Nyheter MDTV Forum Om Doner

Facebooks aksjon mot Thomassen avslører deres politiske agenda

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/06/facebooks-aksjon-mot-thomassen-avslorer-deres-politiske-agenda/

Facebook har som kjent slettet kontoen til Syria-aktivisten og skribenten Eva Thomassen og dermed også ødelagt de hundrevis, for ikke å si tusenvis av timers arbeid Thomassen har lagt ned i å dokumentere krigen mot Syria på Facebook. Facebook hevder at Thomassen har brutt brukerbetingelsene på det sosiale mediet. Dette er åpenbart meningsløst. Thomassens arbeid…

God og viktig artikel!

Jeg sletta min profil på fb den 15 mai. VK er et alternativ for dem som vurderer å gjøre det samme…

God avgjørelse. Jeg sletta min i 2006, etter å ha vært der i ca. ett år som følge av en sk. “invite”, som var inngangsbilletten til Facebook da det var et nytt og ganske lite fenomen… :wink:

Det høres vel mest ut som en ubskjeden påstand om å være clairvoyant (klarsynt/ synsk), men fakta er at jeg allerede på det tidspunktet mente å se hvilken retning og funksjon Facebook muligens hadde, og valgte å la det toget kjøre videre uten meg. Jeg fikk helt rett, har det vist seg, og har ikke angret et øyeblikk eller savnet profilen min siden. Hva jeg ikke forutså, er hvordan hele the Wild, Wild Web er blitt facebookisert, og hvordan også alle andre store innholds– og tjenesteleverandører forsøker så godt de kan å bli folks nye internett alene; beholde brukerne på egen plattform 24/7, ved å tilby alle tenkelige typer tjenester under en og samme portal.