Nyheter MDTV Forum Om Doner

Fra oss bitre, humørløse "hva var det vi sa": Notater fra kanten av forteller-matrixen

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/fra-oss-bitre-humorlose-hva-var-det-vi-sa-notater-fra-kanten-av-forteller-matrixen/

Av Caitlin Johnstone. Virkelig endring kommer ikke før folk reiser seg. Folk vil ikke reise seg så lenge de er godt indoktrinert. Folk vil forbli godt indoktrinert til de utvikler seg et sinn som ikke kan manipuleres. Verden vår vil endre seg når forholdet vårt til fortellingene endres. Det krever bare en rudimentær forståelse av…

3 Likes

Det er dette som gjør meningene til en som Caitlin Johnstone så ulidelig uinteressante.
Hun remjer om andres manglende forståelse, samtidig som fjolset tror det er mulig å gjøre seg imun mot manipulasjon.

Dette bedrevitende fjolset her har nok som så mange andre som henne gode intensjoner, men samtidig som hun kjemper mot Ny-liberalistene som står bak alt hun er imot med den ene hånden. Så motarbeider hun samtidig de samme kreftene (organisert relgion) som Ny-liberalismen trenger bort for å etablere sin makt.

Et godhjertet fjolls blir konklusjonen min.

1 Like

Haha - nå ble liksom du den bitre og humørløse. Men egentlig er jo du en av de som i all hovedsak resonnerer hos meg, med dine kommentarer. Verden er rar :slight_smile: Jeg digger Caitlin, ikke alltid enig, men det at dama har den spirituelle greia med på reisa er gull. I min virkelighet, i hvert fall :slight_smile:

2 Likes

Ja jeg tok kanskje litt hardt i. Jeg har sett meg lei av aktivister som tror de bekjemper Eliten, samtidig som de uten å blunke går sammen med eliten for å bryte ned folks forhold til organisert relgion. Jeg ser hennes:

som en variasjon av Zions vises ; Hei mitt navn er… Jeg kommer fra Jehovas Vitner . har du to minutter så jeg kan fortelle deg at Paven er satan og katolikker er djeveldyrkere?
I store deler av verden er det kun den katolske kirke som er igjen av organisert sosialt støtte og engasjement for fattige og undertrykte. Ny-liberalister angriper organisert relgion over hele verden. Målet er svært enkelt. En moral som ikke er skrevet i sten, men som endrer seg etter hva vi føler.
Et samfunn som uten å blunke sender bombefly for å redde mennesker fordi det føles rett å gjøre det. Om det skulle bryte internasjonale regler så får det bare være. Det viktigste vil være at en alltid gjør det som føles riktig. Da vi bombet Libya så viste vi som Ny-liberal nasjon hvor lett det er å bli manipulert til å utføre krigsforbrytelser.

Kirken kunne ha vært en motpol mot Ny-liberalistenes krigsforbrytelser, men Ny-liberalistene har gjennom ti-år revet ned kirken som et moralsk forbilde. Nå skjer det samme med islam. Islam og muslimer blir også omgjort til noe fryktelig av Ny-liberalistene. De eneste som går fri er jødene.
Selv om jeg ikke er relgiøs så greier jeg å se verdien organisert relgion har som en motpol til den Ny-liberale eliten.

Men jeg tror det var kommentaren om manipulering som virkelig irriterte meg :slight_smile:

2 Likes

Jaja - er vel ingen tilhenger av presteskapet, sjæl, uansett hvilken retning de hevder er den eneste rette. Men hver sin lyst, sa vintapper’n og drakk mens de andre sloss :slight_smile:

1 Like