Nyheter MDTV Forum Om Doner

Farlig ønsketenkning om menneskenaturen

Fint av deg det da, at alle skal med, men …
noen skal mere med enn andre :weary:

@Gatekeeper

Ja, pinnsvin trenger selvsagt også en klem i blant :joy:

Men noen må dra piggene ut av nesen til stakkars Rudolf etterpå.

(Og hvis noen mener dette er off topic: Her snakker vi da virkelig om menneskenatur).

It’s a dirty job, but someone has to loose the draw.

pinbullterrier
Pinbullterrier

Men dakkars dumme vofsen, da! Hva har du gjort?

Vofsen : Mad dog Mattis er forbildet mitt.
Kjæresten prøvde å trøste meg , og sang og spilte litt, i går.

Skogvokter1: Du har jo ikke skjønt dette. Hvordan programmerer man nevrale nettverk?

Hei.
Jeg researcher fortsatt på dette. Har funnet noe interessant i dag også. Noen av kildene er også fra marxist arkivene. Vet ikke når du er innpå, men kan se etter deg i morgen. Det er sånn at når jeg jobber med dette, så samler jeg alle linkene og litt tekst i et word dokument, men har ikke fått struktur på det. Du er flink på det med punkter og slikt. Det jeg har er råmaterialet som gjør at det beste er å ha en dialog på direkten, hvis ikke må jeg ha litt mer tid på det. Har sett litt på oppdragsgivere, historie bakover. Har sett ulike navn på ham. Det er jo ikke så rart, siden de konverterte. Er du der i morgen kveld ?

Ser frem til en dialog i kveld.

Her er en bildeserie

clip nr 39 viser Marx familietre
og s 80 “League of the just” opphavet til kommunistpartiet .Slo seg sammen med Engels og Marx sin “Communist Correspondence Committee” ( på tysk: Bund der Gerechten ) Tyskere i Frankrike opprinnelig.
Clip 82 og familien med Frederick ,clip 89

Takk for innlegget ditt på Grønlandsisen smelter og havet stiger – raskere og raskere
Har du sett denne filmen ?
Dansken Henrik Svensmarks film som heter “The cloud factor.”?

Der sies det at det er vår posisjon i verdensrommet som innvirker på temperaturen, pluss sol aktiviteten. Den virket interessant.
Dessuten viser de til sammenfallende kurver.

1. Hvem tjener og hvem taper på klimakvotene?
  2. Det omsettes for mange milliarder, hvem går disse pengene til?

Skriv gjerne om det, dersom du finner ut av det med hvor pengene går.
Sikkert mange flere som lurer på det.

Først, beklager seint svar. Jeg må visst skru på varslinger i en meny her.

Ja, Gerhardsen skapte ikke mennesker som var opptatt av sjølrealisering. Og med sjølrealisering så handler det om noe mer enn bare å kunne benytte økt fritid og bedre økonomiske vilkår til friluftsliv, se seg om i verden, kunne dyrke sine hobbyer. Sjølrealisering rommer mer enn bare disse tingene som mer kan sies å rommes av begrepet «det gode livet». Sjølrealisering må også romme søken og fordypning i filosofiske og metafysiske perspektiver på livet, kosmologi, åndelighet og eventuelt religion. Det må inkludere å kunne jobbe med sin egen psykologi og personlighet i den hensikt å utvikle seg og utvide perspektivene på livet, virkeligheten, universet. Dette skulle en velstandsøkning som den Norge opplevde i Gerhardsen-perioden nærmest automatisk ha ført med seg, men fordi det lå en sterk materialistisk og positivistisk ideologi i hele det norske opprustningsprosjektet (altså ikke o. i militær forstand) så ble nordmenn i stedet mindre opptatt av å utvikle og forbedre seg som mennesker (naturligvis på individuell basis, det må jo starte deg også, ikke bare i det sosiale rommet, for det handler mer om tilrettelegging) og ble i stedet egoister og superkonsumenter.