Nyheter MDTV Forum Om Doner

Facebook har stemplet 167 millioner brukermeldinger for å "spre desinformasjon"

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/11/facebook-har-stemplet-167-millioner-brukermeldinger-for-a-spre-desinformasjon/

Facebook Inc. melder at 167 millioner brukerinnlegg er blitt merket i år for å spre desinformasjon om Covid-19, bygd på meldinger fra deres faktasjekkere. Dette skriver Bloomberg. De skriver videre: Advarselsetikettene om koronavirus-usannheter ble lagt til innlegg fra mars i år. De ble merket for å bryte det sosiale nettverkets feilinformasjonspolitikk, sa ledere for selskapet…

6 Likes

Facebook sensurerer og fjerner brukermeldinger med skepsis mot vaksiner og som kritiserer korona-tiltak, og Facebooks grunnlegger og hovedaksjonær investerer stort i farmasøytiske selskaper som fremstiller vaksiner for korona-viruset.

“A secretive investment firm that manages money for Silicon Valley moguls including Mark Zuckerberg has quietly built a $100million stake in a biotech company working with UK pharmaceutical giant GlaxoSmithKline on coronavirus cures”. Kilde.

3 Likes

Anekdote, men første og eneste gang jeg fikk slettet en kommentar hos min lokalavis Romerikes Blad var da jeg kritiserte Erna og Bent for deres «håndtering» av korona. Personangrep går helt fint ellers, men kritikk av staten skal de ikke ha noe av.

2 Likes

Kanskje det har å gjøre med at de er eiet av Amedia.

Ja, dessverre. De har i perioder vært flinke og gravende, men når det gjelder korona har de nok klare instrukser ovenfra og har lagt fra seg all integritet de har hatt igjen.

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.