Nyheter MDTV Forum Om Doner

Gå til vg.no. Vær med i kampen og snu opinioen

Gå til vg.no. Vær med i kampen og snu opinioen. Nå er det feks. en debatt på vg, artikken “Dette kan slå tilbake på dem selv”. Vær med å lik innleggene til “våre” folk. Våre folk bli fullstendig overkjørt. Lik innlegene våre! Skriv eventuelt selv. Det er der kampen foregår. Her er vi for å sanke motivasjon og få ideer og oppmuntring,og Pål Stigan er en god bidragsyter med artiklene sine, men de er ment å ta med seg videre inn i kampen. Den virkelige kampen er på VG.

1 Like

Jeg takler ikke layouten på VGs kommentarfelt.

I tillegg har VG regimet i ryggen, så de har uendelig med ressurser til å sensurere, moderere, manipulere og bedrive storstilt astroturfing for å forme det narrativet de ønsker. (Det samme gjelder forsåvidt andre medier også.)

(Men jeg er enig i at man likevel bør prøve å delta, hvis man takler layouten på kommentarfeltet, noe jeg selv altså ikke gjør. Deltar derimot i diverse MSM-kommentarfelt på Facebook nå og da.)

Bedre å ignorere hele VG
Har gjort litt på FB, ved å følge folk som er motstandere av denne virussekten.

Ellers foregår kampen ute blant folk, beholde roen, droppe munnbind og unngå steder de krever det (finnes de som går med det der de ikke må, så bare å ta det på vil gjøre deg mindre smart…haha)
Ikke gå for nålestikkene, ligge unna MSN i den grad det går. Ikke krangle (sloss med grisen? Den liker det)
Snakke rolig med folk du kjenner om at munnbind ikke hjelper mot virus osv

3 Likes

De sensurer kommentarer mindre nå enn før. Om man ikke går der hvor krigen utkjempes, blant folket, så bruker man ikke de metodene fiendene bruker. Fiendene har som du sier uendlige ressurser. De har også en hundre år erfaring med moderne PR og propaganda, som de bruker, og det er massive påvirkningskampanjer mot folket. Om du bare sitter på steigan eller er på facebook nå og da, så blir det som om “gutta på skauen” skulle dratt til skogs alle mann under krigen og blitt der og fortalt hverandre skrøner, fordi de ikke likte layouten.

1 Like

Eg tek gjerne debatten her :slight_smile:

Eg meiner det var uklokt av Stortinget å gjera dette skjenkevedtaket, fordi, som eg har sagt før, det sender feil signal til folk. Signal om å slakka av på smittevernet og signal om at Stortinget er viljug til å oppheva upopulære tiltak.

Dernest var det sjølvsagt uklokt av regjeringa å nytta sjansen til å furta og gå lenger enn Stortinget ville, og dermed ytterlegare svekka smittevernet. Det burde dei også ha halde seg for gode til. Men det var Stortinget som byrja dette, og særleg at det vart gjort så stort poeng frå opposisjonen si side av at her var det Stortinget og ikkje regjeringa som tok initiativ, gjorde på ein måte at regjeringa måtte ty til eit eller anna mottiltak for å hevda seg.

Restaurantane er utan tvil i krise, og kompensasjonsordningane har heilt tydeleg ikkje fungert for dei. Difor burde Stortinget heller ha gjort noko med det.

Tja, det er jo litt av en strategi mot milliardindustrien - gå og snakke rolig med naboene om at munnbind ikke virker. Det er ett-hundre-prosent-sikkert at naboen ikke bryr seg om deg. Naboen er på vg, på aftenposten, på Dagsrevyen, overalt. VG er norges mest leste avis og kan alene, sammen med NRK, holde landet stengt om de vil. Om vi “infiserer” vg med likes på de rette stedene og kommenter, er det håp.

Var det ikke nettopp det de gjorde?

3 Likes

Du er ute og sykler…
Skjenkeforbudet har ikke noe med virus å gjøre. Alle påbud og forbud er laget for at folk skal gå stille til slakterbenken (vaksine)
Det finnes fortsatt folk som tror at myndighetene vil få tilbake til normalen og at de bryr seg om at folk mister jobbene… det er løgn.
Hvis myndighetene gir seg er det fordi de må (taper ansikt) og planen deres rakner.

2 Likes

Snakker ikke med naboen. Men folk som kjenner meg vet at jeg har hue på rett plass og hører etter😁
Redde en sjøstjerne av gangen.

1 Like

Jo, og det gjentar seg nå også, dessverre, og dermed blir vi som er ute og kjemper latterliggjort i MSM, og troen på at myndighetene har rett styrkes i stedet for svekkes. Så ja, det er nok bedre å bare være på steigan, det er trygt og godt.

Gutta gjemte seg i skauen og her gjemmer vi oss i buskene på Steigans forum.
Er det noe poeng i å gjemme seg? De finner ut hvem du er og føyer deg til på lista uansett hvor kreativt nick du gjemmer deg under eller hvilket forum du nå prøver å stikke deg bort i.
Jeg tror det viktigste er å vise mot til å se dem i øya når du snakker til dem. Gutta på skauen visste at de ville bli skutt hvis de kom ut i lyset. Så alvorlig er det ikke for oss riktig ennå.
Men det kan fort bli det hvis ingen snart tør å stå opp og se eliten i øya.
Hvorfor ikke begynne med å teppebombe facebooksidene til MSM med linker til artikler på Steigan, enten det nå handler om Biden eller korona?

1 Like

Ok. Sett i gang. Jeg er ikke medlem av den klubben(face).

Når det gjelder MSM så flyter det over av tull og troll så alle saklige argumenter drukner.
På Facebook er det masse føleri og personangrep så ikke mye bedre.

Noen av oss (jeg) er overbevist om at kommentarfelt bare er til for å skape splittelse (og skape trafikk for nettgigantene)

Men for all del om noen mener de kan gjøre en forskjell der så er det fritt fram😉

Jeg leser steigan for å beholde likevekten i all masse hysteriet…
Pluss interessante artikler og ikke et ekko kammer (som man kanskje skulle tro)

5 Likes

Det er ikke enkelt å få med seg noen ut i gata heller. Jeg prøvde å invitere med noen til å bli med på et stunt med “Bestefedre mot koronahysteri” og få til en stand i gågata i Trondheim noen timer en lørdag, men det var null interesse. Bom tyst.
Personlig kjenner jeg ingen som ikke er kritiske til koronahysteriet, men derfra til å markere motstand er det et uoverkommelig gap.

4 Likes

Helt enig, forumet på steigan.no leses av noen få personer, bare se på visningsstatistikken. Visningsstatistikken viser alle besøk (ikke unike besøk), så jeg vil gjette på at forumet har under 10 faste lesere.

Den intellektuelle verdien ødelegges av ville konspirasjonsteorier og en språkbruk som ikke likner grisen, og sjelden har vel uttrykket kaste perler for svin passet bedre på et forum. :grin:

1 Like

Det er en studie i massepsykologi der nordmenn har gått fra å være med på en dugnad til å bli “utrolig takknemmelig” for enhver minimal og perifer lettelse i diktaturet. Men som sagt, jeg er ikke overrasket.

4 Likes

Personlig kjenner jeg flere som ikke er kritiske til koronahysteriet, de er oppriktig bekymret, bruker ikke munnbindet for syns skyld men er fast i troen på at det faktisk står om livet. Grunnet til det er ikke fordi de har lest det på facebook, men de har sett Dagsrevyen og de leser VG, Aftenposten osv. Om noen begynner og skrive på VG, om noen liker, så er det en start. Dette tas ikke i gatene i Norge. Kanskje om det hadde vart i 10 år, da kanskje nordmenn hadde tatt til gatene. Kanskje. Kampene blir tatt i andre land, vi kan bare bidra smått. Tjatta kan bidra med morsomme onelinere :wink:

2 Likes

Jeg er ganske ofte på Facebook, men også der er det mye astroturfing, shadowbanning, sensur og andre overgrep fra regimet. Så jeg mener at det viktigste er å prate rasjonelt med folk IRL, særlig ens nærmeste, og ellers prøve å leve mest mulig normalt, dvs ikke bruke munnbind e.l., og ikke overholde andre regler, anbefalinger eller påbud som er i strid med grunnloven og menneskerettighetene.

Man må nesten akseptere at nettet allerede er gjennomsensurert og ødelagt, og at det bare blir verre.

Steigan.no er heller ikke noe ekkokammer, da regimet har opptil flere tilhengere og representanter her, noe de fleste debattene viser veldig tydelig. En annen sak er at det er mange “lurkers” her, altså folk som ikke selv skriver noe, men som leser og kan påvirkes, da flere av dem sitter på gjerdet og ikke har bestemt seg for om de skal være for eller mot restriksjoner og massevaksinering, osv. Disse menneskene kan påvirkes med logikk, statistikk og rasjonelle argumenter som dokumenterer at koronahysteriet utelukkende handler om å flytte makt og kapital fra de mange små over til de få gigantiske. Og at politikerne og deres restriksjoner bare er brikker gigantene bruker i dette kyniske spillet.

4 Likes

Ja, var selv inne og snikleste her lenge før jeg deltok…

Når det er sagt, å spre memes som @runeulv snakker så varmt om er ikke dumt…
Som denne fine her
bilde

3 Likes

Det kan sikkert fungere for noen, men for mange, kanskje bortsett fra hos autoritære patriarkalske familier hvor de slår faktum inn i hverandre, er virkeligheten at ungene ikke bryr seg om hva foreldrene sier og foreldrene bryr seg ikke om hva ungene sier. Hos relativt mange så hører ikke engang ektefeller eller samboere på hverandre, så fremt de ikke tilhører samme fakultet. Det var nok ikke bare det de gjorde i Sovjetunionen, pratet rasjonelt med hverandre i 69 år, og til slutt sa myndighetene, “jaja, dere har vel rett, så vi får endre dette systemet da”. Nei, den som ikke har tilgang på mer sofistikerte strategier for å overbevise enn å prate saklig og rasjonelt med sine nærmeste, har tapt.