Nyheter MDTV Forum Om Doner

Franske sionister krever forbud mot de gule vestene

– MOMMO! Jøss!

Jeg kan da godt skylde på Gatekeeper i stedet. Skulle han ha innsigelser, bare peker jeg på deg og sier det var ditt forslag.

Ja, jeg følger med fra oven! :point_up: Og ser alt!

Dette forklarer en hel del. Men det åpner også en rekke nye, interessante spørsmål.

Ikke tenk på det. Gå og les siste nummer av Ny Tid i stedet. Meget lærerikt. Vi leser det her oppe også, hvor det er bedre plass til formatet enn der nede.

Sikkert ei fin avis, men er det litt passivt og reaksjonært å forvente at de som ikke har klart å vokse når resten av media er så dårlig, skal være de som sitter med løsningene på morgendagens problemer?

For meg så virker de som en del av det institusjonale venstre, hvor presteskapet er betalt for å tenke for folket.

Har lest det.

Nå prøver jeg ut forskjellige gratistjenester av typen “Lag din egen avstemning/ undersøkelse på nett”, for å finne ut om noen av dem er tydelig bedre enn andre.

Kanskje dere andre som fremdeles også sitter her og kaster bort livet kunne tenke dere å besvare denne første og uhyre interessante undersøkelsen om frihetsgrunnlaget?

Den tar under ett, sannsynligvis under et halvt minutt å fullføre.

FRITT LIV - DELTA I UNDERSØKINGA NO!

På førehand takk!

Ny Tid beskriver seg selv blant annet som “sosialliberal og øko-anarkistisk”.
Jeg ville nok ikke betegne den som en del av “det institusjonaliserte venstre”, og jeg mener for så vidt ikke at den sitter med alle løsningene (jeg er ikke alltid heller enig med alt som står der, men det er helt greit). Men den skriver om ting som andre ikke tør å skrive om.
Videre skriver Ny Tid om seg selv at “NY TID stiller seg derfor skeptisk undersøkende til dagens militærindustrielle kompleks og dets mange konsekvenser, samt maktmisbruk innen stat og kapital (overvåkning, kontroll, finans).” Og det er bra i seg selv, synes jeg.

En god sosialistisk avis er forresten avisa Friheten. Den ligger strengt tatt mitt hjerte nærmere sånn politisk sett. Men nettsiden deres og det lille som ligger der er ikke så bra. Man må enten kjøpe papiravisa eller den fullstendige eEvisa. Edit: Den var forresten litt på skoleavisnivå for et par år siden, men de har gjort en kjempejobb med den.

Folket må jo gjerne tenke så det knaker, men jeg tror ikke det tenker mindre eller dårligere av å lese NY TID i stedet for Dagsavisen. At ingen aviser vokser, er like mye et symptom på at færre og færre leser - ikke bare aviser, men generelt. Løsningene, utover en viss “filosofisk grunnforskning” og stimulans til å tenke annnerledes enn innpodet, har selvfølgelig ikke NY TID heller.

Men jeg er kanskje mindre optimist enn deg, for jeg kan ikke huske om jeg noensinne har lest en avis og hatt den minste forventning om at den skal komme opp med løsningene på noe som helst.

Hmmm … du sier noe. Jeg tror jeg skal la meg inspirere av sannheten i det utsagnet og ta resten av kvelden natta off line. Ikke at ikke RL også innebærer rikelige muligheter for å kaste bort livet …

Drøssevis av herlige anledninger til å kaste sitt liv bort på vidunderlig fjas, er det der! Fine RL! :blush:

Det er nok noe som aldri kommer til å skje. Det er morsommere å skape nyhetene enn det er å lese dem, så jeg prøver å ikke sløse bort tid og penger (og aggressjon og frustrasjon og maktesløshets-følelse og …) på hjernevasken.I hverfall er det slik når media virkelig tar sin oppgave alvorlig, når det kommer til å få leseren til å føle dårlig samvittighet for verden, så folket akspeterer å bli flådd til det beste for alle.

Det er nok ikke stimulans til å tenke annerledes enn innpodet, som er problemet. Problemet er at vestlig journalistikk er som en kult, hvor du mister jobben og fryses ut sosialt om du skulle publisere baksidene ved innvandring og globohomo…

Jeg vet ikke hvordan vi skal bli kvitt faenskapen, men første steg er å ikke gi gammelmedia den respekten de ikke fortjener. At flesteparten av norsk media f.eks. tar svensk media eller politikere seriøst, er bare et eksempel på hvordan heller ikke norsk media er opptatt av å fortelle folket hva som faktisk foregår. Syria og Libya fadesen er to tema til, som er relevante her.
sverige

… gi mensen en egen emoji! :smile:

Kommentar til bidet: Enda en trådløs fyr! Men nøden lærer naken mann å klippe sau? Og forhåpentligvis også å spinne … Slike kunnskaper kan jo komme godt med den dagen vi ikke lenger kan importere billigklær sydd av fattigfolk på andre siden av jorda, som lever i elendige, slaveliknende tilstander og ødelegger både ungdom og helse i fabrikkene til den mektige klesbransjen.

De gule vestene prøver blant annet å forhindre at vi får slike tilstander i arbeidslivet også her i Europa, hvis jeg skal prøve å dra diskusjonen litt nærmere topic igjen. .

God helg!

Snakk for`a sjæl!
Takk skarru ha, for verdsettinga av mange timers graving.Hmrf.Hmrf.og atter Hmrf.

Motto for kommentariatets diktatur : Vi gjør Steigan. bedre !
det på en rød caps, du .

MAKAN!!!
Lyden satt til ekko-gjalling langt inne i jotunheimen.
Makan ! -makan- makan- makan

By the way… siden du bruker ordet ofte…
Makan :
A “person” who has a giant, long, peanut shaped head. A makan is mysterious and dark and usually their only goal is to take over the universe. Befriend any makan you come across so he will spare you on judgement day.
There comes makan, everybody bow!

Definisjon

Skrytepave …det er det bare Netanjahu som gjør.

Ja, for kølsvarte, dere er da vel ikke fullstendig giktbrotne i ryggen hele banden? Makan.

Og sånn ellers finner jeg makan over alt:

Massa Clemmons to Peter Makan

postcard%20for%20peter%20makan%201949

. . .

Program Note

The Noise Between Thoughts is a reaction to the political forces whose acts of aggression are one of the defining elements of our time. I began composing this piece in the fall of 2002, after the attacks against Afghanistan, during which a militaristic American propaganda campaign was insidiously and chillingly marching the world toward its next carefully primed target, Iraq. Since 9/11, many Americans including myself have been involved in a process of educating themselves about U.S. history, foreign policy, and geopolitical violence. Having devoted much time this year to delving more deeply to the roots of these issues has led both to despair and determination; despair that massive atrocities are not only possible but profoundly ingrained in capitalistic society, and determination that actions that support such atrocities be exposed and countered.

– Keeril Makan

. . .

Mama Makan Indonesian Kitchen, Amsterdam

Det var et eller annet poeng med at nakne voksne menn er litt ulekkert, og så kom dette bildet opp når jeg søkte for å finne et annet meme.

– Vær tømrer og bygg over hundre hus. Men blir man av den grunn bare kalt for “husbyggeren”? Å neida. Eller klink sammen over hundre sjekter. Men går man så etterpå bare under navnet “båtbyggeren”? Slett ikke. Men pul ÉN sau!