Nyheter MDTV Forum Om Doner

– Europeiske ledere er livredde for at Donald Trump vil trekke ut USAs tropper

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/07/europeiske-ledere-er-livredde-for-at-donald-trump-vil-trekke-ut-usas-tropper/

Den tidligere forsvarsministeren i USA, Leon Panetta, som hadde jobben fra 2011 til 2013, sier i et intervju med byrået McClathy at de europeiske lederne er vettskremte, eller livredde, for at Donald Trump skal komme til å beordre tilbaketrekning av USAs soldater fra Europa. ”De er bekymret over en meget uforutsigbar president i USA. De…

Uforutsigbar er noe man er i forhold til noe annet. «Noe annet» i denne sammenheng er status quo. Men i forhold til sine kampanjetaler er Trump svært forusigbar. Han synes for meg å avvike fra den politikken han lovet kun i den grad han bremses og hindres av de enorme kreftene rundt ham.

Thierry Meysssan dokumenterer dette godt på derimot.no.

‘Så lenge USAs dollar er kingbolten i det globale valutasystemet, og det er stor etterspørsel etter den, ikke minst for å drive oljehandel, kan USAs Federal Reserve betale de militære regningene med å ”trykke elektroniske penger”.’

Ja men hvor lenge til…

Skal vi prøve å tegne kartet som er i hodet til Trump? USA har ymtet om at Værnes kaskje kan bli hovedbasen deres i Europa. Hva sier det oss? Hvor mange soldater har de til hensikt å plassere her? Snart kommer Mattis til Norge. En amerikansk utenriksminister har vel skjelden besøkt oss her oppe? Det er oppsiktsvekkende. Landet kan bli nødt til å velge side før nissene på tinget er klar for det. .

Kamp om knappe ressurser er på menyen er mitt bet. DVS Norge er mitt i sentrum når the shit hits… :slight_smile: Krig må det bli uansett da hierarkier endres men krig om knappe ressurser er en god start… Idioter i flokk. Man burde vende opp og ned på dagens hierarkier.:wink:

George Carlin — ‘Never underestimate the power of stupid people in large groups.’

Europeiske ledere er livredde for at Donald Trump vil trekke ut USAs tropper

En TOTAL nedbygging av jerUSAlem’s globale hegemoni jfr. militære baser, mannskaper og equipment ville muligens være et første seriøst - og de rigeur - steg - på veien mot en varig ‘‘verdensfred’’, noe de nevnte europeiske ‘drivhusplantene’ mangler intellektuell kapasitet til å innse . . . . . . . .

Juncker