Nyheter MDTV Forum Om Doner

Greta Thunbergs tale i FN. Så langt, men ikke lenger?

Som en digressjon, så ble det til at jeg delvis grov ned gjørma jeg fikk, og la egen masse på toppen, og delvis blandet den meg drenerende masser, der jeg ikke ønsket at det skal bli så fort tørt.

Ikke er den gjørme lenger heller, da det ikke har regnet på en uke, før i dag…

1 Like

Når det gjelder Røde Khmer, som faktisk var ekstreme nasjonalister som ønska et etnisk reint Kambodsja, og gjennomførte folkemord på minoriteter for å oppnå dette (noe Kjell Gunnar nok dessverra har støtta uten å ta “sjølkritikk” på, selv om han ellers virker som en kul fyr når du skriver om han:) så er jeg enig. Men det er en fullstendig oppned-misforstått variant av kommunismen. Kommunismens grunnide er “arbeidere i alle land, foren dere!” (mot de utbyttende klassene) - det stikk motsatte av nazismens “ariere i alle klasser, foren dere” (mot andre folkeslag og “raser”).

Frem til du har overbevist meg om annet så er du Kjell Gunnar.

Så må du gjerne fortsette dette skuespillet ditt hvor lenge du føler for. Hvem du er endrer ikke noe for meg.
Jeg forholder meg uansett kun til hva du skriver.

Begge premissene er feil. Det finns enorme kullreserver i verden, og med teknologien for å presse ut olje fra oljesand og skifer, også veldig mye mer olje enn det som er mulig med et klima på kloden tilpassa arten menneske. Du kan legge merke til at de største befolkningskonsentrasjonene i verden er i områder med temperert klima, ikke langs ekvatorlinja…

At det blir varmere med økt CO2-konsentrasjon er omtrent like logisk som at det blir varmere når du tar på deg mer klær. Og når det allerede er en varm sommerdag, og noen foreslår at du skal ta på deg en ekstra ulltrøye og boblejakke før du går ut, bør du tenke at det kan bli farlig.

Det gjelder å gjøre narrativet så primitivt at vitenskapen virker selvsagt. Hvem kan vel bestride “vitenskapen og teorien” bak ulltrøye og boblejakke. Ikke jeg i hvertfall. Det er jo innlysende, banalt :slight_smile:

1 Like

Jeg skjønner forsøket ditt på sarkasme. Men ja, jeg kommer til å fortsette å omtale tilhengere av spesifikt nazistiske forestillingsverdener om jøde-kommunist-kapitalistiske konspirasjoner samt at Holocaust aldri har eksistert for nazister, i tillegg til at jeg kommer til å fortsatt omtale den mye breiere gruppa som ikke aksepterer at menneskerettighetene er universelle, og at Norges utvikling mot et flerkulturelt samfunn på ingen måte er et generelt problem, som rasister.

Om du vil fortsette å late som om du tror jeg er den lett aldrende maoisten Kjell Gunnar Larsen, på tross av at jeg kritiserer maoismen (en nazist vil tilsvarende aldri late som om han aksepterer fakta om Holocaust for å unngå merkelappen, det er i for stor grad hellig tro for nazistene til at man kan spille med om sånt), så vær så god:)

Utenom ,så vær så god, ble det der bare jibberish for meg :slight_smile:

Det handler om nazitesten. Som er 100 prosent vannsikker.

1. Anser du Holocaust som et historisk faktum?

Nazister vil aldri være i stand til å svare ja på dette, uansett hvor lite de liker nazistemplinga som et nei-svar eller ikke-svar rettmessig medfører.

Jeg skal innrømme at det ikke er min ide, men min naturgeografiske medforfatter i kommende geografibok.

Nei det gjør jeg ikke.

Men ok Kjell. Du er en liten bølle og som andre bøller så vil du også gå lei etter hvert, men i mellomtiden så kan vi godt leke litt vi to.
Du er ikke den første bølla med tro på sin egen fortreffelighetet jeg har møtt.
La oss se hvordan dette utarter seg Kjell. Det er ikke første gangen vi møttes vi to.

1 Like

Nettopp. Så du er nazist. Som jeg trodde.

Hva gir det deg retten til å gjøre?
Hvilke fritak fra vanlig etikk og moral gir dette deg?

For de som da ikke innordner seg og tar holocausts dogme om at seks millioner jøder ble gasset i Auschwitz som en sannhet uten å ha sett etter selv, automatisk blir en benekter.

Gode troende uten kjetterske tendenser, ville aldri våge å lese kjetteri eller utfordre godhetsautoritetenes definisjon av hva som er sant, så kjettertesten gir alltid korrekt resultat.

Det jeg så gjerne skulle ønske at noen ville svare på er; hvordan fikk de ut gassen mellom gassingene?
Det ville vært et godt sted å begynne.
Akkurat som med 9/11 så stiller jeg ikke spørsmål med motivet. Kun utførelsen, fysikken om du vil og der er det en del huller å tette før jeg også jeg blir en troende.

Hvis det skulle være noen som helst tvil om at jeg fortjener å koke i eksrementer i helvete for evig tid. Så kan jeg jo nevne at jeg i tilleg er hva som kalles for en klima-fornekter.

1 Like

Det var at hva som ble beskrevet var fysisk umulig, som gjorde at jeg mistet troen også. Det går ikke an å CO-gasse folk til døde med en Diesel-motor som de skal ha gjort i Treblinka, og ofrene for CO-forgifning blir røde, ikke blå. Nesten like dumt som gassingshistoriene, er kremeringen, da tyskerne bare ville brukt en industriell forbrenningsovn om de skulle kremere hundretusenvis, men det skal de ikke ha gjort.

Jeg har sett etter bakeriene i Auschwitz, og ikke funnet dem, så jeg tror at noen av bakeriene blir solgt som krematorier i dag. At kremasjonsovnene ligner industri bakerovner mer enn andre kremasjonsovner, gjør meg ikke mindre misstenksom, da jeg sliter med at en ovn som skal tåle 1000 grader kan mures opp av mursten. Varmeekspansjonen ville rive den i fillebiter, i hverfall om den skal brukes kontinuerlig.

Enda godt at Greta ikke brukte anledningen til påstander om 100 forskjellige “genders”.
Men det er muligens planlagt allerede, men ligger noe frem i tid.:sunglasses:

1 Like

At det var krematorie ovner ser jeg ingen grunn til å tvile på. I følge David Irving så ønsket leir lederen å doble krematoriums kapasiteten da det hadde dødd så mange som 1500 mennesker på et døgn og at dette overgikk de eksisterende ovnenes kapasitet.

Men at det som vises frem som gasskamre er leirens lik-kjeller.

Jeg tror at bildet vi har brent inn i hodet vårt av jøder som ligger stuet sammen fra gulv til tak i et rom er riktig. Men at det er en lik-kjeller og ikke et gasskammer.

Legg merke til at jeg ikke på noe tidspunkt her tar stilling til intensjoner og motiv.

En annen lakmustest; Syntes du det er greit at noen har seg med 9 åringer? Eller finnes det unntak hvor dette kan aksepteres?

Forklarer den hvordan det er mulig å dele månen i to?

Det er litt som flytetesten under hekseprosessene.Synker du ned i Torgeirs bisarre narrativ er du uskyldig. Flyter du er du nazist