Nyheter MDTV Forum Om Doner

Flyulykken: Iran utfordrer Canadas Trudeau til å bevise sine påstander

Du er veldig snar til å tro at folk på steigan.no ikke har en lang historie. energo snakker som en pilot med bakgrunn fra forsvar.

Energo
Det resonnerer godt med Putins selvbilde, om å gjenreise Russland som stormakt og arven fra sovjettiden med KGB som premissgiver den gang. Verktøyene er nye, men metodene er stort sett de samme som før.

Det er forsvarspropaganda.
Legg merke til at mens media på 90-tallet var liberale - Yelsin var en Liberaler, CIAs mann - og fortsatt er 50% liberalt takker være jødiske oligarker, i samme slekt som Bibi - så har ikke Putin oppført seg som noen kommunist, med arrestasjon av klassefiender og CIA-agenter …
Putin er tsarist
Å henrette journalister er vanlig i USA, ikke i Russland
Det siste jeg hørte var at Kerry Cassidy skulle henrettes. Hun tilsvarer vår egen Rauni-Leena Luukanen-Kilde, som stadig vekk fortalte om hvordan hun ble trakassert

Er det det ja? Jeg synes det høres fornuftig ut.

Det er slike som har god mulighet for å ende sine dager i enden av et rep

Jeg sa jo det. De vestlige pro-hvite trollene som i hovedsak henger på /pol/ på 4chan, hvilket er minst hundregangern av hva etterretningstjenestene har å stille opp med.

I det “frie Vesten” er det ikke “lov” å mene at hvite har rett til egne land, så vi må i hovedsak være anonyme for å ikke miste jobben, eller få livet ødelagt på andre vis.

At du ikke vet om nettstedet som lager mye av nettkulturen, og så hevder å vite at det er “russiske troll”, blir bare for dumt, men det er slik det går når man leser propaganda og tror den er sann.

Dust. Det er ingen ting revolusjonerende å mene at hvite har rett til å forbli majoriteter i egne land, og ikke har vi noen revolusjonær organisasjon som kan velte om på noen ting.

Jeg har sagt mange ganger at målet er å tvinge frem en offentlig debatt om fremtidig hvit minoritets-status, og du skal faen meg være både totalitær og anti-hvit, når det er noe man må forhindre med alle midler.

Når har jeg sagt noe som helst i denne retningen?

F-104 har knapt vinger men fløy likevel høyere enn det aller meste i hele flyhistorien. Mystisk?

Så når jeg skrev:

Det som kjennetegner de moderne russiske aktivitetene - en kopi av amerikansk trolling

Hva tenker du at jeg mente da?

1 Like

At du ikke vet hva du snakker om.

Jeg bøyer meg ærbødig i støvet mitt. «Dust» er faktisk et norrønt ord; støv, støvgrann.

Nei. Meninger er ikke «revolusjonære», hvis vi snakker konkret; revolt, blod, død etc. Men for meg går du i samma sekken som de revolusjonære kommunistene du ikke liker å bli sammenlignet med, i den forstand at du mener at ditt helt sikkert ektefølte hat mot elitene og journalistene, skal bidra til en bedre verden - in the end. Det gjelder bare å få nok folk over på din side. Sånn sett er du en moralist med store idealer. Men jeg tenker at det ikke er nok å ha moral og høye mål.

Ditt prosjekt har mulighet til å lykkes bare hvis verden økonomisk går til helvete og de dunkle og dyriske rase-instinktene våre får bedre vekstvilkår, av ren desperasjon og fattigdom. Det er min mening.

Du er en av de som ikke evner å ta til seg informasjon, så at du mener ting som ikke er sant, er vel noe alle andre må leve med.

Debatt er bra. Men hvis vi sammenligner oss med Sverige, har vi hatt denne offentlige debatten gående siden 80-tallet, takket være Carl I. Hagen og FRP, og Sverige har knapt begynt. Som den støvete gamle dusten jeg er, respekterer jeg FRP for dette. Faktisk.

Spørsmålet mitt til deg, er da kanskje; hvor realistisk er det at nordmenn flest, nå i 2020, ser på innvandrere med en annen hudfarge som en stor trussel? Mange. Men ikke mange nok til at du skal bli fornøyd. Men som sagt; det kan fort endre seg hvis den økonomiske kollapsen kommer, og vi får tilstander lik de i middelalderen, da blonde germanere raste inn i Romerriket. De så annerledes ut, hadde en annen kultur og var lite ønsket.

1 Like

Du er i det minste morsom

Nei, det har vi ikke.

At du igjen mener ting som ikke er sant, sjokker som sagt ikke.

Så hva er debatten du savner?

Det gjør vel strengt tatt ingen av oss, og det har jeg heller ingen illusjoner om. Men det jeg vet, er at de av oss som vokste opp med data og internetrevolusjonen på 1980-tallet, var godt inneforstått med den moderne varianten av konseptet “trolling” lenge før Russland i det hele tatt hadde noe fotavtrykk på nettet. Så når den såkalte trollfabrikken i St. Petersburg - og andre - gjør sine ting, så er ikke det noe nytt, men har sine røtter tilbake til den tiden da amerikanerne var den dominerende faktoren på nettet. Enten man liker det eller ikke, så er det USA som har stått for den kulturelle spredningen i nyere tid. Det gjelder også Internet.

Jeg gidder deg ikke mer.

Jo, fordi jeg var med å skapte det uorganiserte, memesentrerte “opprøret” eller hva man skal kalle det, og jeg holder på fremdeles.

Det er du snakker om er primitive greier, og ikke hva som skremte de som til ca 2013 hadde hatt kontroll over samfunnsdebatten, nok til at de begynte med deplatforming og massiv sensur.

Når virker deplatforming på den det gjelder, men på den andre siden så skal liksom ikke det frie vesten gjøre slikt, og da skaper man seg også motstandere.

Interessant. På hvilken måte mener du dette er noe nytt, jmf. for eksempel alt. og talk.?

NB kortversjon følger.

De drev for det første ikke med memer, og for det andre så var de ikke opptav av å lage nye ord og begreper som gjør at man ser og kommuniserer om verden på en annen måte.

Ord (og memer) er verktøy for å forstå og kommunisere om verden, og dagens språk er skapt av akademikere og pressen for å tjene deres interesser, så om man er et kollektiv som /pol/, så er man mange nok til at man kan lage nye verktøy, som siden blir spredd fordi andre finner mening i å bruke dem.

Ikke har vi noen megafon heller, så at man er morsom, hjelper.
pol%20is%20funny

Memer er også et visuelt språk, som det forklares litt om i denne videoen.

Jeg er innvandringskritisk, og jeg er pro-hvit. Akkurat som du. Det er helt klart for meg at halvsvarte semitter har et stort potensiale for å forstyrre vår velferd. Men jeg er enig med AnneBrit; dette handler mye mer om politikk enn rase. Den debatten du etterlyser må være denne; hvorvidt den hvite rase er overlegen intelligensmessig og kulturelt. Du mener JA. Men kultur er relativt, det forandrer seg fort på en generasjon eller to. Når det gjelder intelligens tror jeg du skal slite med å komme med gode argumenter.

Hvis vi ser på virkeligheten i Norge i 2020 når det gjelder svarte innvandrere, at de integrerer seg ganske bra. Hvis vi tenker oss en graf om kriminalitet gjort av «fremmede», historisk, er den tida vi lever i nå ekstremt fredelig.

1 Like

Tidlig på 1990-tallet var det sågar så mye av det at alt.memetics ble skapt.https://groups.google.com/d/msg/alt.memetics/WIpFUc5VqUM/9K_VO0Lvjp0J

En som ble flittig brukt, ikke minst i konspirasjonsdebattene, var “Godwin’s law”, som en og annen kanskje kjenner seg igjen i:

Godwin’s Rule of Nazi Analogies: As a Usenet discussion grows longer, the
probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.

https://www.buzzfeednews.com/article/hamzashaban/godwins-law-is-put-to-the-test

og for det andre så var de ikke opptav av å lage nye ord og begreper som gjør at man ser og kommuniserer om verden på en annen måte

Den var jeg ikke helt med på. Kan du forklare?