Nyheter MDTV Forum Om Doner

Global sprangridning på 17. mai: Ikke tenk på en farge

Ikke før hadde kongen endelig fått tømt den siste, sure skvetten av den nye vinen Märtha hadde dratt i hus i en av slottets dertil egnede utslagsvasker:

Sjamandus%20Durekmann%20og%20afrikadronning%20M%C3%A4rtha
Sjamandus Durekmann og afrikadronning Märtha

kd-logo-1-trans-276x32
noterer at ingen av våre gammelmediaredaksjoner så langt har klart å si ordet alle tenker på.

Alle forsøk har foreløpig havarert fullstendig, og de fleste har endt med enten “og tror du jaggu ikke fyren er sva … sva … sva … sjaman også, for kølsvarte! Makan.”, eller eventuelt bare et stumt, vantro sauestirr mens haka plukkes opp fra gulvet. I enkelte redaksjoner har man også gjort halvhjertede forsøk på å uttale n-ordet, men dette har selvfølgelig også vært klin umulig, og som regel blitt til noe ala “og han er neg … neg … neiggu ikke lite heldig, da!”

KD ønsker dagspressen lykke til med håndtering av sessas nye hingst, og alle våre lesere en riktig god nasjonalmotdag.

%20sjamaisl%C3%B8yfe%202019
17. sjamaisløyfe 2019

Ps:
Psst … Harald, nå kan du angre på “Erta Märtha”, nå.

3 Likes

Jeg flagger ikke før dette blir vår hoved-eksportartikkel:

1 Like

Hva? Durex?
Å, dumme meg, jeg setter sporensdurex over til Jonis Josef i P3/NRK, som åpenbart tenker mer i samme baner som deg:

Med fare for å bli beskyldt for manglende forståelse for ironi, må jeg si at her er det faktisk utelukkende mørket på innsiden som er problemet og sakens og shamanens kjerne. Jeg burde la være, men jeg føler meg tvunget til å dele et illustrerende lite utdrag fra denne sha®merende scamanen og prinsepretendentens livsfilosofi:

Allt i livet handlar om inställning, säger Durek. Många i västvärlden lever som slavar, de tror att de måste jobba. Det måste man inte. Men gäller det även för den som sliter i en fabrik i Bangladesh?

– Ingen måste jobba i en fabrik i Bangladesh. Det väljer man, säger Shaman Durek, och berättar om en man som slitit sig ur slummen i Indien och nu äger ett fint hus i Bombay.

Han berättar också om cancerpatienter han möter. När han frågar barn varför de är sjuka, svarar de att det är för att ”de inte mår bra”. Barnen fattar det, allt handlar om kärlek!

Durek säger att han älskar mig. Han ler och ser väldigt snäll ut.

Jag frågar om Durek är rik, han har trots allt bott i Los Angeles och anlitats av Hollywoodkändisar.

– Det vill jag inte prata om. Pengar är inte viktigt för mig.

(og så videre …)

https://kit.se/2016/03/03/37476/jag-bad-en-schaman-driva-ut-det-morka-och-det-gjorde-javligt-ont/

Da jeg hadde lest dette, tenkte jeg “stakkars Märtha!”. Men så kom jeg på at hun hadde gitt uttrykk for en liknende overbevisning selv i vg-spalten hun hadde for noen år siden, der hun skrev noe om at folk som har det vondt, har valgt det selv, og at de bare kan velge å slutte å ha det vondt. Så da har hun vel valgt det selv…

PS: Men hva er det dere i Kommentariatets diktatur har hatt i absinten i dag?

1 Like

Er ikke dette litt buddhistisk, INK?

2 Likes

I følge buddhismen er det vel ignoranse/uvitenhet som ligger bak all lidelse (ikke et valg som sådan om at man vil lide), og buddhistene mener at man skal ha medfølelse med folk som lider, og helst hjelpe dem (blant annet ved å ta seg av/overvinne sin egen ignoranse, slik at man ser klarere hva de behøver) og ikke avfeie dem med at de har valgt det sjæl og bare kan slutte.

2 Likes

Stakkars barn, om de skulle være normale og har to slike selvopptatte freaks som foreldre.

2 Likes

Alkohol og malurt, som er ganske vanlige komponenter i absinth. Mulig vi ved et uhell slomset oppi en knivsodd rampepulver også. Hvem vet hvor ille dette kunne blitt dersom vi hadde smakt på den selv. Men vi kan dessverre få såpass til kalkulert tourettes innimellom uansett, selv helt uten prestasjonsfremmende preparater, når bare virkeligheten kliner til og byr litt på seg sjæl.

2 Likes

Jeg har alltid hatt den største respekt for kongen. Han har alltid sett ut som en lastebilsjåfør. Og nå ser han ut som en lastebilsjåfør som har ei datter som ikke har respekt. Altså enda mer lastebilsjåfør. Jeg er visst monarkist også. Makan.

2 Likes

I så fall “a match made in heaven”, vil jeg si! :grin:

2 Likes

Trur du det er fare for at det går med Märtha, som med Diana? Eller er a ikke lenger brukbar til avl?

Det høres veldig ut som den gal-kristne retningen “name it and claim it”.

1 Like

De aller fleste kvinner er mer eller mindre sterile ca 10 år før menopause, hvis jeg husker rett, men jeg tror Märtha er helt trygg likevel/uansett. Konspirasjonsteoriene om stakkars Diana har jeg aldri orket å sette meg inn i.

Hehe! En ganske populær retning, det.

1 Like

Man vet hva man har, ikke hva man får - er i høyeste grad gyldig i konstitusjons-debatten - bare se på USA.

2 Likes

Og nå har de kuttet ut Bibelen fullstendig, for nå tror de at det bare er et tids-spørsmål før Pentagon-jesusen demmes, kommer for “the rapture”. Uten å forstå at rapture ikke må taes personlig. Det handler om at himmelen revner - så vidt jeg kan skjønne. Hvis jeg har rett - er jeg redd at mange som tror de er kristne, vil miste det lille de har.