Nyheter MDTV Forum Om Doner

Forstå det den som kan (eller «vil») (Part 1)

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/01/forsta-det-den-som-kan-eller-vil/

Av Terje Sørensen, pensjonert advokat, lektor, translatør. Folkehelseinstituttet (FHI) stanset sine sesonginfluensaukerapporter etter publiseringen av utgaven for uke 49/2020 og opplyste i denne at ny rapport ville komme 7.1.2021. Vanligvis kommer hvert år slike rapporter hver uke fra og med uke 40 det ene året til og med uke 20 det påfølgende. Årsaken til at…

6 Likes

Ikke til å undres over at norske myndigheter har ‘‘høy tiltro’’ i et ‘flertall’ av befolkningen . . . .

cogdis

5 Likes

Nå synes jeg ikke du skal være så kritisk og slem og ironisk. Dette er for en gangs skyld faktisk en gjensidig tiltro, i det minste. Det gjelder å se på de positive sidene ved ting. Ok, det heter jo at man knapt har noen ordentlig nytte av tjenerskapet før man har hatt dem i minst tre generasjoner, og det er nok blitt mer enn litt fler enn det nå, greit nok. Men jeg tror fullt og fast og lojalt at myndighetene mener alvor med det hvis de sier at de nå virkelig har en sterk og bedre begrunnet tro på at de endelig skal få litt nytte av den tungnemme befolkningen sin.
Men min hypotese er at dette kan være fordi befolkningen er mørnet og knadd så bra over tid nå, at f.eks. sånt som kognitiv dissonans, med de ofte kontraproduktive bieffektene motstrategiene medfører, faktisk er et ferdig bekjempet problem, et tilbakelagt stadium. Når jeg observerer vanlige, typisk tillitsfulle medlemmer av befolkningen i ufri dressur i disse dager, er det lite som tyder på at mange sliter med dissonansen. Den informasjonen som kunne bestride den inndoktrinerte sannhet kommer liksom ikke frem i det hele tatt dit den må for å kunne skape noe problem.

Jeg tror kognitiv dissonans i en befolkning er et tegn på at PR-avdelingen enda har et stykke vei å gå, men de har kasta på med køl nå. Tatt et skippertak. Have faith!

3d map elephant III

5 Likes

Hei Terje, flott innlegg. Jeg synes ikke vi trenger å lure på dette lenger, det begynner å bli ganske åpenbart for de som vil se det. Du vil finne den samme utviklingen over hele verden, når influensasesongen på den sørlige halvkule ble avsluttet på høsten 2020 (de har «motsatt» sesong) var resultatet uvanlig lav influensaaktivitet. Rart, ikke sant?

De koronaindoktrinerte vil si at influensaen har forsvunnet pga. Smittevernstiltak. Dette er et litt for beleilig argument, og her ligger vel bevisbyrden hos de som hevder dette. Jeg har sett argumenter som at reproduksjonstallet er lavere for sesonginfluensa og derfor virker tiltakene bedre. Dette kjøper jeg ikke og dette er dessuten bare et teoretisk argument, som må videre underbygges. Inntil det er gjort det bare en løs påstand og en hypotese.

Noen her på Steigan kalte dette en «merkelapp» eller «etikett» svindel - det underliggende fenomenent er det samme, det har bare fått en my merkelapp. jeg synes det er et bra begrep. Merk at det fremdeles godt kan eksistere et COV SARS2 virus, eller en kjede med DNA markører man kaller COV SARS2, av de virusene som utgjør influensa-lignende sykdom er «ekte» influensa bare en av mange virus som adenovirus, rhinovirus, Coronavirus, osv. Det kan også hende at de markørene PCR testen ser etter også finnes i influensavirus, eller disse andre virustypene eller rett og slett i menneskelig DNA.

1 Like

Når man snakker med folk og nevner at det er 0 tilfeller av influensa i år så sier de alle at det må skyldes tiltakene, når man så spør om hvorfor ikke tiltakene virker på Covid da så blir det stille i fjøset.

Verden vil bedras.

img (2)

20210104_092940

5 Likes

Tell us about it liksom . . .

(Personlig får jeg ‘etterskjelv’ [les: frysninger] hver gang jeg maner frem bildet av hu kjærringa som kom i motgående kjørefelt for noen dager siden; Lita var hu, og hu satt å kikket relativt stivt - rett frem over kanten på dashbordet, med et tilsynelatende krampaktig grep om rattet, iført solid vinterparkas m/stor pelskrage (muligens fejk) - med ‘munnbleien’ godt dratt opp over fjeset - alene i bilen . . . . )

For å si det med en viss Herr Sand: Jau, du ska sjå de’ bli likar i mårra . . .

olaf_sand-600x400

6 Likes
1 Like

Du er inne på noe. Interessant er hvis en søker opp følgende i gendatabasen til nih.gov “Homo sapiens chromosome 8, GRCh38.p13 Primary Assembly. NC_000008 REGION: 63648346…63648363” og sammenlikner basesekvensene med WHO dokumentet “Real-time RT-PCR assays for the detection of SARS-CoV-2 Institut Pasteur, Paris” primer linje 2: nCoV_IP2-12759Rv. Da finner en en slående likhet!

1 Like
3 Likes

Serriøst???

Ordtaket ‘‘Verden vil bedras’’ er nok slett ikke grepet ut fra blåe lufta nei . . . .

3 Likes

Skremmende! Samtidig tenker jeg at vi kanskje ikke skal ta alt dette for god fisk? Vaksineutrullingen går ikke akkurat fort, enten så har man logistiske problemer over hele verden, eller så er ikke folk så ivrige til å ta vaksinen som meningsmålingene skal ha det til :slight_smile:

Norge for eksempel har fysisk mottatt ca 40.000 doser men bare satt ca 2000 så langt sist jeg sjekket. Så mangel på doser er ikke forklaringen.

Litt artig at det store flertallet ønsker å vite mer om hva den inneholder og bivirkninger. Men pytt pytt. Kjør på. Om Erna sier det så. Og da slipper vi portforbud. Muligens.

2 Likes

Det har jeg hørt før, og tviler ikke. Dette er jo ihvertfall en rasende flott ide hvis man ønsker seg et virus som liksom aldri ser ut til å bli borte :wink:

1 Like

Gærna og sauene....

5 Likes

Se der ja !!! Haha… veldig bra sharkamov !

1 Like

Enig. Denne fisken kjøper jeg ikke.

1 Like

I en verden der bruk av fornuft & intelligens for menneskets beste var Pri 1, ville en ‘fiskehandler’ som forsøkte seg på salg av denne type strekkfisk, ikke ha en snøball’s chance in hell! . . .
You can take that to the bank!

2 Likes

Her driver Erna høyrepolitikk og prioriterer de som står først i køen, mens de undertrykte må stå bak og se på. Stem Rødt (eller Ap. Det viktigste er at du deltar)

1 Like

Erna eller Støre, Left or Right : They are the two wings of the exact same bird . . .

Direktedemokrati v.h.a. Bindende Folkeavstemninger er den udiskutabelt eneste måten å frata karrierepolitikere den reelle makten. Punktum. Slutt. Ferdig snakka.

2 Likes
2 Likes