Nyheter MDTV Forum Om Doner

Forsøk på væpna revolusjon

Sidan dette forumet vert administrert av ein tidlegare leiar av AKP (m-l), er det eit morosamt faktum at for ei og halv veke sidan vart det gjort eit forsøk på væpna revolusjon i USA. Revolusjonsforsøket fylgde rett nok ikkje kommunismen si dreiebok.

Ein annan refleksjon i etterkant av desse hendingane, er at sannsynlegvis har Trump aldri vore i så stor livsfare som no. Det er forferdeleg lett at eller annan kan meina at han gjer verda ei teneste ved å likvidera Trump. Skytevåpen er det nok av i USA. Og det er ikkje berre republikanarar som har dei.

Mike Pence vil visst veldig gjerne verta president. Om Trump skulle verta drepen ligg Pence an til å få den kortaste presidentperioden i amerikansk historie, ein 2-3 dagar.

Hva er det du forsøker å si? Det virker litt uklart.

Hvis det er målestokken, så ligger Erna tynt an. Det er registrert 1,5 millioner håndvåpen i Norge også. I tillegg til et par-tre uregistrerte.
Norge er på 17.plass i verden på lista over håndvåpen pr. innbygger. Danmark er på 86.plass.
Likevel ligger Erna bedre an enn Donald og Joe, som har 400 millioner håndvåpen i omgivelsene.
Forøvrig en overraskende andreplass til Falklandsøyene, men de har vært såpass plaget av argentinske turister at det kan vi forstå.

Vi benytter anledningen til å gratulere Wikipedia med 20årsdagen!

1 Like

Den latterlige vandringen til Capitol Hill var ikke noe «revolusjonsforsøk» og de var ikke en gang bevæpnet. Hadde det vært et seriøst forsøk på revolusjon hadde det vært koordinerte angrep av væpnede mennesker på mange offentlige institusjoner og nyhetsformidlere samtidig (under en revolusjon tar du kontroll over media for å kontrollere «sannheten»). «Proffe» revolusjonære hadde dessuten henrettet eller arrestert alle folkevalgte på stedet, den eneste som døde av vold var jo en kvinnelig protester.

Kanskje du må begynne å finne litt andre kilder til informasjon en hysterisk massemedia og tenke litt selv? :thinking:

4 Likes

Sånn foregår det når det ikke er teater.

Angrepet i USA minner mer om Riksdagsbrannen i Berlin der et angrep på demokratiet ble brukt som begrunnelse til å innføre fascisme. Men at Trump har noen spennende dager fremfor seg er jeg enig i.

2 Likes

Jan123. Nei, dei fylgde som sagt ikkje dreieboka til Lenin.

Ha ha. For et deepfakebilde. Med fråden ut av kjeften. Det er nok rabies.

180c6a0e-c6d6-4767-9208-de65ae56e49e
DØDELIG DAG: Fem personer mistet livet under stormingen av Kongressen 6. januar. Foto: JOSEPH PREZIOSO / AFP

https://twitter.com/i/status/1347062700015292417

På AnnaKhaits twitterkonto kan du lese om at de tok ned en fra Antifa som stod
og slo på et vindu blant Trump-supporterne. Du kan høre at noen roper " Antifa" og så kaster en mann seg over han som står og slår.

“Trump supporters recognized Antifa was instigating trouble, they shouted for help (police presence was virtually nothing), and they even pulled the guy down and stopped him.”

Med litt videoredigering og dramatisering så ser det dramatisk ut. Det er vel mer konsekvenser av et dårlig vakthold og bristen av evenen å forstå befolkningen som er lærdommen ifra spektaklet. Men om en mob neste gang er bevæpnet så blir det spennende.

Nå var ikke det hva som skjedde.
terrorists
At overmakta reagerte med soldater, faller vel bedre inn under begrepet væpna revolusjon.
south america

Av hva jeg har sett, så er det ikke nok våpenfikserte med selvmordstendenser til å prøve noe slik, da det virker som de mer ser for seg å ødelegge strømnettet ved å skyte på transformatorer eller å skyte på lastebiler som bringer mat til byene.

1 Like

Men Q er som fra dreiboka til Lenin
Operation Trust

Hadde jeg vært overmakta, hadde jeg gjort noe lignende med koronaskeptikerne også, dvs fått en kjerne til å tro de mest utrolige ting, så normale folk hadde trukket seg unna.

1 Like

Dette “kuppforsøket” skal brukes for alt det er verdt.

1 Like

Det er de ikke alene om, men jeg tror globohomo-elitene er institusjonelt inkompetente, da de ikke kan fortelle sannheten til hverandre uten å miste elite-posisjonen sin, og da havner de fleste Q-anon-troende i anti-globohomo/nasjonalistiske kretser.

Ikke helt hva “elitene” hadde planlagt, men det er et resultat vi allerede mye ser.

Alex Jones tar her et oppgjør med Q-anon. Ikke at jeg vanligvis gidder å følge med på hva han sier, men millioner gjør, og det er interessant hva som vil skje med Q-anon-troende og medlemmer av Trump-kulten, nå som limet som holdt dem samlet er borte.

Slik fortoner nok verden seg når man har et to-dimensjonalt tegneserieperspektiv.
Mr Jones gidder jeg ikke å se på.

Er du aldri interessert i å forsøke å forstå hvorfor andre tror på de tingene de tror på?

I Vesten, hvor sannheten har blitt farlig, så begynner vårt samfunn å ligne mye på hvordan det var i Sovjet før kommunismen falt.
lying

2 Likes

Jeg lever godt med å overse folk som veiver med armene og snakker med utestemme inne. Men registrerer at de populære hos noen.

Trump gjekk av i går, og lever så vidt eg veit framleis!

Men han lovar at me skal få høyra frå han att. Sikkert fyrst i riksrettssaka.

Eg likte mykje av det Trump gjorde, ikkje minst evna hans til å motstå årevis med massiv negativ pressedekning. Men han takla koronakrisa heilt elendig, det skal seiast. Det spørst jo om det var det som kosta han attvalet?

Eller det berre var valfusk?