Nyheter MDTV Forum Om Doner

Faktisk.no. Fra gutterom til ekkokammer

Mange takk. Tiden begynner å tikke fortere fremover har jeg lagt merke til :joy:

1 Like

Ja, vi får be om visdom til å forvalte denne dyrebare ressursen.Håper du har kost deg litt i dag. Tror jeg henter litt is i fryseren jeg nå da : )) :slightly_smiling_face:

1 Like

Mannen min tok fri fra jobb og har ikke gjort annet enn å skjemme meg bort. Han la ned forbud mot gjøremål og serverte frokost på sengen. Dette kan jeg lett venne meg til.
Ikke prøv å putte lys på isen om du planlegger å følge med antall år. Det er akutt fare for at huset vil brenne ned da.

2 Likes

Ikke ofte jeg spiser is om dagen, men har feriedag i dag. Lakris-is med kanel og kirsebær.
Sommervær og åpent til verandaen.Godt at han vet å skjemme deg bort. :slightly_smiling_face:

1 Like

Han er en veldig bra mann. Jeg er en meget heldig dame på alle måter og tør ikke spørre hva jeg har gjort for å fortjene ham. Tusen takk for lykke ønskene :hugs:
Men vi bør vel holde oss til tema.

1 Like

Etter mitt skjønn må det bety at de ‘kristne apene’’ må likestilles først, de er jo [enn så lenge] i en slags melange av majoritet (uavhengig av hvordan de ulike m-enighetene ‘‘fortolker’’ eventyrboka si) . . . .

Joda, jeg har blitt truet med denslags før, personlig erfaring tilsier null effekt. :laughing:

Kristne har ikke rasjonalitet som moralsk grunnlag. Bibelen er grunnlag. Ateister tror at kristne tenker som dem selv?
Det er like “rasjonelt” å drepe som å ikke drepe.

Anvendt på israelere, ateistene vil ha eget basseng og bil og moteklær - dvs. de er en pest og plage for palestinerne, som opplever vannmangel, og slettes ikke er motivert for å betale for ateistene. Palestinerne har ikke problemer med vennligsinnede judaister.

Putins familie hadde også problemer med sine ateistiske naboer. Null hjelp derfra.
Judaisme er = jeg vil ikke ha de skitne pengene dine.

Som ateist anser jeg at det simpelthen ikke eksisterer tilstrekkelige grunner for å ‘tro’ på magi.

En ‘kristen’ baserer sin virkelighetsoppfatning i troen på nettopp magi - jfr. en eventyrbok skrevet av individer i en tid der ingen hadde den minste peiling på
noe av det vitenskap og forskning har fastslått - uten magisk påvirkning.

For å si det med Monty Python…:

say no more

-Hvordan vet du hvor du kommer fra?
-Det har jeg undersøkt selv

Jeg spøker ikke når jeg tilegger ateister dette. De er idioter produsert av dum skole.

Ok, du greide altså å dra spørsmålet om tro ned til det lavmålet, noe som i fullt monn illustrerer hvilket ytterst patetisk grunnlag du forsøker å baser din argumentasjon på.

(Det er faktisk ingenting som gir meg en såpass ‘pervers’ glede som å se når enkeltindivider frivillig og i full offentlighet - med sine ulike absurde utsagn anskueliggjør det mentale nivå de er stuck på . . .)

Godt jobba kjell108! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ateistene tapte i Russland. Nå er dere historie - gone.
Metodene dere brukte var å sende prestene til Sibir og indoktrinere barna.
Her sprenger Stalin Cathedral of Christ the Saviour
(under VK3 skulle Russland være ateistene. Sorry sharkamov, det gikk i vasken. Nå er de kristne væpnet til tennene)

Nå ønsker patriarkene at Putin skal bli den nye tsaren.
Norge derimot er på vei til å bli amerikansk antifa-stat.
Det siste jeg hørte var Hitler var av britisk kongelig slekt, liksom våre egne kongelige.
Zuckerberg er det som blir “kongelig” idag - Rockefeller antagelig. Anderson Cooper er Vanderbilt. I den grad den norske bibelen er “Club of Rome”, den norske bibelen er fra Rockefeller.
At Norge har flest el-biler i verden forteller oss hva Norge er. Jeg forventer at oppgradering av vannkraftverkene vil bli omformulert til: Vi trenger havvind

1 Like

Agående lovendring om at politikere kan lyve. Logikken var lærer vi at politikere kan ikke vite hva som er rett og galt mere enn metorologer. Hva med alt media?
Har vi noen lov som sier at alt media må snakke sant, men ikke helsedepartementet, leger, sykesøstre og FHI, og slettes ikke politikere?
Stoltenberg oppgav at man kan redde et liv i Afrika med noen dollar, og at tilfeldige grenser ikke kan endres. Videre at oljefondet brukes til pensjoner … derav “Staten pensjonsfond”
Bare tull.
Statsbudsjettet ble forfalsket i 1998. Nå “tilhører” oljeskatt Norges Bank, dvs. Øystein Olsen. Oljeskatt defineres som “bruke av oljefondet”.
Norge har gitt fra seg handlingsfrihet, og pålagt seg selv å ikke bruke mere penger enn at oljefondet bare blir større for hvert år. Hvem skal bruke Oljefondet da?
Vi snakker om saueland.

Mulig de bad han holde seg unna deg : ) og han svarte at
ja selvsagt, jeg liker ham, og kjenner fyren, men han ser ikke skogen for bare trær.

"Eventyrbok " kan man vel kalle det med å tro at vitenskapelig arbeid alltid baserer seg på en redelig grunnholdning hos de som legger fram resultatene.
Det vi så i forhold til varsleren Judy Mikovitz, var nettopp at troen hjalp henne å stå opp mot korrupsjonen, og opprettholde den vitenskapelige integriteten, siden hun nektet å gå kompromiss .
https://i.insider.com/5ebda362aee6a819f1583a13?width=1100&format=jpeg&auto=webp

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.