hva dette endrer.
Hva kan han gjøre mot meg som han aldri ville funnet på å gjøre mot andre mennesker?

Jeg kunne også sånn bare for morro skyld tenkt meg at han sier noe om hvorfor jeg automatisk blir dette fryktelige mennesket fordi at jeg velger å ikke tro?

Han har selv valgt tro på Holocaust og Islam. Ære være ham for det. Men hvorfor skal han på død å liv tvinge meg også til å tro?
Hvis ikke jeg tror så er jeg en nazi som skal forfølges uansett plattform. Jeg skal eksluderes fra alt, fordi at jeg ikke tror. Ikke for hva jeg tror som en skulle tro. Bissart.

"At det blir varmere med økt CO2-konsentrasjon er omtrent like logisk som at det blir varmere når du tar på deg mer klær. "

Ja, om kläderna är sydda av luft. :slight_smile: Du utelämnar de faktorer som avgör relevansen. Nämligen: (1) hur mycket ökar mänsklig aktivitet den totala CO2-halten i atmosfären i förhållande till vad som är “naturligt”? (2) hur mycket påverkar CO2-halten temperaturen i förhållande till andra, icke människogenererade växthusgaser? (3) hur mycket påverkar växthusgaser temperaturen i förhållande till andra faktorer som solaktivitet och kosmisk strålning?

Detta vet vi lite om, i synnerhet du och jag. Det finns ingen vetenskaplig konsensus annat än den som kommer av att politisk vilja - konstruerad på det sätt jag beskrivit ovan - och därmed medföljande pengar och positioner påverkar forskarna i en viss riktning. Ett fenomen som för övrigt förstör vetenskapen i grunden i Västerlandet. De forskare som går ut mot politisk konsensus, t.ex. Lennart Bengtsson, bedömer jag som trovärdiga i denna fråga. Helt okontroversiella historiker och paleologer kan bekräfta att det har varit mycket varmare på jorden under tidigare perioder, t.ex. då människan hette homo erectus eller smidde vapen av brons, och inte hade kapacitet att producera särskilt mycket CO2.

Men när vi går in i en era av kol och skifferolja som huvudsakliga energikällor för det militärindustriella komplexet så kommer detta nog att bli katastrofalt för miljön, ja. Inte pga CO2. Om vi lever får vi se vad som kommer att ske med den miljörörelse som då försöker protestera.

2 Likes

Nettopp derfor er PK/ islam farlig for Norge. De er som tvillinger fra helvete

Det blir en absurd uttalelse for meg. PK slik jeg ser det er en følge av Sosial/Ny- Liberalismen. Det er en dreining over fra kristne verdier og moral hvor kroppen er hellig, over til en mer Jødisk verdi og moral hvor det er bevisstheten som er hellig og resten av bilogien er til for å kose med.

Hvis vi ser på de muslimske statene før koloniseringen så var deres samfunn ikke ulikt vårt kristne samfunn.
Konsekvensene kunne variere, men hva som var tillat å ikke var stort sett det samme.

Det Ny-Liberale samfunnet vi har i dag med seksuallisering av småbarn har lite med kristendom og Islam å gjøre. Men jeg har vel hatt nok nazi prat for en kveld :slight_smile:

Ikke jeg heller, men at det var 7 av dem i en leir, og ingen bakerier på 250.000 mennesker, er vanskelig å tro.

Min svigerfar kunne etter et par sekunders Googling informere meg om at det hadde vært 400 000 utrydningsleire under krigen.
Jeg kunne jo ikke gjøre noe annet enn å si at det var mange.

Antall døde etter andre verdenskrig handler i større grad om krigserstatning enn om konsekvenser av stridshandlinger.

Det ny-liberale samfunnet er et også resultat av at deler av menneskenaturen fornektes, og det stiller dem laglig til for hugg, da normene de har pushet ikke lenger er i samsvar med hvordan vi føler det.

Selv om det er slik, var det vanskelig å få ballen til å rulle, da ingen vil innrømme at de er avvikeren, men når de som trodde de var avvikerne finner hverandre (som anons på /pol/ eksempelvis), så vil den kulturen de lager fort bli mer attraktiv enn den som er basert på hva eliten finner ideologisk korrekt, eller best tilpasset deres ønsker.

Memer er et godt verktøy for å få folk til å forstå at de ikke er alene, og det er før vi snakker om alle andre fordeler de har når det kommer til å gjøre noe vanskelig lett forståelig og lett kommuniserbart.

Noen som vet hva den vimpelen betyr som denne tråden er tagget med?

Sikkert at tråden er rapportert, og da er det mulig den vil bli slettet slik som den forrige Greta-tråden. Det er vel sikkert en av grunnene til å velge ei 16 år gammel jente, er at om det skulle bli litt mye personangrep, så blir det sensurert.

Tør man tippe hvem som har rapportert den?

Et sjokkerende intervju som forteller mye om det muslimske samfunnet i Norge, og så vidt jeg har forstått er dette vanlig, selv blant moderate muslimer. Denne jenta er en ordentlig heltinne, og TorgeirSalihs forherligelse av islam virker plutselig som et iskaldt gufs fra middelalderen! Etter å ha sett denne videoen TorgeirSalih, er det fortsatt lyd i deg, eller blir det stille i den muslimske fjøsen?

Det er varmestrålinga som ikke slipper ut som gjør at du føler deg varm i tette klær. Det er en rimelig kjent sak at planeten hadde vært ubeboelig kald om det ikke var gasser i atmosfæren som hadde samme effekt. Altså, uten klær hadde du frosset i hjel. På den andre sida så blir det alt for varmt om vi får en atmosfære som består av mye høyere konsentrasjoner av de gassene som reflekterer varmestråling mest effektivt tilbake. I andre geologisk tider var det mye høyere konsentrasjon av disse gassene, OG det var tilsvarende mye varmere, OG det fantes ikke mennesker eller jordbruk den gangen. DET er utfordringa for oss når vi gjenskaper tidligere epokers klima ved å pumpe ut CO2 som har ligget lagra i jordskorpa i millioner av år, og på grunn av dette skapt det langt kjøligere klimaet som har gjort det mulig for den moderne menneskelige sivilisasjonen å vokse fram (samt en rekke andre arter som er tilpassa dette klimaet, som også vil forsvinne sammen med oss om vi kommer over det nivået hvor menneskeskapt global oppvarming setter i gang feedback-loops i klimasystemet, som gjør at videre oppvarming aksellererer og blir ustoppelig, uavhengig av om menneskelige utslipp reduseres til null.)

Som prinsipp følger jeg ikke lenker lagt ut av rasister, og spesielt ikke rasister som spammer relevante debatter med rasistisk innhold som overhode ikke har noe med artikkelens tema å gjøre.

Så du mener at den tidligere muslimske jenta fronter rasistisk innhold, når hun forteller hva hun opplevde som muslimsk jente?

Stille i den middelalderske muslimske fjøsen ble det ikke, men svaret fra TorgeirSalih er et miserabelt klynk!

Jeg mener du fronter rasistisk innhold. Derfor gidder jeg av prinsipp ikke å se på noe av det du eller andre rasister lenker til.

Denne jenta er en ordentlig helt, hun risikerer livet for å snakke ut om det hun opplevde.
Har du også kjøpt “slike muslimske varer” som hun snakker om, Torgeir?
Er jenta også en rasist, Torgeir?

DU ER AVSLØRT, TORGEIR!
STILLE I FJØSET…

Når jeg snakker om rasist i denne sammenhengen, snakker jeg om deg, og ikke om noen andre.

Og hvordan kan jeg være rasist når alle mine kjærester har vært fra midtøsten?
(kun en av kjærestene mine har vært etnisk norsk)

Har du også kjøpt “slike muslimske varer” som denne jenta snakker om, Torgeir?