Nyheter MDTV Forum Om Doner

Gert Nygårdshaug, klosterliv og langtidskokt villsvinskank

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/01/gert-nygardshaug-klosterliv-og-langtidskokt-villsvinskank/

Av Pål Steigan. Hvis du vil høre Gert Nygårdshaug snakke både om sine krimromaner og sine økologiske framtidsromaner og samtidig nyte det gode liv på et italiensk kloster fra 1600-tallet, så har du sjansen 27. til 31. mars i år. Det blir garantert fabelaktig. Tolfas renessanse – eller hvordan drive samfunnsbygging i en italiensk landsby…

Fabelaktig program og svært fristende å være tilstede! Og idéen om Tolfa Economic Forum er jo både djerv og kostelig. Nå er dere generelt i støtet mye med bra ting i Tolfa, godeste redaktør!

Oh, btw: Vil Gert Nygårdshaug snakke engelsk i sine tilmålte timer, slik at italienerne og andre ikke-norskkyndige kan ha utbytte av det? For jeg går ut fra at ikke alt er på italiensk?

For det er slik at man kan ikke være ekte urbanist uten samtidig å være ekte ruralist, hvor man dyrker det genuine, og ikke den smørja den suburbane bilkulturen representerer.

Selv lengter jeg også til disse siste områdene i Europa hvor man enda finner genuin ruralisme og urbanisme i skjønn forening, side ved side. Nordre Romania er et godt sted. Tolfa et annet. Dessverre ikke lenger Toten. Jeg ønsket og prøvde å redde både engene og Skreia, men ble brutalt overkjørt!