Nyheter MDTV Forum Om Doner

Frankrike kaller hjem sin ambassadør til Italia etter den «verste diplomatiske krangelen siden annen verdenskrig»

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/02/frankrike-kaller-hjem-sin-ambassador-til-italia-etter-den-verste-diplomatiske-krangelen-siden-annen-verdenskrig/

Frankrikes utenriksminister sa 7. februar 2019 at han hadde kalt tilbake den franske Roma-ambassadøren for konsultasjoner etter en serie av det han kalte «provokasjoner» fra den italienske regjeringa. «I flere måneder har Frankrike vært utsatt for gjentatte beskyldninger, grunnløse angrep og ville påstander», sa utenriksdepartementet i en uttalelse og tilføyde at slike angrep har ikke…

The enemy of my enemy is my friend.

Skadefryd tror jeg det kalles den gode varme følelsen som bredte om seg i kroppen min da jeg leste denne
“gladnyheten”.

Italias regjering er det mest spennende og positive i europeisk politikk akkurat nå.

Når Macron beskylder noen for å mangle empati mener jeg han snakker om noe han ikke forstår. (ikke sarkastisk ment - helt konkret)

Macron er et barn av vår tid, og har ingen planer om å bli voksen. Det overlater han til sine “handlere”.