Nyheter MDTV Forum Om Doner

Farlig ønsketenkning om menneskenaturen

Alt dette er riktig. Men i mine øyne er han naiv i dag også. Det går særlig på Putin og Russland. Alt som kommer fra RT og Sputnik News heies fram - fordi de går så rått mot USA og den klassiske vestlige imperialismen. Men disse russiske kanalene er først og fremst ute etter å spre forvirring, gjennom løgner, desinformasjon og propaganda.

Ikkeno! Men på hjemmesida var det en stund ei forside med tiggerbrev for spenn til å starte opp ny GA fra noen som ikke virket veldig troverdige. Ingen løfter om tid for lansering eller ordentlig beskrivelse av planlagt redaksjonell linje, og det lille inntrykket man fikk var av noen temmelig strigla og akademiske streitinger til anarkister å være. Nå er den sida borte, tilbake er et arkiv og en sjappe for å kjøpe gamle numre, og to av navnene på folk i den inaktive 2017-redaksjonen er Ørbeck og Sørheim, så det sier jo noe, i det minste.

http://www.gateavisa.no/

Og der er vi på linje. Synd det ikke skal være mulig å se med like stor skepsis på all slags megalomani. Dóg, Steigan har vitterlig flere ganger på oppfordring sagt at han ser på Putin som alt annet enn et forbilde eller en han sympatiserer med. Men den slagsida ifht. Russland og Kina ligger fast.

“Min fiendes fiende er min venn”-prinsippet, pluss livslangt svermeri kan Putin ikke stoppe.

Herrejesus, her er alt det gamle jo! Med alt innholdet! Wow.

Til alle andre; les og lær!!

Den ene tyske kristne kommunistiske kolonien som flyttet og solgte til den sekulære holdt på fra1814–1824
Det sekulære kommunistiske prosjektet som bare varte 5 år, der skribenten som skrev til Engels om de kristne , var , holdt på fra 1825
The Communist Manifesto kom lenge etter dette i februar 1848.
The Communist manifesto kom 24 år etter at de flyttet i 1824.
Das Kapital Volum 1 kom lenge etter dette igjen, i 1867.

Ikke alt på langt nær. Men mye! :ok_hand:

Hvor er kilden til den påstanden da Erland : )

Aford er en aristokrat av legning, og sånne folk bruker hjerne (sic) et opphøyd språk som går oss fagarbeidere hus forbi. Ikkeno å gjørra no’ me’. Jeg har gått på limpinnen sjøl, og føler med deg. Men han er jo innerst innerst inne en god liten satan av en empatiker. Og hva hadde disse kommentarfeltene vært uten ham???

Ikke for å blande meg, men bland, bland:
De er store main-stream medier i sin region og med internasjonalt nedslagsfelt. Hvorfor skulle de ikke være propaganda som alle andre?

Nå ble jeg myk og fin her. :relieved:

Det er mye! Jeg har lyst til å skrive utfyllende om det, men akkurat nå er det litt sent her. Jeg sparer det til en passende anledning, fortrinnsvis neste ukraina-tråd. Det er ikke for å være unnvikende. Men jeg vet at du er en av de faste her, så du får vente til da :wink:

Da drysser jeg stjernestøv på deg. Sov lille gutt!!

DIKTERDRØM

Sov nå Achsel, lille venn,
så du kan stå opp igjen
Morgendagen kommer snart,
du skal dikte mye rart!
Til drømmeland blir Bamse med,
for Achsel er en reglesmed
– og Bamse reglesvenn!

Så så, Achsel, ikke gråt
Din dags seilas ble kald og våt,
men du bestod din prøve!
Du kjempet som en løve
hevet over all lyrikk –
til slutt (med dikterknep) du fikk
fortøyd din dikterbåt!

Hvil deg Achsel, tørk ditt krutt –
din dikterstrid er ikke slutt!
Selv i søvne, på sitt rom
skyter Achsel skrivebom!
Som rediktør og diktermann
er Achsel best i drømmeland
– en poesinaputt!

Sov nå Achsel, drøm så søtt –
drømmen, den står alt på gløtt
Bamse dekker dikterbord
med vin og sang – og der er mor!
Hun sier: «Achsel er så flink!»
– så byr din far deg på en drink
Achsel blir litt trøtt

Alt er varmt og bløtt

(Gjentas til jeg sovner)

Det er det jeg også tenker, men hvem er forfatteren av dette diktet ? Jeg leser lite dikt, selv om jeg leste endel som barn : )

Kæm du tru? Hjemmelaga, det.

Jeg er imponert jeg nå. God Natta.

Å, jeg ber. Natta! :slightly_smiling_face:

Neimen, så koselig dette var da! :hugs:

Ja. Tenk! Nå kan du bare sitte der mutters aleine i mørten og lure på om det er Kristoffer Joner du hører puste psykotisk bak deg.

Verst for ham i så fall. :smirk: