Nyheter MDTV Forum Om Doner

EU setter BlackRock til å passe havresekken

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/05/eu-setter-blackrock-til-a-passe-havresekken/

EU-kommisjonen inngikk nylig en avtale med finansgiganten BlackRock om å være rådgiver for EU når det gjelder sosiale og miljømessige forhold knyttet til regulering av bankvesenet. Samtidig har EU lagt opp til at finanskapitalen skal spille en sentral rolle i deres nye Green Deal. BlackRock er ikke bare verdens desidert største finansinstitusjon, men også verdens…

3 Likes

Det pleide å være Goldman Sachs. Men nå eies de vel av “Black Rock”, de også.

Fra før av har kongressen i USA latt Blackrock ta over obligasjonshandelen for USAs sentralbank The Federal Reserve, og er nå blitt en del av finansdepartementet. Verdens største finansinstitusjon overtar da obligasjonshandelen for USAs sentralbank. Blackrock vil dermed kunne bruke stats-budsjettet til å kjøpe fond de selv forvalter. Verdens mektigste kapital-forvaltningsselskap har fått adgang til det amerikanske statsbudsjettet, og nå også EUs budsjett.

“Joyce Nelson advarer også mot at Blackrock er svært interessert i å ta kontroll over pensjonsfond i land etter land. I Frankrike har Blackrock prøvd å få kontroll over pensjonene, men der har nettopp det tent rasende protester blant fagorganiserte og gule vester. BlackRock er for dem blitt selve symbolet på en politikk som favoriserer finanseliten på bekostning av vanlige folk”.

Nå som Blackrock skal være rådgiver for EU når det gjelder regulering av bankvesenet, kan en også forvente at de vil la Blackrock ta over pensjonsfondene også. EU-kommisjonen vil privatisere helse-vesenet, og det forventede neste steg blir privatisering av statspensjoner, siden EU og Larry Fink har sammenfallende interesser i å privatisere sosial sikkerhet.

Globalistene implementerer neo-liberal markedsøkonomi i land etter land, deres mål er å erstatte sosiale rettigheter som skole, helsevesen og sosial sikkerhet med tjenester en må betale for.

Det er bare en sterk nasjonalstat med råderett og suverenitet over egne landressurser og infrastruktur, egne landegrenser og forsvar som kan fordele velstanden som gratis skole, helsevesen og sosialt sikkerhetsnett til sin egen befolkning. Da må vi si nei til EØS/EU, TTIP og andre overnasjonale avtaler som lar globalismen utviske oss som nasjon og folk med egen identitet.

5 Likes

Riktig nok. Problemet er vel at dette ikke er et valg uten konsekvenser. Det er vel bare atomvåpenmakter som ikke er flatbombet om de sier nei til dette

1 Like

De prøver ikke en gang å late som om hele systemet er bunnkorrupt lenger. Dette må da være eksempler på regelrett institusjonalisert korrupsjon.

Og det er i slike sammenhenger jeg virkelig savner uavhengig stor-media og kommentarartikler i storavisene som ikke bare er vås.

1 Like

Ursula v d Leien er korrupt. EU er korrupt. Logisk med Blck Rck. Finansindustrien styrer verden og ingen styrer finansindustrien.

2 Likes

Bra du reagerer. De jobber trolig i ly av mangel på forståelse for hva som foregår .
New York Times - artikkel , om du ikke sovner underveis da.

The Fed Asks for BlackRock’s Help in an Echo of 2008 - The New York Times

The New York Fed said in a statement that it had selected BlackRock on a “short-term basis”.

BlackRock, one of the world’s largest investors in banks and fossil fuel companies, has been hired by the EU to work on potential new environmental rules for banks.

2 Likes

Mens jeg har deg " på tråden" :
Jeg har bestilt en revisjonistisk historiebok som jeg tror rydder litt opp og klarner bildet, og den gleder jeg meg til å lese. Den kan sikkert være nyttig til å forstå de store linjene. Hidden History.

En kommentar :
"I think the authors of “HH” have misidentified the true culprits – rather than Milner and the other British “Empirists” using the Rothschild banking empire (and others) to advance the agenda of the “Secret Elite”, it was the other way around – the Rothschild’s used the Secret Elite to advance the Rothschild agenda of world dominance via banking – as the authors themselves have pretty much conclusively proven (see esp. Chapter 17

The authors also contend, somewhat credibly, that the “Secret Elite” acted to alter the historical record in order to hide their activities (see “Conclusion”, pp 348-361). Certainly “official records” are always suspect when trying to discern what really happened, as the government officials who created those records will always try to paint their actions in a light most favorable to them, and to their governments.

.

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.