Nyheter MDTV Forum Om Doner

Greta Thunbergs tale i FN. Så langt, men ikke lenger?

Bedre kan det ikke sies!

Hvis man tror at denne nordiske utgaven av Bana Alabed er "en jente som en dag kom på at hun (alene) skulle skolestreike for “klimatet”, så har man bare ikke skjønt bæra. Itt’no. Hele forestillingen er regissert, lyssatt og produsert av noen som har en agenda. Konseptet dot-connecting-for-beginners bør være overkommelig for de fleste. Men jaggu skal de ha for at de får pk’erne med seg. Men så er jo pk’erne enklere å få til å hyle i kor enn en flokk huskier som kjeder seg på fjerde uka. Ugh.

3 Likes

Ikke hvis du bodde og oppholdt deg på påskeøyene. I følge Jared Diamond så hugde innbyggerene ned all treverk på øyene og gjorde det umulig for dem selv å overleve slik de tidligere hadde gjort. I følge samme mannen så var det forøvrig klima endringer som gjorde at våre forfedre ikke kunne overleve på Grønland. Dvs de som ikke lærte av Inuitene døde ut. Det ble for kaldt for husdyrdrift.

6 Likes

Bare tre dager senere lanserer selskapet en kampanje for å tilegne seg mer kapital, i utbytte mot å tegne nye aksjer. I presentasjonen forklarer man at man med klima-Gretas innsats har fått stor gjennomslagskraft, og nådd hele 18 millioner kontoer i sosiale medier, bare i september i fjor. Kampanjen resulterte i at 9,9 millioner svenske kroner ble investert i «We Don’t Have Time».

Jeg blir ofte fortalt at jeg er en dommedagsprofet. Det er jo en økonomisk katastrofe for meg at jeg ikke tror på menneskeskapte klimaendringer. Tenk på hva jeg kunne ha tjent av kvote penger om jeg bare hadde greid å kombinere dommedagsprofeten min med litt klima panikk. Jeg kunne ha blitt en heftig konkurent til Al Gore og " We dont have time" med Greta. Det eneste jeg mangler er et PR byrå. Steve Bannon laget sitt eget PR byrå og fikk Donald Trump valgt som president. Alt er mulig ser det ut til og det å skremme vettet av mennesker har aldri vært vanskelig. Nå heter djevelen menneskeskaptklimaendringer og skal brukes for alt den er verdt.

2 Likes

Men du kan jo begynne å spikke økolokiske Gretafigurer i snikkarboa?

1 Like

Da vil jeg trenge en gimmick. Hvorfor skulle noen kjøpe en trefigur av meg? Hva skal jeg bruke til å skremme folk til å kjøpe den? At jeg blir lei meg og sint hvis ikke? :slight_smile:

Er en politisk korrekt forfatter som underordner virkeligheten til ideologien sin, så jeg må nok informere deg om at informasjon herr Diamant har kommet med, bør skjekkes to ganger.

I Norden finner vi førøvrig ikke noen kollaps, bare en jevn fremgang til i dag.

Steve Bannon hoppet på vår bølge, men du som mener at vanlige folk ikke kan gjøre noe, må vel plassere ansvaret hos noen mektige.

During the 2016 presidential campaign, under Bannon’s leadership, Breitbart courted the alt-right — the insurgent, racist right-wing movement that helped sweep Donald Trump to power.

Om du får henne til å se litt ut som Grendel i Beowolf kan klimaaktivistene bruke den til å få barna sine til å spise opp maten på tallerken. En vinner på årets julemarked
Edit. Mente selvfølgelig Grendels mor

Det kan godt hende at Thunbergs engasjement er ekte, men jeg tviler som sagt sterkt på at de som dytter henne foran seg har samme ambisjoner, tror eksempelvis ikke Giæver vil angre på at han uttalte seg fra et bekymret foreldre-perspektiv når denne forestillingen kommer til siste akt.

Jeg tolker dette mer som ny-venstres opportunistiske mulighet til en “grønn” populisme, et kanskje desperat svar på den “brune” populismen (anti-globalismen) som har snudd hele status quo i vesten på hodet de siste årene, noe som også kan forklare mye av elitens entusiasme for prosjektet. En energisk, kollektiv og politisk bærebølge der kritikere av bevegelsen også per definisjon er motstandere av naturen og menneskeheten, ikke så rart at politikere uten en salgbar politikk hopper på. Aldersgruppen til aktivistene er nok heller ingen tilfeldighet, da disse blanke arkene står på terskelen til sin stemmerett, samt at de kan rekrutteres før de ender opp som “brune”.

2 Likes

Jeg tror du har rett, men kunstgressbevegelsen deres av betalte påvirkere tapte valget mot gressrots trollene som støttet Trump. Trollene er nå deplatformert, så det ikke skal skje igjen, men da Trump har skuffet trollene, så vet vi ikke om de bare gjør noe annet, eller om deplatformingen virket.

Noen som vet hvem på Stortinget som nominerte henne?

Nok en gang:
Bildet viser den globale karbonsyklusen, hentet fra IPCC, og mennesket bidrag er i følge denne plansjen på 3% mens naturen selv slipper 97%. De menneskelige utslippene nok har økt noe siden denne plansjen ble laget, men de menneskelige utslippene er i hvert fall under 4%, og den menneskelige klima-påvirkningen er derfor minimal.

2 Likes

Greta er en helt. Akkurat motsatt av Runeulv på absolutt alle måter.

Uavhengig av hvor mange helter du skriver om så vil du fremdeles måtte våkne som deg selv. Det kan være krevenede, men det er det for de fleste. Unntaket er hva de fleste gjør med det. En ting flertallet ikke pleier å gjøre er å la egen dritt gå utover andre. Der har du en del å lære. Nazi eller kommunist, potieto potato.
Når du opptrer som en nazi så endrer det lite om du samtidig skriker at du tjener folket som kommunist når du gjør det.
kjell_gunnar_larsen_2

Flera här perkar på dolda agendor, och visst är det uppenbart för alla med ögon att se att dagens miljörörelse, Greta, Extinction rebellion, kvoter, etc., är en uppifrån dirigerad kampanj, detaljstyrd från oligarkins maktcentra som CIA, CFR, etc. Att man väljer sig barn som företrädare, att man inte kritiserar krigsmaktens carte blanche i miljöavseende, etc. Helt uppenbart.

Frågan är: vad har de att vinna på detta?

Jag misstänker att det finns flera svar på den frågan. Det har pekats på att de överstatliga kvotsystemen medför profitmöjligheter i form av finansiella instrument som suger ut pengar ur de nationella och statliga kassorna, “gröna satsningar” med insiderpositionerade agenter, osv. Men detta tror jag bara är bara en bisak, det finns mycket mer pengar att tjäna på oljeindustrin, om man kan kontrollera den. Jag misstänker att det är i huvudsak två strategiska mål med denna kampanj.

För det första är de europeiska miljöpartierna, med det tyska i centrum, fullständigt kontrollerade av etablissemangsagenter och nyttiga idioter. Vi känner till fallet Joschka Fischer och dennes agerande i Jugoslavienkriget. Senare intog de frontposition i Rysslandshetsen. De är pro-NATO-EU-status quo, pro Washingtons goda krig, pro colour revolutions. Att styra en kritisk opinion, i synnerhet ungdomen, mot dessa partier och rörelser, bort från radikala alternativ till vänster och höger som AfD, kommunister och svårhanterliga populister, det tror jag är ett centralt mål med kampanjen. Och det fungerar väl ganska ok, om norska kommunvalet kan tas som en indikator.

En annan, mer långsiktig och lite mer desperat underton, tror jag är medvetandet om att dramatisk nedskalering av icke förnybara resurser kommer att bli nödvändig. Inte av miljöhänsysn - teorin om att människoskapt CO2 har relevant inverkan på klimatet förefaller knappast underbyggd - men därför att dessa energikällor kommer att sina, och energipriserna kommer att bli dyrare och dyrare. De huvudsakliga resurserna kommer fortfarande att finnas in Mellanöstern - och i Ryssland. Kanske i Arktis. Folk kommer att måsta dra ner på sin konsumption, därför att de resurser som faktiskt finns kvar kommer alla att behövas av - just det, det militär-industriella komplexet. Folket får cykla, som i Kina, för att Hangarfartygen och dronerna ska kunna fortsätta. Man försöker intala folket att detta är för deras eget bästa.

3 Likes

Det var et artig innslag om havvind på Nrk nyheter idag. Der det ble fortalt ar Equinor skulle betale
9 % av kostnadene. Resten skulle deles likt mellom skattebetalerne og staten?? Mao staten driftes ikke av skattepenger. Staten er en stat i staten
NB. Equinor er også et statseid selskap som sikkert vil få tilskudd til disse 9 %

1 Like

Det er ganske imponerende hvor langt pk’ere er villig til å skreve for å tekkes konsensus. Men hver sin lyst, sa vintapper’n og drakk mens de andre sloss. Greta er en helt, helt sikkert. For nwo’ene, agenda21-fansen, for pk-koret som kan null og niks om klima, for alle som melker klima-kua til siste krone, osv.osv. For andre er hun et misbrukt og forvirra barn. Hele story’n hennes er rigga fra dag 1. Og alt dette er ute i åpent landskap hvis man lar lame stream-brillene få fri et kvarters tid.

3 Likes

“At jeg blir lei meg og sint hvis ikke?”
Reklamen din på youtube må inneholde ditt raseri etter å ha sultet noen dager, vært uten søvn flere netter, løpt lenge og vel, og til slutt tråkket og falt, tatt gjørmebad, og snublet i et tornekratt, blitt revet opp i ansiktet , der du tar fram selfie stanga og filmer. Effekter finner du her
https://www.adobe.com/no/creativecloud/video/pro-video-tools.html?promoid=ZKD5FHT5&mv=other
Gratis prøveversjon utløper 30 sept. https://www.adobe.com/no/products/premiere/free-trial-download.html?promoid=H822XRRQ&mv=other

1 Like