Nyheter MDTV Forum Om Doner

EU: Nasjonalistpartier og grønne fram, storkoalisjonen taper

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/05/eu-nasjonalistpartier-og-gronne-fram-storkoalisjonen-taper/

For første gang på svært lenge økte oppslutninga om valget til EU-parlamentet. Og i en del land ble valget rene folkeavstemninger om tillit eller mistillit til EU. For første gang taper storkoalisjonen av sosialdemokrater og kristeligdemokrater flertallet i EU-parlamentet. De som styrker seg er høyrepopulister og de grønne. Men det blir mye mer interessant å…

3 Likes

Desverre gikk de grønne fram mye. De nærer seg på klimafrykt, er globalister og støttepartier for de etablerte sentrumskoalisjonene.

1 Like

Det meste av venstresiden er dessverre for EU nå. Det har skjedd fort. Folk som har vært motstandere hele livet lar seg nå skremme av ekte og i større grad innbilt fascisme til å støtte EU. Hvordan skal EU stanse fascisme? Det er mye fascistisk ved EU og USA i dag. Nettavisen Counterpunch trykker nå kun pro-EU-artikler, noen av dem kunne vært tatt rett ut av Aftenposten. Jeg tror mange faller fra venstresiden om dagen. Jeg vet ikke om jeg kan støtte disse partiene lenger selv. Senterpartiet er vel fortsatt mot EU, men siden de er NATO-tilhengere vil jeg aldri stemme på dem heller. Man skulle trodd at sterke stemmer på venstresiden ville skrive under på opprop for at britenes valg ble respektert, men det er fullstendig stille. De fleste ser ikke at kaoset var fullstendig planlagt, britene får ikke melde seg ut. Motstanderne demoniseres, og “venstresiden” støtter ikke lenger de fattigste. Det er veldig demotiverende å se på. Venstresiden har blitt liberalister. Det er fortsatt noen få som står på prinsippene sine og ikke lar seg lure, som Steigan, Pilger, Galloway, Tariq Ali, Dennis Skinner, men jeg er redd dette er en generasjon som ikke blir erstattet når den forsvinner. Jeg tenker kanskje at venstresiden slik vi har kjent den til nå ikke har noen framtid, at det er bedre å se på løsninger utenfor de tradisjonelle partiene og organisasjonene. Jeg er nær å forlate venstresiden. Ikke for å gå over til høyresiden. Men for å se etter andre post-kapitalistiske alternativer.

1 Like