Nyheter MDTV Forum Om Doner

Faktisk.no er blitt Facebook-sensor

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/10/faktisk-no-er-blitt-facebook-sensor/

Av Terje Alnes. Faktisk.no inngår partnerskap med Facebook. Kontroll og sensur av verdens viktigste sosiale medium får dermed en norsk avlegger. En liten redaksjon kan bli overdommer over politiske ytringer og meninger, under dekke av å bekjempe «falske nyheter». Faktisk.no har siden lanseringen i juli 2017 vært «en uavhengig redaksjon for faktasjekk av samfunnsdebatten og…

For de fleste av dem der ble kjent med utfallet fra faktisk.no imot Ny Tid i fjor høst https://www.faktisk.no/faktasjekker/gXM/det-er-innlysende-at-911-var-en-eksplosjon
kan dette samarbeide ikke komme som noen overraskelse. Sannhetssøkerne på faktisk.no er jo underlagt de samme betingelser som journalistene på de store medier. Retningslinjene som det skal jobbes etter sir jo også bare at det skal gis en vurdering, men ikke på hva grunnlag. Skal man sjekke kilder, som utsagn baseres på, eller skal man vurdere pba. av egne og/eller innprentede fordommer.

I denne bakvent-verden vi lever i,esr det bare naturlig at ordet fakta betyr å støtte seg til “allmenn visdom”, ikke å dokumentere den. Hadde dokumentasjon vært vanlig praksis, ville jo behovet for å stemple noe som fakta, opphøre.

Faktisk.no ser ut til å bevege seg inn i grumsete farvann, kanskje direkte lovstridig! Det er nemlig ikke tillatt med forhåndssensur i Norge. Det er heller ingen grunn til å tro at det vil bil tillatt i nær fremtid, skal vi dømme etter Justisdepartementets arbeid: departementet ser det som utelukket at en slik kontrollordning under en ny grunnlovsbestemmelse retter seg mot politiske ytringer."

Faktisk.no virker i stor grad som et propagandaorgan. Jeg er derfor ikke veldig overrasket over at de vil hjelpe Facebook med sensur. Men kvalmende er det like fullt.

Tenk det, Hedda. Alt som er varslet om i flere tiår - av mange - er nå en realitet. Men sukkerbergarenaen er jo litt yesterday, så hvorfor ikke bare forlate den?

I Amerikansk rett hevdes et prinsipp der dommeren instruerer Juryens medlemmer, at dersom et vitne er tatt i å lyve en gang, kan man se bort fra alt det øvrige vedkommende måtte hevde.
Følger man dette prinsippet, er fakta.no ikke en organisasjon man bør feste tillit til.
Interessant nok en gang å få konstatert hvor effektivt 11. september er, for å avdekke falsk opposisjon, eller disinfo.

“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

• Sun Tzu

All grunn til, etter min mening, å betrakte Faktisk.no som en fiende.

Eller bare overse dette propagandaapparatet. Å stå fastlåst i polariseringsregimet, rigga for oss av NWO-gutta er jo akkurat hva de ønsker at vi skal. Kanskje vi bare skal legge det bak oss…? :slight_smile:

Dette er keiserens nye klær. All diskusjon om hvem som har skrevet hva og hvor det er skrevet er som å diskutere keiserens klær. Hva vil skje med et fly som flyr inn i et fjell ? Vil flyet bli knust eller vil det forsvinne inn i fjellet ? I følge fysikkens lover vil det bli knust. Men hele verden har sett at et fly borer seg gjennom en skyskraper. Selv vingetuppen kommer hel ut igjen på andre siden. Et fly med et tynt skrog av aluminium borer seg gjennom et antall tykke stålbjelker. Hvis man bruker fysiske konstanter som smeltepunkt, tetthet, hardhet osv. for stål og aluminium burde det være mulig å beregne om dette er mulig. Det hele virker som stor tryllekunst.

Det VAR en stor “tryllekunst” :slight_smile:

Nei- løgna er fienden, faktisk.no er en kalkun.

Med innlegget ditt fikk du meg til å gå inn på sitater av Edmund Burke.

Med så mye løgner Steigan kommer med (bl. a. om Ukraina), er det vel ikke rart at han blir nervøs.

Olaf. Hva ville du gjort hvis du var Putin da dette skjedde i Ukraina for fem år siden? Ville du ventet noen år til NATO hadde befestet landet eller ville du gått inn med en gang, om du ønsket å ta landet, eller deler av det? Slik Ukraina fremstod forsvarsmessig under denne ustabile perioden ville det tatt russerne under en uke å få kontroll over de viktigste installasjonene. At Putin er en brukbar strateg har vi sett blandt annet i Syria.

Jeg lurer på hva dette betyr.
Stakk innom dette nettstedet, med søkeord " Norway", og dette kom opp

Veterans today :
“Today we take a short look at the forgotten Berwick/Breivik. A sworn Zionist, assisted by the police, gifted an assault rifle, trained in Poland by the same folks that supplied the sniper squads that killed so many in Kiev.”

Minner meg om den behandlingen kalkunen fikk der hjemme for noen år siden.
Da den hadde ligget til tining på kjøkkenbenken, fikk bikkja for seg i sitt stille sinn, at denne godsaken skulle bli noe å jafse på. Overraskelse da jeg våknet, og det store fjærfeet slengt over dørstokken .Hvordan den kom seg inn, vet jeg ikke.

Ja viktig å “økonomisere” med hva man bruker energi på.

Jeg beklager. Har liten tid til dette akkurat nå.

Noen søknad for fri i hælja har vi ikke sett noe til her .

God helg : ))