Nyheter MDTV Forum Om Doner

Fare for hungersnød i USA

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/04/fare-for-hungersnod-i-usa/

Utleveringssentralene for mat i USA, de såkalte food banks, rapporterer om et behov uten sidestykke etter at millioner av arbeidstakere i USA har mistet jobben. Dette melder The Guardian. Avisa skriver: «Et enestående antall amerikanere har tydd til matbanker for å få nødforsyninger etter at koronaviruspandemien utløste omfattende permitteringer.Etterspørselen etter mathjelp har økt så åttedoblet…

3 Likes

Krigen mot Kina. Tatt i betraktning at avisa Klassekampen ble fylt opp av mye Ja til EU-tenkning,er det grunn til å glede seg over artiklene til Halvor Fjermeros(2.4) og Øyvind Østerud (3.4).
Allikevel har jeg den innvendig at begge hopper bukk over det som er globalistenes uttalte prosjekt gjennom hele 2019,også framført av Esper og Pompeo: Nato skal nedkjempe Kina og Russland med atomvåpen. Det kan du lese om på de strategiske tenketankene rand.org og brookings.edu.
På det ideologiske og propagandistiske plan er krigen mot Kina i full gang i USA. En Kina-hater som heter Jeff Nyquist har blitt en celebritet ved å si de mest horrible saker: Virusskadde blir i Kina kremert levende,ledere av Hong Kong-opprøret er likviderte,Kina sprer beskyttelsesutstyr som er Virusinfisert globalt,Kina fører en biowar mot den vestlige verden.
Dette begynner nå å bli mainstream i USA og er naturligvis intet annet enn psykologiske operasjoner for Krig. Midt oppi kaoset som hersker om krisa i USA,begynte Trump å snakke om krig i Irak og krig i Venezuela.
Krig skal åpenbart være et redskap for makten i USA til å tilbakeerobre sitt litt slitte verdenshegemoni. Derfor er det høyst tvilsomt om EU får anledning til å “renasjonalisere” seg som Østerud tror på.
Italia var den første EU-staten som i mars 2019 undertegnet Silkeveisavtalen med Kina som Fjermeros trekker fram. Dette er fullstendig uakseptabelt for USA og av den grunn vil Nato finne fram redskapskassa fra 1970-årene med terroristisk Gladio. Silkeveisavtalen skal ødelegges og det vil bli gjort.
Sett fra USA-maktens synspunkt er det høyforræderi av EU-stater å starte opp både flirt og omfavnelser av Russland og Kina. Uten EU kan ikke USA vinne de planlagte krigene og i stedet for et renasjonalisert EU er det mer realistisk å tenke det som en slagmark for interimperialistisk rivalisering. Norge ikke unntatt.

3 Likes

Dersom sionistane i USA klarar å tvinge sine europeiske nato-vasallar med i atomkrigen mot Russland vil den største skaden falle på Europa, som kalkulert.
Og dersom USA startar atomkrig mot Kina vil USA bli utsletta, ubarmhjertig.

Ikke engang til påske? Du gir oss lite tid igjen, ja? Du verden. Jaja, det var jo ganske artig så lenge det varte. Sistemann slukker lyset.

4 Likes

Det er ikke USA som vil sulte, da som sagt før: USA har et enormt matoverskudd.

liebe welt

Det er nok korrekt, og i tillegg ber dei fleste amerikanarane med seg eit visst kalorioverskot på kroppen.
Men distribusjonen av mat kan måtte bli oppskalert.

Jeg tror USA får til det. De har EBT som sikkert kan oppgraderes til å gjelde de nye fattige som kommer, om det skulle bli nødvendig.

Jeg må si Steigan var forut for sin tid i mange av spådommene hans i boken “Sammenbruddet”. De som leser NRK, VG, Guardian og slikt bare har nok trodd at økonomien har gått strålende og alt har vært fryd og gammen lenge. På et tidspunkt ble NRK mer klimadystopiske enn Steigan. Men jeg tror veldig få hadde forutsett situasjonen med viruset. Jeg trodde heller sjokkdoktrinen ville komme pga klima eller konflikten mellom USA og Russland/Kina.

Isaiah 24:20
“The earth shall reel to and fro like a drunkard”

Det skriver jeg for at du må huske å binde bikkja, så den ikke farer lukt ut i verdensrommet.

God påske forresten : ))

4 Likes

Litt seint å tenke på det nå.

laika

God påske sjøl! Ta deg en stiv antibac med tonic og knust is eller to, og ikke bruk flere plugger enn høyst nødvendig når du slår opp teltet i gjesteværelset.

1 Like

Hvordan blir det når folk begynner å misligholde boliglånene sine? Hvordan takler bankene det?

Mange amerikanere lever jo nærmest fra hånd til munn, “paycheck to paycheck” som det heter. Nå er det blitt over ti millioner nye arbeidsledige der borte på kort tid, og man må anta at mange kommer til å slite med å betale avdrag på boliglånene.

Kan godt hende. UK har også mottatt en del infiserte test kits, men ikke nødvendigvis fra Kina. Det samme har sikkert andre land.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.